Nejste přihlášen/a.
Mám Nissana Leaf 2013 a vozidlo jezdí naprosto bez problémů. Garančka za 2000Kč a to byly jediné investice. Jediné co jsem řešil, tak prostříkání mechanismu zamykání od víčka nabíjení a vyhnutí plechu co je za brzdovým kotoučem. Byl moc blízko a při plném rejdu se dotkl brzdového kotouče. Roční nájezd mám zhruba 12 tisíc km s náklady okolo 0,58Kč/km (ty ale silně závisí na stylu jízdy a také jak a kde budete nabíjet).
Baterii mám tu slabší 23kWh. Po sedmi letech má kapacitu 74%. To mi dává reálný dojezd v létě okolo 110km a v zimě zhruba 60 až 70km, podle vytápění a venkovní teploty. + nějaká malá rezerva. Nikdy nesjíždím auto až do nuly, že bych nedojel. Na ježdění po okolí je to prostě geniální auto. V zimě je to trochu s omezením. Na krátké cesty do 5km třeba ani nemá smysl zapínat topení. Krom toho že vám sežere spoustu energie, tak sotva vytopíte interiér, tak vystupujete. S takhle krátkými úseky by byl dojez klidě i jen 50km, protože topíte stále na plno. Na dálkové cesty ale stejně přesedám do spalováku a vyčkávám až se na trhu objeví smysluplnější elektromobil i na ty dlouhé trasy.
aktuálně 74 tisíc km. Když jsem ho kupoval, tak měl 36 tisíc a baterii né v moc dobré kondici z důvodu, že vozidlo hodně jezdilo po rychlonabíječkách.
Kapacitu baterie i její celkový stav zjistíte diagnostikou. Používám Leaf Spy Lite. Na internetu si pak najdete vysvětlení co znamená který údaj. Co se týče výbavy, tak pod stejným označením existují různé výbavy podle toho kde bylo vozidlo původně pořízeno jako nové. Moje vozidlo pochází z Německého trhu. Má ten větší a lepši infotainment, Led projektorové světlomety, světlý prémiový interiér. Tepelné čerpadlo ještě bohužel ne, protože to bylo až od roku 2015. Také mi chybí zamykání portu nabíjení. Docela zradou je i to, že funkce jako je sledování nabíjení přes mobil, případně zapnutí mobilem vytápění, není podporováno v ČR! Funguje jen tehdy, pokud dřívější majitel aktivoval vestavěnou SIM kartu v zahraničí a pak funguje roaming u nás. České sítě vás jinak nezaregistrují a máte tak smůlu. Prostě pak vůbec nefunguje služba CARWINGS.
z video prohlídky jsem se nedozvěděl skoro nic podstatného, krom toho že auto nemá pomačkané plechy a má klasický infotainment. Díky kvalitě videa neuvidíte žádné škrábance a bohužel ani nejde vidět počet čárek stavu baterie na palubovce. Plný stav je 12 (já jich mám už jen 9). Výhodou je, že vám baterie jen tak neumře, ale bude se jen pomalu zkracovat dojezd. K nákupu nové baterie vás tak nedonutí porucha, ale časem až pocit že máte malý dojezd (to může být stav 70% baterie, ale klidně taky 50%). Taky tam mohli ukázat parametry z diagnostiky a detail tlačítek co je u levého kolena řidiče. Popis výbavy je celkem spartánský který popsal vlastně skoro celou základní výbavu. Každopádně hlavně se řiďte podle stavu baterie a né podle výbavy. Určitě si ale udělejte osobní prohlídku a diagnostiku baterie před koupí.
K vašemu původnímu výběru aut:
Volkswagen bych nebral vůbec žádný. I kdyby se nepokazilo v něm nic co se stará o pohon, tak se mi nelíbí jejich politika extrémně předražených náhradních dílů. Viz jeden světlomet za 30 000Kč kvůli poruše denního LED svícení po 3,5 letech provozu.
Kia Niro se mi líbí, ale cena je trochu vyšší. Mohlo by to být ale velmi dobré auto.
Z nových aut se mi ale hodně líbí Peugeot 208e. Byl by velmi dobrou a pěknou náhradou za Leafa. Je to můj horký kandidát do budoucna.
Podle vin se vytáhnou základní data, ale vůz se pak může různě dovybavit podle požadavku kupujícího. Podle jedné databáze k ocenění vozu vám k VINku nabídnou třeba 5 různých typů výbav, které bylo možné v dané sérii mít a vy si vyberete.
