Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Celoroční nebo zimní i do léta?

Od: peter* odpovědí: 48 změna:

Ahoj,

za rok najezdíme okolo 10-12 tisíc kilometrů. Většinou město - město. Mám už sjete zimní, které jsem měl i přes léto a OK. Zvažuji, že bych koupil celoroční, ale nikdy jsem je neměl. Každopádně letní pneu kupovat už nechci. A mít zimní pneu i přes léto?

Nad tímto zvažuji pneuvranik.cz/...

 

 

48 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Pokud bych jezdil jen po městě, tam klidně.

 


2x

Na různých serverech se o tom diskutuje. Já jsem kdysi před před mnoha lety používal také celoroční, ale nebyly tak vyvinuté technologie i auta byla jiných konstrukcí (měl jsem v té době Škodu 100, pak Š 120). Dnes už bych je na autě nechtěl, ale je to věc názoru. Je lepší mít na autě gumy, které jsou stoprocentně pro dané použití. To znamená v zimě zimní, v létě letní. Vycházím z toho, že letní mají směs trvrdou, zimní měkkou. To znamená, že celoroční mají směs napůl a z toho plyne, že ani v zimě, ani v létě se nechovají stoprocentně. Já mám dvě sady kol a k danému datu kola přehodím a je to. Pokud bych pozoroval problém, dám kolo vyvážit. To je můj názor, nikomu ho nevnucuji. Je to také dáno způsobem jízdy, ale krizová situace může nastat.

 

re4zon

2x
Na jednom z aut mame uz nekolik let sava eskimo, jezdi sice malo, ale vsude a celorocne a neni s tim vubec zadny problem. Do velke krizovky bych se na tom asi dostat nemusel, ale par nouzovych brzdeni uz zazily a nechovaly se nijak zle, porad lepsi nez barumky 2/3, to byla katastrofa.

 


2x
Nejezdím agresivně a oproti 35tis km před deseti lety najedu ročně už jen 5tis km (kvůli parkování v Brně). Jezdím tedy pouze na zimních. Počítám s charakterem pneu v létě, nemám pak problém.
A Vraník jedině na hory!
doplněno 04.11.20 15:44:

Pánové, v případě užití zimních pneu v létě si asi žádná pojištovna netroufne (nemá páku) na krácení pojistného plnění.

Já prostě nerozumím důvodu mít na těch 10 tis km ročně (tj. 2000 km v zimním čase) zrovna nové michelinky. Já mám staré zimní kleberky na léto se vzorkem 4mm a nové NEXEN na zimu. Nebudu vyhazovat staré zimní - dojedu to v létě.

Jestli mne čeká nehoda a cuknu volantem, než o pneumatikách je to o štěstí, schopnostech řidiče, ...

Odpovídám na otázku tazatele tak, jak jsem již napsal - měnit letní/zimní pro daný nájezd a převážně cesty ve městě se mi zdá nelogické a zbytečné.

A pokud někdo chce "nové", ale "levné Vraníky" - tak to už je pro mne naprosto nepochopitelná varianta. Vraník je do pole a na horské oblasti.

Nejezdím agresivně

jmlc, a to je velmi důležité, pak je výběr pneumatik jasný.

asd1

Akorát na silnici nejezdí sám, tak může jezdit sebelíp opatrně, ale když se něco semele tak zjistí že ty gumy na h. jsou fakt na h. To se vyplatí šetřit..

Souhlas že pouze zimní je lepší volba než celoročky (což je kočkopes a na sněhu/ ledu je rozdíl oproti čistokrevné zimní velký)

Vraník je výborný na hrabačky kolem vesnice, na okresky už nic moc a na dálnici absolutně nevhodný. A je to protektor skoro za cenu nový pneu např. ty Savy o moc víc nestojí.

Sava - na sněhu super, ale rychle se ojíždí.

Jako jedny gumy na nájezd 10kkm ročně bych dal Michelin Alpin nebo TS 860 (už je i 870), Dunlopy, GY Ultragrip - ty jsou všechny slušné i na suchu..

