Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nissan leaf 24 kw visia

Od: funtomas4550* odpovědí: 74 změna:

Dobrý den,

najde se zde někdo, kdo mi bude schopen říct zda u tohoto modelu s touto výbavou -obrázek pod textem - jde přes lcd display nastavit doba předehřevu, či chlazení a možnost nabíjení do 80 procent kapacity baterie? Prodávající neví

Děkuji

Tomas


 

 

74 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Prodávající to neví...a návod k autu za 800tis Kč mu prodejce nedal?

funtomas4550*

Je to dovoz z Italie a prodava to bazar. Evidentne jsou EV okrajova zalezitost Jsou to celkem specificke veci, tim ho samozrejme neomlouvam

funtomas4550*
najde se tu nekdo kolem Prahy nebo v Praze s leafSpy a obd2 konektorem?
dekuji
Zkus skupinu majitelé a příznivci ev na fcb. Je tam dost kluků, určitě ti někdo pomůže. V jaké je to fázi?

 


1x

No zrovna u Leafa bych tyto záležitosti bral spíše jako marginálie. Ono to jsou totiž poměrně poruchová auta a notoricky známá tendencí ke chcípnutí baterie, která je velmi drahá, Kolega by mohl o tom psát román, - nakonec auto prodal s velkou ztrátou.

A zrovna dnes čtu o podobných zkušenostech :

autoforum.cz/...

funtomas4550*
No ja se nastesti zajimam o prvni generaci.
Autoforum nečíst, lháři, redaktor ani neví, jaká je záruka na baterie. Taky si dokonce vymyslel, jak elektromobil hrozně poškozuje asfalt

To není jen o nějakém ,,dezinformačním webu´´ ty auta ten problém skutečně mají

interezmag.cz/...

garaz.cz/...

autoviny.sk/...

Ale na ježdění krátkých tras ten Nissan není špatný, jen nesmíte brát moc vážně ty plky kolem ,,úžasné ekonomické návratnosti´´ protože když to koupíte nový, sice máte jistotu, že baterka je nová a pravděpodobně něco vydrží, ale zase je pak kumšt tak ,,proslulé´´ auto prodat za rozumný peníz. Ojetina je sice za lepší cenu, ale zase nevíte, kdy baterka chcípne, jako se stalo kolegovi, přičemž baterka stojí tolik, co ojeté auto.

Reálně rok 2011
roznovan.cz/...

@promon Na to jak je tohle auto poruchový, tak jsem na něm vůbec nic neřešil během několika let co ho mám. Dokonce i ta dle vás chcípající baterie mi stále po 7 letech pořád spolehlivě funguje Kéž bych mohl tohle říct i o VW. Jestli vy tu jen hejtujete.

Nehejtuji - nemám nic proti elektromobilům jako takovým, ale vadí mi ekoteroristické protláčení elektroaut jako plnohodnotné náhrady klasických aut. Ale jako městský auto pro bohaté to není špatná hračka, jezdí se s tím skvěle.

Co se týče aku - ono je to podobně jako u baterie k notasu - někomu chcípne po dvou letech, někomu vydrží roky. podobnost mezi nimi je dost značná, často obsahují stejné články. Jenže - když mi chcípne baterka u NTB, tak není problém ji repasovat, nebo za rozumnou cenu koupit jinou. U EV je to poněkud jinak - navíc Leaf je celkem proslulý rychlou degradací beterie (kterou údajně vyřešili jakousi SW záplatou) a stejně tak je známý poměrně nehoráznou cenou nové baterie. A to nejen u nás.

autoforum.cz/...

Promon proč tedy je po těch ojetých bateriich taková poptávka, když je nikdo nechce?
Vždyt ti říkám nečti autoforum nebo se z toho zblázníš Redaktor záměrně píše o někom z Britské Kolumbie, protože takový člověk ani neexistuje Je to fanatik a i ve skupině na fcb si z něho lidi dělají srandu. A už jsem tu dával i odkaz na YouTube, kde o něm točí borec videa. Minule tam měl fotku, jak někde v US stojí řada tesel a čeká na volné místo na nabíjení, přitom to byl jen výřez z fotky, na které bylo slavnostní otevření nové nabíjecí stanice superchargerů a proto tam tolik teslistů přijelo. Ten redaktor je nemocný a šíří nákazu podobně jako covid. Tak pozor!
Takže to bylo v Nizozemí

youtu.be/...

@promon Píšete že nemáte nic proti elektromobilům a plivete špínu na konkrétní elektromobil který je zrovna dobrý (na svou dobu).