Víc než typ výbavy vás ale má zajímat historie vozu, servis a doklady. Jestli to nemá 4 zonovou klimu ale jen 2zonovou, to je mnohdy to poslední...
úplně v pohodě. Prostě přijdete, zmáčknete tlačítko, rozsvítí se displeje a pokud nemusíte škrábat námrazu, tak rovnou jedete. Jako řidič to na výkonu nepoznáte, jen bude vozidlo méně rekuperovat. Navíc na displeji uvidíte méně čárek u teploty baterie. Bavím se o -10°C a méně.
Ano. Je možné nastavit časovač kdy se má zapnout vytápění. Funguje to ale jen tehdy pokud je auto na nabíječce.
Dojezdy jsem už psal. V létě 110km (klimu nepoužívám a raději si stáhnu okno), v zimě s topením zhruba 60 až 70.
Nevím jestli ho mají všechny výbavy, ale přijde mi nelogické aby ho tam automobilka nedala. Omezení nabíjení na 80% jde taky, ale jen skrze časovače. Zapnete si časovač pro nabíjení jen v konkrétním čase a tam se dá zvolit nabíjení na 80%, nebo na 100%. Bez časovačů nabíjí vždy jen na 100%. Aspoň má vozidlo čas balancovat baterii. Dle mého názoru má smysl nabíjet na 80% jen na rychlonabíječkách, nebo pokud nabijete auto a potom s ním pár dní nepojedete.U téhle první generace elktromobilu je bohužel baterie relativně malá a tak nabíjení na 80% je dost omezující pro nás jako řidiče. Pokud vám to ale bude s dojezdem vycházet, tak proč ne.
Já měl za to že i ten menší displej je dotykový, ale nemám ho, tak nevím. Hlavně si ale zkontrolujte tu baterii. Ten pravý úzký sloupec na palubovce je jen orientační. Diagnostika řekne více
Dekuji za odkaz na videa, bylo to celkem prinosne v tom, ze mam dilema
Zajima me nazor na jednu vec.
1. vuz zakladni model Visia - nema topeni tepelnym cerpadlem, nema moznost nastavit nabijeni na 80 procent kapacity, nema moznost predehrevu vozu. Dovoz z Italie, prazdna servisni knizka, vlastnila leasingova spolecnost.
rok 2016 najeto jen 12500 km baterii a servisni historii necham zkontrolovat pred moznou koupi pristi tyden v autorizovanem servisu.
2. vuz vybava Acenta nebo Tekna ma vsechno co nema Visia plus solarni panel
ovsem rok 2014, najezd 79000 km, dovoz Francie - snad i servisni knizka.
dekuji moc
Tom
Ten poslední s nižší cenou... nemá ve výbavě napsán vyhřívaný volant, ale tlačítko je tam vidět. Důvodem nižší ceny může být baterie která má asi jen 10 dílků z 12ti. To by mohlo být někde okolo 80%. Na druhou stranu... ta batere by vám mohla klidně posloužit ještě 2 až tři roky... možná i pět. Záleží na vašich požadavcích po dojezdech. Potom si za 200 tisíc pořídíte novou baterii, ke které když se budete chovat, tak vám vydrží dalších 10 a více let. Ve výsledku tak budete mít elektromobil za 445 tisíc a novou baterií. Pokud jej někde nerozstřelíte při havárii, tak vám udělá nemalou službu. Při úspoře 1Kč na kilometru (oproti dieslu), stačí ujet 200 tis. kilometrů a baterie se zaplatí. Pokud budete porovnávat s benzínem, tak je úspora až 2Kč na každém kilometru. Za 100 tisíc je zaplaceno. To se dá v pohodě najet už za 8 let. Je to prostě jen na zvážení.
Pokud by jste byl z Olomoucka, tak bych vám mohl dát zkusit mé vozidlo a víc se o něm pobavit.
@stir Spínacími hodinami spínat zátěž 10A a více? Dlouho vám nebudou fungovat a spečou se. Většinou nejsou na tohle dimenzované. Náběh sice nebývá tak prudký, ale vypnutí v zátěži je pro takové hodiny smrtelné. Tepelný management baterie používá víc vozidel a výrobců. Jen né bohužel Nissan. U první generace to je ještě tolerovatelné, ale u druhé už ne.