Když do mne narazí dodávka nebo vůl v BMW X5, jak mi pomůžou ty lepší pneumatiky?
praivo*

asd1: 870 se ještě neprodávají, zatím pořád jenom 860.

jak pomůžou? Ulehčí práci při jednání s pojištovnou,která se při letních bud snažit extra ponížit plnění nebio vůbec neplnit!

asd1

Jak pomůžou? Třeba se mu dokážeš vyhnout nebo ubrzdit. Kdyžto na bruslích nazatočíš a nezabrzdíš. Potřebovat to můžeš jednou za 10 let, ale vybourat se může být i jednou za život víc než dost. Jít tomu naproti šetřením na gumách je oslovina.

MMch. ty dobrý guma mají i nižší valivý odpor a životnost, tak ve výsledkku ty dražší můžou vyjít i levněji...

diesel, ale Vy reagujete na použití letních v zimě, ale v tomto odstavci o tom není vůbec zmíňka. Žádná pojištovna nedá víc, nežli musí, a snaží se dát co nejméně. Jsem přesvědčen, že kdyby u každého z nás, chtěla krátit plnění jen proto, že má levný druh pneušky, tak si to nikdo nenechá líbit.

Každý den někdo vrazí do někoho, ale ještě jsem neslyšel případ, že by poškozený mělsmůlu, že použil levné pneušy a nestačil uhnout tomu, kdo nedal přednost.

Ale každý má svoji pravdu.

Hezký den.

Nikoliv.Reaguji na kolegu Jmlc ve 22:04 ! Ano,poj s snaží vždy ponížit,ale proč jim ještě dávat důvod nevhodnýmu pneu (letní sjeté zimní atd)

 

xenofob

2x

celoroční pneumatiky mohou být v testech hodnoceny kladně, protože ty testy si obejdnávají a PLATÍ výrobci případně prodejci těchto univerzálních perpetum mobile...a nezaplatí si nic co by je poškozovalo...kdyby byly celoroční pneu tak dobré, jezdí na nich celý svět...mají od každé vlastosti něco-málo...jsou jen trochu tvrdší než čistě zimní, jen trochu měkčí než letní, v létě na suchu jen trochu hlučnější než letní, jen trochu méně hlučné než zimní...s trochu delší brzdnou dráhou v letním vedru, s trochu menší přilnavostí v zimě než čistě zimní...takže jízda je jen o něco málo bezpečnější nebo jen o něco málo komfortnější?

může se stát, že se právě na začátku zimy sjedou na 3.9 mm ..co s tím? Přezout je na nové a po zimě opět nazout a dojet na 1.6?

Nebo si koupit další sadu disků a další sadu celoročních? Pak je už lepší mít sadu zimních a sadu letních...nějak ten praktický význam těchto pneu nechápu, smysl to má snad jen pro prodejce...

nigi

To stejné co popisuješ s celoročkama se ti může stát i se zimákama které lidi jezdí celoročně a stejně to hromada lidí dělá. Výhoda celoroček je, že v našem podnebí, kdy je vzimě většiunou okolo nuly a sněhu je minimum mají lepší lepší vlastnosti než zimní i letní pneumatiky a v létě mají podstatně lepší brznou dráhu než zimáky. Je faktem, že limit dezénu pro zimáky je prostě pro jednu sadu používanou celej rok dost limitující... Němci to maj lepší.

 

lukasm

1x

Přesně tyto gumy má žena na autě. Vraník je přímo z našeho kraje. Má je 4 sezóny. Ročně najede 8 tisíc kilometrů. Jsou na suchu trošku víc hlučnější. Při 130km/h po dálnici jde cítit, že mírně třepou volantem. Ano, dělají to tyto gumy. Jinž nyní na zimu nejdou použít, mají pod 4 mm.


doplněno 03.11.20 12:18:

Gumy jsou na autě v zimě i v létě.

 


1x

Ano, na zimních ve vetšině států můžete jezdit i v létě. Mnoho lidí jezdí ne zimních celoročkách.

Osobně bych si nekoupil protektor, páč je to stará pneumatika s novým dezénem.

idnes.cz/...

a mnoho jiných.

 

nigi

1x
Celoroční pneumatiky jsou v testech hodnoceny velice dobře. Co se týče chování jak na suchu tak na morku a dokonce i na sněhu. V ničem si nezadají s vyšší střední třídou letních/zimních pneumatk. Jenže to se bavím o prémiových celoročních pneumatikách. Kde vyrobce zkoumá zkouší a testuje směs a konstrukci tak aby pneumatika v testech obstála a nabídla bezpečné a pohodlné svezení. Dát na auto zmrzačenej protektor je úplná pitomost. Ten nájezd 10-12 tis kilometrů ročně není tak nízkej aby to ospravedlnilo koupi defakto odpadu.