To podivné nucení do elektromobility je dle mne špatné, ale docela ho chápu. Automobilky tak dlouho braly dotace na snižování spotřeb a emisí, až se EU naštvala, protože výsledkem byly jen lži (vrcholem byl dieselgate) a zvýšená poruchovost. To že mezitím vznikla konkurence, která výhledově do budoucnosti hrozí úplným převzetím trhu, nekonkurenceschopností vozidel z EU a uzavřením místních automobilek, to je taky tvrdá realita. Vždyt si jen představte, že by tohle EU nanařídila. Časem by měla konkurence elektromobil o stejném dojezdu a stejné ceně jako spalovák. Pro zákazníka by to tedy byla jasná volba. Větší spolehlivost, větší komfort, nižší finanční náklady, větší bezpečnost a možnost nabíjet doma z energie, kterou si sám vyrobím na střeše. Velice rychle by pak místní automobilky se spalováky šly ke dnu, propouštěly a opět plakaly že potřebují velké dotace na nějaké udržení se. Technologický náskok by už ale nedohnaly.

A jen tak mimochodem.. Baterie fakt nejsou stejné jak v notasích. ) To už mají blíže k modelářským lithiovým bateriím, ale i od těch jsou na míle daleko.

Jen tak pro zajímavost, jak velká by musela být střecha, aby se na ni dalo plně spolehnout a vždy když přijedu domů mohu nabíjet? To asi deset panelů neutáhne...

A největší sranda je v tom, že automobilky ty emisní náklady přenesly na zákazníky. Musí do svých dieslu doplňovat eolys a to je ještě sranda, protože ten vydrží hodně dlouho. U těch novějších dieslů musí dolevat močovinu, spalování spalin potřebuje další palivo a katylyzator benzinovych tsi se chladí benzinovou mlhou, zvláště při větší zátěži. Životnost jednotlivých systémů nepřežije ani životnost motoru, vůbec nemůže konkurovat životnosti baterií u ev, které přežijí životnost samotného auta. Ev motor je pak prakticky nesmrtelný, takže ověřovat jestli není tachometr stočený je zcela zbytečné. Navíc ty předepsané emise automobilek nesplňuje žádné auto, to by muselo být provozované při stálých otáčkách při ideálním zatížení a při ideální teplotě a to neumí žádné auto. Auta provozované na krátké vzdálenosti, zvláště ve městě tyto hodnoty neplní vůbec, protože nefunguje katalyzátor ani filtr pevných částic dokud se nezahreje. Městské auto se nezahreje vůbec ani v létě. V Rakousku už jsou mobilní hlídky a pokuty jsou hodně velké, běžně naměřené hodnoty jsou víc než 50x vyšší než předepsané maximální. Sám jsem jel před 14dny na stk, kde jsem to vzal oklikou po obchvatu, cca 10km a teplota motorového oleje byla 48 stupňů, takže technik to tam ještě dost minut točil přes dva tisíce otáček, aby se dostal aspoň na minimální teplotu, kdy by mohl emise vůbec začít měřit. Tohle lobování automobilek u EU snižuje emise pouze na papíře, ale v reálu je to ještě horší než dřív. To stejné platí o spalování peletek, je to přece obnovitelny zdroj, jenže když ten strom spálím dnes, tak doba návratnosti je 50-100 let, než opět nový strom naroste a ten uhlík do sebe opět vstřebá. Ve skutečnosti množství uhlíku v atmosféře narůstá, důležité ale je, že EU papírově emise snižuje
Vy jste jel na STK s autem se spalovacím motorem?
Doufám že se sám před sebou hluboce stydíte.
Stále mám dle vašich řečí dojem, že v garáži nic jiného než EV nemáte, včetně nejširší rodiny.

@jenyk Spočítejte si to. Technické parametry solárních panelů jsou veřejně dostupné na internetu. Já jich používám 16 a stačí mi ke 100% nabití. Můžete jich ale použit klidně i 10 a zbytek docucnout ze sítě (60% energie z panelů a 40% ze sítě), nebo zpomalit nabíjení. Záleží na použitém měniči a na výkonu panelů. Také můžete použit výknější (efektivnější) panely. Bonusem je, že když nenabíjíte, tak tou elektřinou živíte dům, nebo ji prodáváte. Tohle je už ale mimo tohle téma dál ho zde nebudu řešit.

Tak kdybych na barák a všechny pozemky co mám postavil soláry, tak můžu nabíjet třeba lokomotivy. Kdyby byly na baterky.
Ale jak budou nabíjet ze soláru lidé na sídlišti?
Martincakl ano, bez stk nemůže stát na veřejném prostranství a v garáži není místo.
Jenyk jako fyzická osoba bohužel nemůžete mít soláry, pouze jako ostrovní systém snad ještě jo, ale přebytky nemůžete vypouštět ven. To je ta brzda v rozvoji čistých zdrojů. Dům si zateplit můžete, protože ty dotace se státu vrátí zpět a návratnost u zateplení není oproti solarum téměř žádná. Prostě legislativa je proti, proč asi nemá smysl rozebírat.
stir: Tomu rozumím, ale nechápu, proč ten hnus se spalovacím motorem živíte a není už zakopán 4m pod zem a posypán vápnem.
Já bych se jako ekolog budil hrůzou ze spaní..
stir, ale i kdyby to legislativa umožňovala, nijak to neřeší problém milionů lidí bydlících na sídlištích. Ty prostě ze svých solárů nebudou moci nabíjet a nezbude, nežli se spolehnout na dodávky elektřiny z veřejné sítě. At se už vyrobí jakkoliv. Třeba novým Temelínem.
Tak čistě teoreticky SVJ by to umožnila, ale je to velká byrokracie a nutná domluva se všemi majiteli bytů. Jinak z veřejného nabíjení se to dá řešit, třeba zásuvkami na lampách veřejného osvětlení a stačí 230V, ale opět nezájem z vyšších pater. U nás eon nabízí vybudování dvou nabíjecích míst v místě bydliště, pokud si majitel ev požádá. Nejsou třeba vysoké výkony, auto stejně 98% času stojí. Teď to ale nemá smysl, nejsou auta, není potřeba zásuvek. U nas v ulici teď dávali vedení elektřiny do země, dráty nahoře už nemáme a není žádný problém udělat zásuvku ze země, protože to vede přímo kolem parkovacích míst.

