Nejste přihlášen/a.
Najedu málo km, cca 3000/rok. Pročmám měnit olej každé dvy roky?
Jak každé dva roky? Po 10.000km nebo jednou za rok, podle toho co nastane dříve!
Hochu, ten olej stárne a mění své vlastnosti k horšímu!
Samozřejmě se nechci dohadovat o zázračných olejích slibujících desítky tisíc nájezd. Ale dva roky je běžný servisní interval u některých výrobců aut v závislosti na použitém oleji. S jeho nájezdem je to naprosto ok a nic nešidí. U nás ve firmě si berou na autobusech vzorky a mění se až je olej opravdu degradován. Což někdy může být dřív, jindy později oproti specifikaci.
Já najezdím taky málo,tak do 5 000,ale jsou to většinou krátké trasy kdy se olej dostatečně neprohřeje a v mém případě, mám motor 1.2 TSI se ředí benzínem, který se nestačí odpařit, tak proto ho raději měním každý rok. Nechal jsem si při garančce nastavit interval výměny každoročně místo longlife.
U aut jsou stejni arogantni chytrolini jako u elektrikaru?PROC MU NEODPOVITE?!
Ja si tedy myslim,ze by se to tri roky nezblaznilo,zalezi na aute,ale vyrobci a vetsina odborniku tvrdi,ze olej ztraci vlastnosti i kdyz se nejezdi-proto po dvou letech.
Oldo, stačí teď v zimě nastartovat a olej z 0stup udělá 95stup a opět přes noc vychladne. Pochopitelně při tomto procesu ve studeném bloku motoru zkodenzují páry vzduchu na vodu a vysráží se do obsahu olejové náplně. Všude je pak vanilkový šlem, který při nedostatečném prohřátí motoru při poskakování po městě zničí olejovou náplň už za půl roku.
Na klice a ojnicích pak takový olej dělá povrchovou špinavou jakoby rezavou mastnotu. Ta motor ničí. Starý olej navíc špatně prochází degradovaným olejovým filtrem a motor nemá správný průtok oleje v tlakových kanálech.
Motor maže tlakem a i rozstřikem celou klikovou skříň a konzervuje ji. Stejně tak rozprachem chladí dna pístů.
Rozstřikem tryskou maže u TSI řetězy rozvodů, jinak by se články vytahaly a vznikaly by vůle. Pak takový motor přeskočí na rozvodu nebo nejde správně seřídit.
Ucpou a opotřebují se hydroštely. Pak má motor špatný výkon a může dojít dost pravděpodobně k podpálení ventilových sedel.
Vložky válců jsou zušlechtěny fosforem. Špatným olejem se vyhónují a zničí. Stejně tak se zapečou pístní kroužky, které ztratí pružnost, zůstanou zmáčknuté a zaseknuté. Motor pak ztratí kompresi a začne žrát olej, který začne spalovat a díky tomu poškodí karbonem ventily a lambda sondy společně s katalyzátorem zalepí a spálí (uhlovodík reaguje s povrchem katalyzátoru teplotním šokem a hoří.Když je ho moc, shoří kat a aktivní vrstva na něm. Pak je to jen kus plechu).
Tohle všechno se s motorem může stát a běžně stává. Akorát lidi místo výměny oleje za 1000kč s prací a filtrama raději nadávají, co si koupili za auto a tuhle plečku co z ní udělali pošlou dál nějakému dalšímu chudákovi.
Ale zbytečné něco říkat kolenovrtům, kteří do auta nedají co mají. To není tuning, ale údržba.
Do vysavače taky neměníš sáček?
Záchod taky při pokadění neumeješ? Proč? Funguje i zasr...j
...
Akorát ten motor můžeš s takovou mentalitou zahodit.
U motorů s turbem jako první se vydře osička turba. Zjisti si, kolik otáček turbo udělá... až hvízdá. Jeho špatné mazání okamžitě osičku turbínek vydře a pak teče olej z turba do spalováku. Taky pěkná sranda.
Proc to pises mne,ja vim,ze olej degraduje i kdyz ne do takovych detailu?Proc jsi to nenapsal rovnou a musel jsi z neho delat pitomce?Nehlede na to,ze takoveto katastroficke scenare mi pripominaji reci autoservisu ktere nechteji prijit o kseft!Ja ,protoze mam vysoko do zlabu,kupuji stara auta do 30 000,najedu za ctyri ,pet let 30 t.km,zrusim a koupim jine.Delam to tak tricetpetlet a celkove naklady v zadnem pripade nedosahly ceny dvou novych.Takovym motorum s 200-300 tis km takova katestrofa nehrozi,proto jsem napsal,ze zalezi na aute!Blaboly chytrolinu proc ma auto,kdyz nema na,podle tebe dokonalou a nutnou udrzbu,jsou na preshubu a v hospode bys mi to nerekl.Tam kde bydlim se dostanu k doktorovi rano skolnim autobusem,o prazdninach nejezdi a domu az ve 14 hodin,co tam budu cely den delat treba v mrazu?!Hrozim se toho,ze treba za par let nebudu moci ridit,jeste ze se mam cim zastrelit.U nas v obci mame obchod,ale nestacil by mi duchod,tak jezdim do supermarketu a kupuji vybeh.Za vnoucaty se jinak nez autem nedostanu.Takove pitomecky miluji!
Jak živit-spočítejte náklady kolik to stojí a pak kafrejte voloviny,Ono to není jen PR ,taky technická kupní cena ,palivo pneu oleje filtry ...Pokud ale je auto zadarmo a nemusí plati PR pak je to jiná a pak se počítá jen palivo a pneu jako tazatel šetřílek který myslí že není nutné provozní kapaliny resp olej měnit
Kdo a kde tady tvrdí,že se olej nemá měnit? Pokud by jsme vzali v úvahu způsob využívání automobilu jak popisuje Oldo a takových motoristů není málo tak jaká jiná možnost přepravy je výhodnější,taxi nebo chodit na stopa? Takže když jsou šetřílkové tak jsou vlastně pitomci? Co je divného na tom,že se někteří lidé dívají na různá doporučení "expertů" podezíravě,není to dobré téma do diskuze? Přirovnávat motorový olej k ponožkám jak už tady kdosi napsal,tak to už je také dobrá známka punku a dalo by se to říct i jinak
Dva roky jsou naprosto vpohodě, gor při tom pidi nájezdu. Víc bych to ale rozhodně nenatahoval, předpokládám, že pocmrndáváte krátké trasy. Měl jsem auto od renaultu s longlife olejem a servisní interval dva roky. Dacia má úplně stejný motor a interval rok. Jenže ten olej je o polovinu levnější. Takže autu dopřávám raději nový levnější olej po roce, protože se mění i nový filtr. Kupuji výrobcem doporučený ELF za cca 500kč(celá náplň), ale dá se za stále kvalitní náplň ještě něco ušetřit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.