 


0x
Tak město odjezdíte i na letních, v čem je problém?
A když bude sněžit? Nebo náledí? To se ve městě stát nemůže? pak to těžko ukecá.
U nás byl loni sníh asi tři dny a to jenom na trávě

Tak počká 3 hodiny a on roztaje..

asd1

Pak vjede na namrzlej most, vybourá auto v protisměru, zrakví 4 lidi a pojištovna mu to dá všechno sežrat protože byla povinnost mít zimní

A ty jako myslíš, že na ledě mu v tom celoroční pneu zabrání? Nepomůžou mu ani zimní. Leda kdyby tam měl hřeby. Psal jsem, že se dá zima odjezdit ve městě i na letních, to znamená, že na sněhu a ledě nepojedu. U nás je takových dní velice málo a když náhodou napadne sníh, ani žena nejede, i když má zimní. Pokud teda bych si to měl spočítat z hlediska životnosti a financí, volím raději letní než celoroční, které nemají dobre vlastnosti ani v létě, ani v zimě. Celoroční pneu jsou dobré jen z hlediska legislativy, aby se vlk nažral... Jinak v tom žádnou výhodu nevidím. A myslím, že i mírně jeté pneu na plechových discích nejsou cenově nedostupné a člověk takové gumy neojede ani za deset zim, takže to může být i cenově výhodnější než celoroční.
asd1

Jde o plnění pojištovny. V zimním období nabouráš na ledu se zimníma = pojištovna plní. Nabouráš bez zimních = pojištovna neplní, (podobně když nabouráš ožralej tak cáluješ ze svýho). Namrzlej most nebo mrazovou kotlinku můžeš potkat snadno a těžko ukecáš že "nešlo předpokládat" že tam námraza bude, tj. bude velký problém prokázat že nebyla povinnost mít zimní. A věř tomu že po tom pojištovna okamžitě skočí, pneu je jedna z prvních věcí která se při nehodě ověřuje.

To že na letních to na sněhu klouže víc a to co na zimních ukočíruješ na letních už nemusí projít je jiná věc.. Celoročky jsou něco mezi, obecně jsou z měkčí zimní směsi, ale vzorek bloky jsou podobné zimním ale bez lamel. Tj. je to o kompromisech a ty lamely na sněhu/ ledu chybí.. Na asfaltu zase vadí že ty bloky nejsou až tak velké (letní maj spíš pruhy).. Dá se říct, že celoročky jsou na úrovní zimní pneu ojeté na 5 mm - jezdit se dá, ale nová zimní je na sněhu mnohem lepší, stejně tak letní v létě je lepší.

Sranda je že němci mají limit pro zimní 1,6 mm. Takže tam ve městě nemusí propadat panice že už maj vzorek jen 3,9mm.. Na druhou stranu když tam v červenci nasněží tak musíš mít zimní protože sníh.

Když ty do toho neustále taháš legislativu a plnění pojištovny. V době kdy nebyly zimní povinné, všichni jezdili na letních a vše bylo v pořádku. Najednou lidi musí mít zimní, protože neumí jezdit. Na ledě ti zimní guma nepomůže, zatáčku můžeš projet rychle nebo pomalu, ale spoléhat, že mě zimní guma podrží může jen ten, kdo neumí jezdit. Jezdil jsem jako řidič z povolání mnoho let a kdybych chtěl po zaměstnavateli přezout na zimní, tak by to bral jako vtip. Celá firma jezdila jen na letních protektorech, takže zážitků mám až až a hodinové stání pod kopcem, až to povolí, jak vzpomíná Milan byla zcela běžná věc,protoze ten pocit, když ti náklaďák začne před vrcholem kopce couvat jak na saních už nikdy zažít nechceš. To je pak ve městě, kde je vše posolené sranda jezdit.

stir a ještě když jsme si dělali řetězy na Liazku samo domo.

asd1

Protože taková legislativa se zavedla. Prostě nemáš zimní kdy jsi je měl mít, náhodou na namrzlým mostě uděláš hodiny. A když trefíš auto v protisměru tak můžeš cálovat klidně v milionech (4 lidi trvalé následky). Tohle nastavené to dřív nebylo a spoustě lidí tohle dojde až když po nehodě policajt zapíše že gumy nebyly dle předpisu. A pojištovna po tom okamžitě skočí - technicky nezpůsobilé vozidlo a mělo to příčinnou souvislost s nehodou. Prakticky jak chlast - taky cáluješ plnou palbu.