Máte v těch teoriích poněkud mezery - zásuvky na veřejných lampách

Víte Stire, to že jsou pod zemí ,,jakési´´ dráty neznamená, že jsou dimenzovány na to, aby utáhly proud potřebný k nabíjení x elektromobilů. A to už nezmiňuji takovou drobnůstku, že u nás jsou pouliční lampy pod proudem ( jednodušeji řečeno - svítí) pouze za tmy. Navíc třeba u nás se polovina lamp ve 23 h zhasíná a zapíná opět v 5h.

Takže lampou se toho asi moc nenabije, že...

Je pochopitelné, že zejména na sídlištích se za předpokladu rozšíření EV bude muset nabíjet na parkovištích. Jenže - to si vyžádá nemalé peníze na vybudování infrastruktury, počinaje trafostanicemi přes rozvody až po přípojky. A to asi nikdo neudělá jen tak z dobroty srdce, určitě si to nechá důkladně zaplatit formou poplatků za nabití - příklady jsou :

elektrickevozy.cz/...

takže pak se těch 15 kWh na 100km kapku prodraží, že...

Fotka u nás u Kauflandu na jižňáku Ten článek už jsem četl dávno, to ještě ČEZ spekuloval, jak to bude pro něho výhodné, dnes už má jiný ceník a dle kWh, ne za minuty. Co mi ovšem uniká, DC nabíjení z této nabíječky dává výkon 50kw, takže jaksi není možné nabíjet rychlostí 7kwh za hodinu. Je to možné za předpokladu, že dotyčný nabijel posledních deset procent, kde se rychlost snižuje. Kdyby si přehodil kabel do AC, tam by měl rychlost stejnou a zdarma. Protože e-golf se na DC z 0-80% nabije za cca 30-40minut.
A teď už jen vymyslet, jak ty levné EV auta zdanit stejně tak, jako palivo do spalovacích motorů.
Stát má z každých 100km které auto se spalovacím motorem ujede na daních cca 90+Kč. A to jsou tak velké peníze ve státním rozpočtu, že o ně stát nemůže přijít.
A když si pak tuto částku přičteme k levnému provozu EV aut, tak bude cena za kilometr prakticky stejná jako u auta s dieselovým motorem.
V Anglii už na tom pracují...

Ale to není dobrá argumentace. Na benzínu,naftě stát vydělává. EV jsou stále provozně dotované.

Někdo tu prohlašoval, že je to přece záležitost trhu .A prolobbovaly se větší nesmysly

A kde jsou u nás ev dotované? Kromě živnostníků nebo institucí máte smůlu.
Ono, až bude na elektřinu do aut stejná daň, jako je na benzín a naftu, tak do té doby se to dá brát jako dotace.
asd1

Přechod na elektromobily - sluníčková představa, že výpadek spotřební daně z benzínu se nepřehodí na elektřinu je hodně naivní

Současný elektromobil - jako pro manželku milionáře s vlastní garáží, na vození dětí do školky a na nákupy dobrý. Pro normální lidi to je drahá nepraktická píííííp. Elektromobil velikostí slušně použitelný pro rodinu pořídíš za milion a vydrží max. 10 let kdy chcípne baterka = 100k ročně bez dalších provozních nákladů, s nima spíš tak 150k ročně (pojistka, spotřebák pneu atd., elektřina a to se nesmí nic porouchat), s tim že jakákoliv delší jízda je problém, stejně tak dobíjení pokud někdo nemá vlastní garáž. V reálu bude nutný ten vozík s centrálou nebo cestovat víc dní přes penziony s dobíjením. A to se fakt vyplatí