Pokud budete parkovat v garáži, tak si můžete vyřídit na elektromobil dvousazbu pokud ji ještě nemáte. S dvousazbou se spojuje i to, že musíte instalovat do rozvodů možnost řídit spínání obvodu pro elektromobil dálkově elektrárnou. To znamená nějaký stykač. Ten bych doporučil instalovat s řídící páčkou, at krom elektrárny, si obvod pro auto můžete zapnout i ručně. Stykač pak může být klidně dimenzovaný i na 25A a nepotřebujete ani spínací hodiny. V garáži také odpadá potřeba předehřevu interiéru.
No nevím. Příjde mi to jako být fanaticky zamilovaný do značky Apple. Baterka sice nic moc a nabíječky už k vůli ekologii nedostaneš, ale je to přeci Apple. Nic lepšího na světě není .
Pořád hledám na internetu někoho, kdo vlastní i normální vozy k elektroautům a má srovnání z praxe. Né ekočlověk, který si postaví energetický dům, dá soláry a koupí elektrovůz. To mi příjde ujeté v tom směru, že i kdyby nebyla návratnost investice, tak to stejně budu mít vše eko . Taková slepá láska.
Já tedy fotovoltaiku nezatracuji, ale elektroauta jsou stále hračky. Pokud stavím dům, tak stejně potřebuji dodávku s naftovým motorem. A pokud budu cestovat někam daleko na dovolenou, tak si nedokážu představit obytňáka typu ducato na baterky a všude dávat pauzu na dobíjení. Sám totiž vím, kolik dá fotovoltaický panel, když je pod mrakem nebo když na něj pere slunce.
Ale časem to bude lepší a lepší. Je potřeba vychytávat mouchy a to lze v této fázi jedině tak, aby si to pár nadšenců pořídilo a chválilo a jezdilo a stále bylo co vylepšovat a posouvat dál.
Do práce asi klidně, ale já potřebuji pojízdnou dílničku. Něco jako dokker. Vím, že slovenská pošta má nějaká takové ev, ale zatím je to vše na úrovni leafu, citiga a všech těch prdítek . Chce to si počkat. Na hraní je to super, ale na práci a z tažákem to moc ještě není.
@Gumidek Já mám jak elektro, tak i spalovák. Konkrétně naftu. Na dlouhé trasy je zatím spalovák nepřekonatelný. Na krátké trasy je ale elektromobil prostě geniálním autem a těch krátkých tras je prostě většina. Poměr tedy mám zhruba 12 tisíc km ročně krátkých tras a 8 tisíc v dlouhých trasách. Každopádně při tankování diesla po 900km se mi vždy protáčí oči při pohledu na stojan a když si říkám že za ty peníze bych ujel druhým autem 2500km. Vývoj elektromobilů ale letí poměrně rychle kupředu a nebude to trvat dlouho, kdy budou dobré i na dlouhé trasy. Komfort jízdy je už dnes u elektra podstatně lepší.
S uvedenými modely zkušenosti nemám, ale řekl bych, že čím novější auto, tím větší zklamání. 2 roky jsem měl Passat B8 a byl hrozně nudný, tvrdý a překvapivě i hlučný. Zpětná vazba absolutně žádná. Jako bych hrál na PC s volantem. Pak jsem přešel na 17letý Mercedes a jízdu si úplně užívám. Za desetinovou cenu.
Na velikost a váhu Peugeot 2008 je motor Puretech (3válec) slabý. Z vašeho výběru bych ale šáhnul jedině po něm.
"E-mobily" jsou tikající bombou. Dobíjecích stanic moc není a v případě potíží máte silně omezenu možnost servisování. I tak se trochu divím výběru u vozů do částky 350.000,-Kč. Elektrická vozítka, pokud nejsou úplně K.O., jsou stále v sumách od 400.tis nahoru.
S tou zárukou bych si to před nákupem ověřil u prodejce... nebo tam, kde se případná záruka uplatňuje. A to písemně.
Často se mi stalo, že se odkazují na kupní smlouvu. Podle zákona nebo kupní smlouvy totiž vztah kupujícího a prodejce ohledně záruky je vztahem smluvním těchto dvou stran. Použité zboží - prodej třetí osobě - tímto se záruka z právního pohledu ruší a je pouze zákonná dvouletá. Jak to je u vozidel netuším, ale párkrát se mnou takto vyběhli s elektronikou.
baterka a její výmena stojí 180 tisíc, za to se prodává ojetý leaf.. a navíc jí výrobce nedodává jako náhradní díl protože se přednostěn montuje do nových aut, takže toto auto je s blbou baterkou určeno k sešrotování...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.