Srovnávat dřívější letní s dnešníma je dost mimo, dnešní letní jsou prakticky "4 hladký pruhy" a na sněhu úplně na píííp. Kdežto dřívější letní byly spíš dnešní celoročka.a na sněhu se dalo.

Na ledu je rozdíl v gumách docela velký. Ze 100 kmh zabrzdíš na dobrých zimákách tak na 200-300m, na letních jsi tak na 400 Nebo z kopce na zimních opatrně sjedeš 20 kmh a z toho zabrzdíš tak na 50 mnetrech, na letních moc nezatočíš a zastavíš buď o něco nebo až dole

Srovnávat osobák a náklaďák na sněhu je taky dost mimo, s každým se jezdí úplně jinak..

Ale když pojede stovkou ve městě, je úplně jedno, jaké gumy má, protože porušuje předpisy tak jak tak. Zimní gumy jsou povinné jen tam, kde je značka zimní výbava, dále tam, kde je souvislá sněhová pokrývka anebo se dá předpokládat změna počasí, mráz nebo námraza. Proto jsem psal, že pokud napadne sníh, pojede městskou dopravou, nebo taxi. U nás na jihu je fakt málo dní, kdy mrzne a o sněhu se nedá mluvit vůbec, protože hned jak spadne, je z toho břečka. Kupovat kvůli několika dnům celoroční pneu mi fakt nepřijde výhodné. V zimě musíš dodržet 4mm vzorku a ten ti bude v létě rychle ubývat, takže se ocitne v situaci, kdy bude muset koupit další gumy na zimu a ty původní dojezdit v létě, takže prezouvat bude tak jak tak. Naproti tomu zimní sadu na plechacich mám přes deset let, protože přes zimu se jezdí jen po městě a nikam jinam.

problém je v tom, že stejnou situaci vidíte každý jinak. Já třeba na namrzlém mostě nikdy neměl problém.

Příběh z práce, jedu do práce a v jedné zatáčce si říkám, ale to to klouže, kdopak tam spadne? Za hodinku přijela kolegyně a byli tam dva.

Všichni měli zimní pneu, já mizerný Barumky a oni...to nevím..

asd1

Neni porušení jako porušení. Překročit rychlost = výluka není. Chlast = výluka. Letní gumy na sněhu = výluka. Rozdíl jestli pár mega platí pojištovna nebo řidič je dost zásadní, ale třeba na to má vyčlennou rezervu a v pohodě to zaplatí... A stačí když pojedeš tam na suchu a zpátky bude 1 cm poprašek sněhu nebo namrzlo. Nebo to potkáš v půlce cesty, Pokud jedeš na letních tak jedeš bez pojištění, jestli to stojí za to řešit celou zimu můžu jet/ nemůžu jet at si každý rozmyslí sám.

Neřešim jestli ty gumy kloužou jak brusle nebo ne, ale jestli splňují/ nesplňují předpis.

Ani nemusíš bourat ty, stačí když někdo napálí do tebe a jeho obhájce vytáhne "na zimních by se vyhnul nebo zabrzdil víc a následky by byly menší" Tobě pak osekaj náhradu škody i úrazovku, podobně jako když nabouráš a nebyl jsi připoutaný..

Je to docela sviňárna takhle nastavené.. Nabouráš na letních 30. října a v pohodě, stejná bouračka 1. listopadu a cáluješ komplet škodu... Takže pokud jedny gumy, tak zimní nebo celoroční = celý rok jsi krytý pojištěním i když potkáš námrazu nabo sníh.. Nebo značku zimní výbava.