Jenyk aplikovat spotřební daň na elektřinu nelze. Spotřební daň souvisí se znečištování prostředí nebo zdravotními riziky, alkohol, tabák, benzin a ano, částečně elektřina kvůli podílu uhlí. To se ale bude průběžně nahrazovat čistými zdroji. Stát nemůže nahradit spotřební daň z paliv na elektřinu, část obyvatelstva by na ní neměla a svíčkami doma svítit nechcete ani vy, odpůrci elektromobilů. A když jsme u toho Londýna nebo té Británie, tak za nárůstem ceny elektřiny je právě ta nová, několikrát předražená, jaderná elektrárna Hynklei Point, ze které poteče dvakrát dražší elektřina než je na burze dnes. Ano, bude to dotovat stát, takže to nebudou platit jen ti, kteří tu elektřinu z té elektrárny budou spotrebovavat, ale bude to platit celá Anglie asi cca 60let. Je to smutný pohled, když soláry dnes už umí vyrobit elektřinu levněji a bez dotací a to nechci vidět ty technologie za deset třicet nebo šedesát let. Proto u nás stavba jádra nemá smysl, stávající jádro u nás může fungovat ještě dalších 25let a ani ho nepotřebujeme, protože elektřinu exportujeme. My ani nepotřebujeme spalovat tolik uhlí jako spalujeme dnes, ve skutečnosti vyvážíme své zdraví za hranice. Nehledě na to, že právě to uhlí je taky dotované, ale to vy taky nevíte. Jinak už dnes by se část lidí ocitla v chudobě, takže vidiny skokoveho zavedení spotřební daně u elektřiny jsou nesmyslné a nereálné.
Promon už jsem tady psal, že u nás v ulici zakopali dráty do země, byli jsme jako jedni z mála, kteří měli vedení vrchem, protože jsme až na konci, okrajová část města a to vedení jsou pořádné dráty, které něco vydrží. Trafa nejsou třeba žádné navíc, jde o nízké napětí 230/400V a jak jsem psal, vedou okolo parkovacích míst, takže s tím už se nějak počítá. Nebo chcete říct, že za rok dva to budou kopat znovu? Auto když stojí se dá nabíjet pomalým výkonem, je to jako když zapnete doma pračku, takže je úplně jedno, jestli tu zásuvku dáte na svůj dům ze svých hodin nebo jestli se vyvede ze země, protože to teče z jednoho drátu. Taktéž u nás loni měnili vedení veřejného osvětlení a dávali nové lampy. Distributoři jsou na to připravení, problém je v legislativě, která brání širšímu rozšíření se a využití chytrým sítím a jak jsem tu dával ten odkaz, ten nápad nabíjet se z kterékoliv zásuvky se svým elektromerem na nabijecim drátu je výborný a v jiných zemích normálně využitelný, zatímco u nás budou tvrdit, že to nejde, protože na osvětlení je jiná sazba než na dobíjení. Kecat je jednodušší než něco dělat, vláda dělá neskutečné kroky jak co nejvíc zabrzdit rozvoj čistých zdrojů. Už jsem tu psal o obci Kněžice, která je téměř enegeticky nezávislá, možná úplně nezávislá a co udělala vláda, jakmile zjistila že to lze? Změnila legislativu tak, že to už nelze!

@asd1 Zapomínáte že elektromobil ušetří za 10 let tolik financí, že se vám nová baterie zaplatí jen z těcht úspor. Pak si pořídíte novou na dalších 10 let a nebo si nic pořizovat nebudete a prostě jen ušetříte.Starou baterii potom ještě prodáte a nebo sám využijete. Ta úspora platí v případě využívání nočního proudu a zároveň oproti vznětovým vozidlům. Pokud bych to porovnával se zážehovými motory, tak ušetříte i s nákupem nové baterie. Co se poruchovosti týče, tak je pravděpodobnější že se vám sesype spalovák jak elektromobil.Obzvláště u dnešních moderních aut s životnostní do max 150tis. km.

@stir Žijete trochu v omylu. Spotřební daň na elektřině už dávno existuje. Jmenuje se to DPH. Zatím ale není nějak větší oproti jiným komoditám. Další váš omyl je v tom že jako soukromná osoba nemůžete prodávat elektřinu ze solárů. Jde to a spousta lidí už takhe přebytky prodává. Jen to není žádný velký výdělek (0,85Kč/kWh) a ještě navíc tam platí různá omezení. Za tohle můžem poděkovat vládnímu paskvilu z dob minulých a tzv. solárním baronům. I tu další jadernou elektrárnu potřebujeme. Nelze ji postavit během jednoho roku a Dukovanům končí životnost. Budou se muset vypnout a čistě solární elektrárny nás nespasí. V noci prostě slunce nesvítí.

