Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mísitelnost chladící kapaliny podle barvy

Od: zdenek2® odpovědí: 14 změna:
Felicia 1.3. Mám v motoru modrozelenou (spíše nazelenalou) chladící kapalinu.
Papírově je to g48/g11.
Teď tam chci přidat stejnou kapalinu, která má ale jasně modrou barvu (podobnou jako tekutina do ostřikovačů).
Obě kapaliny jsou papírově stejné: g48(=g11), splňují normu Volkswagen VW TL 774/C.
Můžou nastat problémy, když tyto kapaliny smísím?
Už se s tím někdo setkal?
Já mám zato, že barva kapaliny je jen barvivo, které výrobce do kapaliny přidává.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Všeobecně modrá a zelena se míchat múžou
Pokud by byla rúžová tak zas jen rúžovou
Takže bych se v tvým případe ničeho nebal a lil to tam

 


0x

G48 a G11 míchat můžeš. Nestane se nic.

Nesmíš to smíchat s G12, G12++ a není to ideální ani s G13 (odejde ti těsnění pod hlavou po takovém mixu). Zámrznost fungovat bude, ale inhibitory koroze a další složky kapaliny an ochranu půjdou doháje.

Pokud by jsi dokázal udělat pořádný proplach (napojit zahradní hadici a odpojit chladič a naprat do hadice k motoru tlakovou čistou vodu a celý stém několika litry vypláchnout), tak jako novou náplň můžeš přejít na G13. Ve Feldě jí mám už 6 let.

Feldy od roku 98 přechází na G12 dle DP.

Vhodné jsou tedy obě pro hliníkové motory.

...

modrá, zelená, modrozelená můžeš mixovat

...

fialová, růžová dovoluje taky mixování bez poškození, ale spíše nouzově (G13 a G12)


G12 je v něčem lepší než g11? Není to jen snaha obchodníků prodat více zboží?

Ta měděná podložka pod výtokovým šroubem vedle pravého kola (jak píšeš v roce 2012) se musí měnit?
Je to stejný rozměr jako u šroubu vypouštění oleje?

Není to snaha.

G11 má snahu systém zevnitř potáhnout takovým jakoby kalem a tím hadice a chladič a další chrání. Jakoby to přikryje vrstvou na ochranu.

G12 a G13 udělá ochranou vrstvu jen v místech, kde vzniká elektrochemická reakce. Třeba vložka válce z ocele, měděný těsnící kroužek a hliníkový blok. Tam je styk a vzniká článek. Kapalina to jen v tomto místě neutralizuje a tím chrání úbytku matroše a vzniku netěsnosti.

Hlavní výhoda je u moderních chladících soustav, kde jsou tlumiče, mezichladič, výměníky s tenkými kanálky a ta G11 by je zanesla a snížila průtok. To G13 a G12 neudělá.

Problém jsou padělky kapalin, kterých je hromada. VIP kapaliny, prý i Sheron, Starline,atd...

Tam jsou to vesměs obyčejné obarvené vody s ethylglykolem nebo G11 obarvená na růžovo.

Jistota je origo VW šedé nebo bílé Škoda balení kapalin G13.

Jistota je poměrně 100% i při nákupu výrobků Velvana G48 (což je tvůj případ).

...

Výtoková podložka je pro šroub M8. Na oleji je tuším M16. Je tedy jiná.

Bez výměny to rádo teče. Ono to bude ukapávat a budeš co týden dolévat tak deci.

Dobré je ty závity výtokového šroubu omazat červeným silikonem na motory (decentně).

...

Ale z praxe... lepší je sundat tu spodní hadicu z chladiče. Budeš ovšem mokrej a všude bude kapalina.

Pozor, chladící kapaliny leptají lak vozu. Sežerou ho a pak ti to místo plechu bez laku zrezne.

Cokoliv potřísníš kapalinou opláchni čistou vodou.


Proč je lepší sundat spodní hadici z chladiče? Není ten šroub na trubce nejnižším místem chladícího systému na voze?
Je lepší auto před vypuštěním kapaliny vpředu nadzvednout, aby voda měla spád nebo je to jedno (ono tam zespodu moc není vidět jak to tam je).

Gumidek: tahle měděná podložka na gumex.cz tam pasovat bude?
gumex.cz/...
A nový šroub tam mám dát jaký?
asd1

Protože hadice je gumová = nemusíš dávat novou měděnou podložku


No ale při vypouštění tekutiny hadicí bude jak píše gumidek všude voda, protože hadice má velký průměr a není k vypouštění určená.
Mne zajímá jestli při vypouštění tím výpustným šroubem dole všechna voda vyteče anebo někde něco zůstane a kolik. Zdvihnout nebo nahnout auto pomůže?
asd1

Spíš zbytky zůstanou v motoru, výměníku topení apod. Lepší je udělat proplach nejlíp několikanásobný.

Voda je ideální deštovka nabraná ke konci lijavce. (destilka je zcela bez iontů (minerálů) a nabere si je z motoru..

Měděnou podložku v tomhle případě bych dal určitě novou.

Podložka vyhovuje. Šroub je mosazný m8x5 nebo M8x6mm (ale dávala se origo i ocel 8.8 zinkovaná).

 

jabraka*

0x

Koupil jsem před časem kapalinu Fridex,asi 2 l.Po mrazech chladič doplňuji jen vodou.Když začnou mrazíky,dám do chladiče(do nádobkyúco se tam vejde Fridexu.Přes zimu jezdím málo,tak mi neubývá.Na jaře doplním pak zase vodou.To dělám 8 let a nic se neděje.

JABRAKA

Leješ tam kapalinu co se vejde po víčko?

...

To auto bych nechtěl vidět.

 

jenda2*

0x

Mísitelnost je povinná
Americká společnost pro testování a materiály dokonce ve svých normách ASTM zavedla univerzální typ chladicí kapaliny (D3585), se kterou by měla být každá kapalina, která chce splňovat ostatní normy (např. TL 774), snášenlivá - tedy mísitelná. Obdobně probíhá i proces ve schvalování kapalin jednotlivých automobilek. Pro "approval" kapaliny do aftermarketu, tedy k využití pro originální náhradní díly, musí být produkt mísitelný s primární kapalinou, používanou pro první plnění v příslušné automobilce. Tvrzení kteréhokoliv výrobce nemrznoucí směsi, že jeho kapalina není s ničím mísitelná, může vlastně popírat základní atributy, které požadují některé normy ASTM či většiny OEM výrobců.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]