V první řadě je třeba prokázat, jestli za nehodu mohly ty gumy nebo jakou částí na ní měly vliv. Sto procentní neplnění je nesmysl. Je to stejné jako když auto bez stk zaviní nehodu, nejde říct zcela jednoznačně, že bylo ve špatném technickém stavu. Ale to jsme odbočili, pokud nemá pět tisíc na zimní gumy, at na sněhu využije jiný způsob dopravy, protože mít letní a zimní je podle mě levnější než každé dva roky kupovat celoroční, které budou mít limit v zimě 4mm. Podle mě jsou lidi taky dost pohodlní, když jezdí do práce 2km autem, přitom se to dá lehce zvládnout pěšky nebo na kole. A až pojedu odpoledne do Kauflandu, bude již cesta holá osolená.
asd1

Tak zrovna po smyku na námraze se to prokáže opravdu snadno

Náledí, neboli neposypaný čistý led na silnici, tak tam je v případě smyku úplně jedno, jestli mám nový zimáky, nebo na plátno sjetý letní. Tam pomůžou jedině hřebíky. Bavím se pouze o jízdních vlastnostech, nikoliv o pohled zákona či pojištovny.

asd1

Jedno to neni ale budiž..

Rozdíl je že když vyletíš na letních tak pojištovna neplatí (technicky nezpůsobilé vozidlo a mělo to příčinnou souvislost s nehodou), když vyletíš na zimních tak šlo o technicky způsobilé a pojištovna plní... Což muže být dost velký rozdíl, obzvlášt pokud trefíš auto v protisměru a tam budou trvalé následky...

Ale vždyt píšu, bavme se pouze o jízdních vlastnostech. Bez ohledu na pohled zákona či pojištovny.

Jenyk, překvapí tě to, ale jedno to není. Spousta automobilek testovala gumy i na ledě.

Zimní díky lamelám a směsi neuklouzne tolik a lépe zabrzdí v přímém směru.

Ovšem uklouznou obě. Letní víc.

gumidek, kolik, že dělá ten rozdíl?

Můžeš si to změřit.

Děkuji za nabídku, nebudu to měřit.

Mě bohatě stačí povědomost, že na čistém ledě uklouzne vše a podle toho jezdím.

Takže jsem pochopil, že nemá cenu kupovat zimní, když letní taky ujedou stejně

Nepochopil. Bydlím na horách, takže pro mě jsou letní a zimní pneumatiky jasná věc a vůbec o tom nepochybuji, že to je správný. Letos jsem přezouval v polovině října.

Já jen chci říci, že pro běžnýho řidiče je úplně jedno, jestli v zatáčce najede na námrazu na ojetých letních, či nových zimních. Ustřelí oboje.

Jo to souhlasím.

Kdesi na youutbe bylo video, jak auty jezdili po ledové ploše v nějaké hokejové aréně a testovali brždění letních a zimních. Nemůžu to najít, ale zimní byli otrošku schopnější.

 


0x

Najezdím asi to co ty za rok a měl jsem nasazené zimní nonstop které mě vydržely nějak 5 let a i v zimě byly stále vpohodě a neměl jsem s nimi žádný problém..takže tak. Bud celoročky (které sice odzkoušené nemám) nebo zimní.

 


0x

Protektory určitě ne, ale od té doby, co byla dána povinnost jezdit v zimě na zimních jsem letní už nekoupil. V té době jsem měl jedničkovýho Superba 2,5 a najel na Nokianech 83 tisíc km. Pak jsem přezul a zanedlouho prodal. Pak byl dvojkový Sup a zase jen zimáky. Teď už jezdím asi jen 6-7 tisíc km za rok, mám šestým rokem CitiGo v automatu a od začátku na prvních zimákách. Mě se nevyplatí přezouvat, protože bych dojížděl třeba 10-12 roků staré gumy.

 

 


0x
Pokud uvažujete takto, tak bych šel do celoročních. Ale proboha - proč protektor nějaké pofiderní značky, když (namátkou)nová barumka stojí jen o dvě stovky víc?

 


0x

Dneska jsem našel i toto:

garaz.cz/...

To je ale pěkná pálka za sjeté pneu pod 1,6mm a k tomu ještě zákaz řízení. Ještě že už v té firmě nejezdím, furt bych byl bez papírů

To je jen pár závad, ne vždy je vozidlo nezpůsobilé tak závažným důvodem, aby...

Něco podobného, jako když zastavila na přechodu a vypouštěla dětí z auta. A jeli policisté jako na zavolanou. A bez řidičáku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]