stir, já neříkám, že na všechnu elektřinu má být uvalena spotřební daň. Jen je nabíjení aut. To přeci nemůže být sebemenší problém ošéfovat.
Jen tak na okraj. Spočítal někdo, kolik hektarů solárů je potřeba, aby to nahradilo atom a uhlí? A jak velký baterie aby se vydrželo přes noc a na takový týden když je pod mrakem a každou chvíli prší?
Bobika DPH ale není spotřební daň, DPH se platí u všeho. Spotřební daň souvisí s nějakým zatížením, to státu zvyšuje náklady třeba na to zdravotnictví, protože na následky znečištěného ovzduší zemře u nás víc lidí než na následky kouření, dále výdaje na léčení astma, rakoviny a dalších. Jinak s tou jaderkou máte samozřejmě pravdu, Base Load zdroje potřebujeme, to je jasné, ale životnost jaderek se dá prodloužit až na rok 2045 za řádově menší peníz. Když se podíváte kolikrát byla předražená Hynklei Point nebo Mochovce, které už měly téměř deset let dodávat proud, nepočítám další jádra jinde ve světě, tak musí být jasné, že finančně ani časově to neumí postavit dnes nikdo. Navíc se do budoucna uvažuje s malými modulárními reaktory, které můžou být prakticky v každém městě. Dají se poskládat za krátkou dobu, nezaberou velkou plochu, odpadají náklady na distribuci ve vysokém napětí a dají se postavit v podstatě kdekoliv. U těch solárů vím, že existuje tato možnost s tím odkupem, ale člověk nemůže prodávat elektřinu třeba sousedovi. ČEZ třeba vykupuje elektřinu za 50 hal, ale sousedovi ji prodá on za 5 korun. To je byznys! Navíc, aby ČEZ vykupoval moji elektřinu, musím s ním mít žárověn smlouvu na dodávku pouze od něho. V praxi to znamená tak, že on ji ode mne koupí přes den a večer mi ji desetkrát dráž prodá zpět. Navíc platím ještě za distribuci tam i zpět. Eon třeba používá virtuální baterii, kde si opět za nějaký paušál u něho elektřinu uložím a opět se podílím na poplatcích za distribuci. A opět s ním musím mít smlouvu o dodávkách, i když jsou na trhu podstatě levnější dodavatelé. Ale na druhou stranu musím říct, že mi vyšší cena elektřiny nevadí, mám něco v akciích a čím dražší cena silovky na burze a vyšší cena povolenek, tím vyšší zisky ČEZu a tím vyšší výplata dividend. Něco mám v solárech a nejlepší je tabáček, tam to dává cca 12% ročně. A nejlepší rustová akcie je samozřejmě Tesla, dále čínské ev Nio, Xpeng, Li auto a další. Těch startapů je tam mnoho, aktuálně držím Teslu a Nio, zbytek jen vždy na chvíli. návratnost kapitálu je mnohem lepší než u solárů na střeše, ale do budoucna nějaký panel určitě bude, cena stále padá a snad nebo doufám, že se změní i legislativa.
Jenyk a jak ten dodavatel pozná, že jsem nabijel ze zásuvky v obýváku, nebo v garáži? Jinak se dá samozřejmě spočítat, kolik ploch na střechách by stačilo. Kolikrát by stačilo dát panely nad parkoviště u obchoďáků. Futurum v Brně dává panely na svoji střechu. U toho parkoviště to dává další výhody, neprehriva se asfalt, máš auto po dobu nákupu ve stínu anebo v suchu a ještě si můžeš nabít za výhodnou cenu. Pokud ovšem to tam nepostaví státní firma
Zhruba od 44 minuty

youtu.be/...

youtu.be/...

To stir

Když už jsme u těch videí, zrovna jsem narazil na krásné video, které Vám dává plně za pravdu. Při troše snahy a invence za podpory muzejní techniky z bývalé ČSLA není současná infrastruktura problém ani u trolejbusu, že ...


stir, sám jsi v pátek psal, že nápad s elektroměrem na nabíjecím drátu je výborný. Pak je úplně jedno kde se bude nabíjet a na elektřinu co proteče nabíjecím drátem se dá snadno uvalit spotřební daň, at má stát stejný příjem jako u fosilních paliv. Nebo si myslíš, že nad miliardami co má stát z benzínu a nafty se mávne rukou a nechá je plavat?
Jenyk nejprve si přečti, na co slouží spotřební daň. Stát ji opět utratí na výdaje do zdravotnictví, na odvykání kouření atd. Je to selektivní daň k regulaci a omezení spotřeby škodlivých výrobků. Jinak co se týká toho elektroměru na nabíjecím kabelu, tak jde především o veřejném nabíjení, takže tam ty ceny jsou už dnes vyšší než ceny, které máš doma. A doma prakticky probíhá veškeré nabíjení a já si nemyslím, že by lidi z osmého patra měli mít nabíjení dražší než lidi z rodinného domu. Takto by to nefungovalo. Je to přece jen podružný elektroměr a stále se bavíme o pomalém ac nabíjení. Rychlonabijecky jsou něco jiného a já si nemůžu pomoct, protože ta konkurence spolu vůbec nespolupracuje a jen se to snaží ještě víc zesložitit. Nikdo nechce sebou vozit dvacet čipů, další mobil se spoustou aplikací a ještě platit data, aby mohl vůbec nabít. Dobře, at si dělají ceny jaké se jim hodí, ale člověk by měl přijet, zapojit kabel a zaplatit jednoduše platební kartou. Aby měl několik smluv u několika dodavatelů mi jaksi nedává smysl. Tesla to je kapitola sama o sobě, přijedu, nabiju, odjedu... Bez peněz, bez čipu, bez složitého ověřování...
Aby mohl stát utratit spotřební daň, musí ji napřed vybrat. A nevěřím tomu, že by si nechal utéci peníze, které má z benzínu a nafty. Když tu bude jezdit 100% elekter, musí ty peníze dostat z nich.
Samozřejmě, že placení za elektřinu potřebnou k nabíjení musí být jednoduché. Stejně jako je teď placení u klasických pump.
Aby měla každá automobilka a každej dodavatel elektřiny nějaký svůj systém je absolutní nesmysl. Musí to být jednotný.
Mě se líbí tvoje nadšení pro věc. Ono to asi opravdu jednou skončí u aut na baterky. Vodíku moc nevěřím, tam je podstatně více problémů nežli u elektřiny.
Těch pár aut co zde jezdí současná sít lehce utáhne. Ale až jich budou milióny, bude to něco úplně jiného.
Ono zase když bude čistější prostředí, bude ubývat nemocných, takže do zdravotnictví půjde míň. Cena elektřiny určitě poroste, protože inflace je jiná daň, stát si vždy najde způsob, jak najít prachy. S rozvojem čistých zdrojů zase ušetří za emisní povolenky nebo za dotace do uhlí. Dnes už jsou ceny solárních panelů tak nízké, že v některých státech jedou bez dotací. Taky pokud by se změnila legislativa a rozmohly se lokální zdroje, ušetří se za distribuční poplatky, které dnes tvoří větší část ceny energií. Až tady budou miliony ev, bude to vypadat úplně jinak. Noční proud už možná nebude ani existovat, energie bude levnější v době přebytku, dražší, když bude naopak vyšší poptávka. A s tím bude souviset i ta stabilizace. Nabijes za levno a naopak v
době nedostatku si třeba večer budeš svítit z baterie. Některé ev už to umí a nová Honda má 230V zásuvku přímo v autě. Je to sice jen 1500 wattů, ale můžeš to využít kdekoliv, třeba v kempu, posekat si někde trávu sekačkou a nebudeš muset vozit centrálu jako třeba Promon

Máte v tom poněkud zmatek, Stire. Ten trolejbus jsem neřídil, centrálu nevozím

Ovšem ten Váš nápad s využitím baterie z auta k napájení domácnosti je doslova nápad za všechny peníze.

Je vidět, že jezdíte na naftu, protože kdybyste měl fakt elektru, tak věřím, že byste si dobře rozmyslel, jestli takhle hloupě vycyklovat baterku, která příjde na majlant.

Já vím, že ne S tou centrálou to bylo jen malé rýpnutí Ale jako auto jako čistá centrála může mít hodně využití. Jezdím u upc i v terénu a mít po ruce vrtačku, rozbrušovačku nebo nabíjet baterky u aku nebo měřáku vždy znamená brát sebou centrálu a ještě jezdit pro benzín, což stojí nejen čas, ale i další peníze. Ono i ta elektrická sekačka na trávu je daleko levnější než benzínová. A o cyklování baterie se asi nemá smysl bavit, auto s výkonem 150kw jeden a půl kilowaty ani nepozná a mohl bych vrtat desítky hodin bez přestávky a bez plynové masky

 

 


0x
hybrid.cz/...
Anebo se zeptejte ve skupině příznivci elektromobilů na fcb.

 

funtomas4550*

0x
Vysledky dnesni testovaci jizdy Nissan Leaf
r.v.2016.
Misto Trebic, teplota -1 stupen, mrhloleni, mlha
pomer trasy 50-50 mesto - okreska celkem najeto 25 km.
Start baterie dle nabijecky plna na displaji 97%
dojezd v eco rezimu 133 km.
po navratu baterka 68% dojezd 75 km.
topeni na 20 stupnu.

No - jak píšu - ta baterka má nejlepší leta za sebou... Takový auto bych obešel obloukem, pokud teda není za hypervýhodnou cenu, která by vyvážila očekávatelnou investici do baterie.

funtomas4550*
tak pry to neni neobvykle, prvni procenta padaji rychleji, ma to nelinearni prubeh ubytku,
informace od diagnostika. Jeste dnes to jedeme napichnout a uvidime realna cisla.
spotreba byla 18kwh
Já myslím, že reálný dojezd 100km s topením při této venkovní teplotě je super. V létě to bude víc. A jestli je úbytek 3% za 4 roky, tak to není mnoho. Většinou to bývá v prvním roce nebo po dvou letech, ale pak se to zpomaluje. Jestli je ten reálný dojezd 90-100km s topením v zimě, nemusíš se toho bát.

Nelineární průběh vybíjení ano,ale tohle je nějaké divné . To mě vyjde líp i Toyota Yaris a plno dalších podobných aut nemluvě o LPG provozu

asd1

Reálný dojezd 100km při nule je super? To je fakt jen na couračky do města a denně musíš skákat kolem dobíjení (= mít vlastní garáž) Jetz ráno do práce, odpoledne z práce a výlet za město, o víkendu přejet do sousedního okresního města na nákup/ návštěvu - to všechno už je mimo dojezd.. A to platí pro zánovní auto.. Za ty prachy se to fakt vyplatí... To můžu vzít starší třílitrovej benzíňák a vyjde to levněji.. Navíc nemusim denně šaškovat dobíjením ale pojedu na pumpu dvakrát za měsíc..

Rozumná cena za takový auto je možná tak "za odvoz", protože to budeš mít jen chvilku než baterka chcípne do nepoužitelnosti a bude to buď do hutí nebo investice v řádu stovek tisíc.. Koupit nový se taky nezaplatí ani náhodou, to bys musel jezdit 20 let bez poruchy

A kolik ten tvůj třílitr ujede na 20kwh energie? 7-10km? I když ne každý jezdí na nákupy do sousedního okresu, tak by to stačilo )
asd1

Kolik km ujede třílitr na 20kWh energie nemusíš až tak řešit, když na rozdíl od baterky máš k dispozici v padesátilitrový nádrži těch kWh tak 400 Plachtit za kamionem abych dojel z Phy do Plzně je opravdu sen každého motoristy. A budeš muset vyjet ve 4 ráno abys stihl volný místo u nabíječky na dojetí zpátky

Představa elektromobilou ve velkým hezká, ale realita je pořád úplně jinde než ty sluníčkový představy..

Tak proč řešíš stav nádrže u městského vozítka? Kup si 100kwh baterii a můžeš jezdit Praha Plzeň třikrát denně, ale to normální člověk asi nepotřebuje, že? Zvláště pokud mu na den stačí 60km.
asd1

A na kolik ta 100 kWh baterka vyjde, že by asi jako několik zánovních aut na spalovák?

Většina normálních lidí má jedno auto a nejezdí jen couračky, ale i někam dál. Takže by X krát ročně řešili dopravu autem který dojede.. O dovolený za hranice ani nemluvě, týden dovolené a bude z toho den u móře Taky nemaj vlastní garáž ale tahali by prodlužku z paneláku.

Furt meleš jak je to super, ale zkus jet na víkend z Phy na den lyžovat a uvidíš že to je dost velký logistický problém. Potáhneš vozík s centrálou nebo budeš mít pakárnu... Na parkáči bude 200 elektromobilů a dvě nabječky. Tak budeš škemrat po vesnici aby ti to přes nos nabili a mohl jsi po přespání v autě jet ráno rovnou do práce

Tak mi ukaž pětisetkoňové auto se spotřebou 1,5 litru, které bude několikrát levnější než to elektrické... Srovnávat hrušky z jabkama je jaksi mimo...
jarin*

někteří lidé pro svoji naprostou zaslepenost nevidí nechtějí vidět realitu. Auto je velké a složité zařízení. Muselo být kvůli jeho výrobě vytěženo spousta zdrojů a obrovské množství energie, zanechala ohromnou uhlíkovou stopu. Auto je zároveň dost drahé zařízení a lidé si ho kupují i proto, aby jim co nejlépe a co nejuniverzálněji sloužilo. A nechtějí být otrokem auta. Chtějí si ho i užívat.

Už jsem to psal jednou a napíšu to znovu. Bagatelizace problémů na jedné straně, nekompromisní glorifikace na druhé straně. Naprosto ukázkový příklad demagoga a manipulanta.

Přesně tak! Lidi už by měli otevřít oči a nedivat se na to, jak pouhá dvě procenta lidí bohatne na jejich úkor, devastují planetu, oceány a vzduch. Bylo těch ropných katastrof málo? Moře a řeky plné plastů, ale nic se neděje, nikdo za nic neodpovídá a že na druhé straně lidi umírají je jedno. Některé živočišné druhy již vymřely, poslední kusy nosorožců hlídá ozbrojena stráž ve dne v noci, velryby vyhubil člověk, další ryby hynou v důsledku preruseneho potravniho řetězce a to ještě chtějí těžit ropu na severním pólu? Jak to tam bude vypadat? Zdevastovaná celá planeta jen pro dvě procenta těch nejbohatších, kteří mají pořád málo? Plasty jsou dnes běžně součástí potravniho řetězce a ještě dlouho budou, protože plast se rozkládá 450 let a mezi tím otráví spoustu živočichů a dnes i lidí. Velké těžební společnosti se jen chlubí recyklací, opak je pravdou, sotva 4% plastů se zrecykluje, něco se spálí, čímž se jedy uvolní do vzduchu, zbytek skončí v moři a ryby si myslí, že žerou plankton. Do té doby, než jim to roztrhne střeva. Šesté masové vymírání na zeměkouli začalo a na rozdíl od těch pěti minulých, na kterých se podílela i sopečná činnost, tak tohle šesté má na svědomí lidská činnost. Ale země se z toho zase vzpamatuje, pár desítek milionů let to potrvá a pak možná se vyvine chytřejší druh, pokud vůbec. To není zaslepenost, ale fakta. Jestli tady mají žít naše děti, vnuci, tak je čas otevřít oči.

Ano, pravdu díš.

A proto je potřeba kupovat elektroauta (zvláště s dojezdem horšího elektrokola, o normálním kolu ani nemluvím), která jsou vyrobená celá pouze z rákosí, kůry opadané ze ztromu, březového listí, spadaných jablek a jejich pneumatiky jsou z plně recyklovatelného a rozložitelného korku. A abych nezapomněl, jejich baterie je složena z broučků (živých), kteří budou po použití puštěni zpět do lesa.

Kupujte elektroauta zachráníte svět..

asd1

jj, a elektroauto navíc nemá žádné emise a má dvojnásobnou životnost než spalovák!

MMch. atom jede furt naplno ve dne i v noci, větrníky taky jedou co můžou, celou spotřebu to nepokryje., voda a paroplyn víceméně vykrývá nárazově špičky. Víceméně cokoliv navíc jede z uhlí, takže prakticky všechny elektroauta nabíjený v noci (tj. současná většina), protože ty se přidají k aktuální spotřebě a atom ani větrníky svůj výkon nezvýší. A to je opravdu víc eko než spálit benzín v motoru

Jediný co má ekosmysl je míň jezdit = jabka nevozit ze Španělska ale od Litoměřic, rohlíky péct v místě, do školy a práce nejezdit 20 km autem ale chodit kilometr pěšky. Na dovolenou nejet autem do Chorvatska ale na kole na Mácháč..

Ohledně auta bych tipnul, že jednoduchý snadno opravitelný 1200 kg těžký auto s žárově zinkovanou kastlí, trubičkama z nerezu, prahama z nerezu atd., klasika 4 válec atmosféra ca 1,5-2 litru který bude jezdit na metan a vydrží přes 20 let bude z pohledu ekologie i ekonomiky řádově lepší než jakýkoliv současný elektromobil kde životnost 10 let bude velký úspěch..

@asd1 Divil by jste se, ale i kdyby veškerá energie byla z uhlí, tak pořád by byly elektromobily víc eko. Nějak totiž zapomínáte že se ropa, benzín i nafta musí transportovat. To jsou mraky kamionů, čerpadla (elektrická) a také tankery. Přitom je veřejně známo že 20 obřích tankerů vyprodukuje splodiny jako veškerý automobilový průmysl. A to jich plave o dost více. K tomu si připočtěte žalostný technický stav starých vozidel které denně můžete potkat na silnici a z výfuků jim jde černý dým, nebo šedomodrý kouř. Všichni víme jak lehce jde obejít STK. Oproti tomu komíny elektráren si stát dokáže uhlídat o poznání lépe a přenos energie nezatěžuje ekologii nijak. Leda tak elektromagnetickým smogem pokud víte co to je.

Každopádně nehrajte si na eko zastánce protože jednak je vidět že o tom nic nevíte, případně nechcete vědět. A pak také jistě podle toho nežijete, jako nikdo z nás. Nikdo z nás při nákupu vozidla nekoukal na emise, tak se tu teď s něma neohánějte.

A mě by zajímalo kde se vezme elektřina když se zruší uhelné,jaderné a kdovíjaké další elektrárny

No postaví se další Temelín. Však jeden Temelín na plný výkon dokáže nabíjet asi pět milionů aut a to nerozsvítí jedinou žárovku. Než se dostaví, tak aut na baterky výrazně přibude a bude vystaráno.

@nunici Vaše starosti na mou hlavu. :D To už pořeší jednoduchý zákon trhu. Pokud bude poptávka, tak bude nabídka. Ani dned neběží všechny elektrárny na 100% a elektřinu ještě prodáváme do zahraničí.

To mi připomíná ten vtip - kde má elektromobil výfuk. Autor toho vtipu se snaží být vtipný a zároveň ukazuje svoji nevědomost. Při těžbě ropy se zároveň spaluje plyn volně do ovzduší a toto množství se zvyšuje s množství těžené ropy. Ve 2015 to bylo 140mld m3 plynu, což by stačilo na pokrytí energie spotřebované v celé Africe na rok. Takže to máme první výfuk a už to stačí na ohromné množství co2 ve vzduchu. Tankery a ropovody - další výfuk. Žároveň ty ropovody spotřebují ohromné množství el energie. Další množství energie se spotřebuje na zpracování ropy na palivo - opět výfuk v rafinerii. Mluví se o cca 1,5kwh el energie na jeden litr paliva - na tohle ev ujede zhruba 10km. Pak se to palivo musí dopravit po čerpací stanice, další výfuk na kamionu a ta čerpací stanice opět potřebuje energii na svůj vlastní provoz a na precerpani paliva do auta. Pak ve finále toto palivo spálí 6mil aut u nás, které ani zdaleka neplní emisní limity o kterých jsem psal výše. Naproti tomu komín v elektrárně je čistější mnohonásobně, protože palivo se spaluje při ideálním zatížení, při největší účinnosti. U nás je to cca 50% energie z uhlí, na Slovensku pro představu jen 10% pochází z uhlí. Jsme pátá nejšpinavější země v EU a dvacátá na světě v přepočtu CO2 na hlavu. Čína je čistější než my. Vyvážíme své zdraví za hranice. Navíc si uhelná komise schválila odklon od uhlí až do roku 2038. Kdo v té komisi seděl, nemusím psát. Čistá energie se dá vyrobit levněji, ale náš stát raději dotuje uhlí? kdyby neexistovala regulace, trh by drahou energii dávno vytlačil, jelikož by to nikomu nedávalo ekonomicky smysl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]