Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám problém s autorádiem na Felicii rv 1998. Rádio tam mám dané Škoda Symphony CD z oktávky, anténa nejspíš originál, ale má už ztěřelé a popraskané to těsnění kolem základny. Rádio často šumí a chytá jen třeba 2-3 stanice a nepřelaďuje, v úseku Vysoké Mýto-Opava jsem nechytl jedinou stanici, v Pardubicích chytám bezproblémů všechny dostupné stanice, ale v určitých místech vypadávají třeba na 2 vteřiny. Když zaparkuju u nás na sídlišti lehce do kopce nebo v podzemní garáži, tak se ozývá jen elektrický šum a bzučení a všechny stanice se vyruší (v obchoďáku je to jasné). Když ale na sídlišti otevřu jakékoliv dveře nebo kufr, tak rušení přestane a chytám zase všechno. Je jedno, jestli je nastartované nebo ne. Na srazu mi říkal jeden člověk, že je to rozbitý zesilovač, ale to by nevysvětlovalo ty dveře. U Felicie je to vedené dvěma kabely přes střechu, z toho jeden je prý koaxiální, tak si říkám, jestli se to nějak nedotýká karoserie a nedělá to faradayovu klec, kterou vyruším těmi otevřenými dveřmi. Nevíte někdo, co by to mohlo být? Děkuji
1. problém a řešení.
Rádio Grundig Symphony má fantomové napájení antény a kóduje se pomocí K-line. Ale většinou je už nakódované.
Musíš redukcí ISO-DIN propojit coax a pak ten drátek, který vede na napájení antény podél coaxu, tak tento drátek nesmíš napojovat do ISO koncovky A, ale musíš použít třeba ISO C (to jsou ty tři kostičky mimo jiné i pro CD changer.
Symphony totiž v ISO A nemá na napájení antény pin. Se koukni na symphony zezadu a uvidíš, že tam pin není.
2. Funguje vůbec předzesilovač v kopytu antény Felicie? Dost tam často odchází na zatečení vody a vyhnije.
3. Funguje ti po zapnutí rádia podsvícení (a při zapnutí světel pochopitelně)? Pokud ne, musíš rádio nakódovat VAG-COMem na ne CAN rádio. CANové rádio totiž bere informaci o síle podsvitu s CAN sběrnice. Prostě to nakóduješ na neCANové, jako je origo v Octávkách do roku výroby 99 (od97 do 99 předface).
4. Vytáhni truhlík přihrádky kastlíku spolujezdce a najdeš tlustý svazek drátů. Uprostřed bude přípravový airbagový konektor. Má 4 piny a využívá 3 dráty (jeden nevyužit). Najdi drát šedý s bílým pruhem. To je K-line datové komunikační vedení pro diagnostiku z OBD zásuvky pro airbagy.
Ty ten drát nadstav a propoj s ISO koncovkou na rádiu. Viz obrázek.
Napoj tedy šedý s bílým na K-BUS na rádiu ve velké napájecí ISO koncovce A
Napoj napájení Feldí antény na ON sign v té malé kostce (tuším, že má být žlutá). No proměř si to, zda je po zapnutí rádia na miniISO koncovkách (žlutá,zelená,modrá) 12V pro napájení.
Pak ti vše pojede jak má. Taky mám Symphony ve Felině.
Doporučuji zrušit napájecí pin S-con a nechat jen Bup+. (tedy použít jen pin 30 a pin 15 zrušit).
Rádio při zapomenutí vypnutí se samo vypne po 1 hodině a nevymlátí baterku. U origo feldí instalaci, kde je trvalá klema 15 a 30 rádio nikdy neusne a baterku vymlátí při zapomenutí.
Dále se ptej, rád poradím.
Popř nafot.
Kódování symphony je přes K-BUS proti zemi na OBD přes VAG-COM KKL USB na kanále 56-radio
00xxx základní evropa
xx2xx dva repráky
xx4xx čtyři repro
xxx0x DSP off
xxx2x DSP on
xxxx1 pouze aktivní anténa
xxxx3 CD changer a anténa
xxxx5 maxidot CAN a anténa
xxxx7 CD changer, anténa, maxidot CAN
Kodovaní na Felinu je neCAN 00401 nebo 00403 (dle toho, zda chceč CD-changer) a nebo 00201 nebo 00203, zda chceš pouze 2 repráky a nevyužiješ 4.
Dlouze podrž na rádiu tlačítko TP.
Naběhne ti skryté menu rádia a můžeš si nastavit citlivost na stanice. Je tam LOC ON nebo OFF.
Ty bláho, tak tohle jsem nečekal. Každopádně děkuju, musím to ale nejdřív nějak zpracovat, nejsem nijak extra technicky nadanej nebo studovanej člověk :D, ale co jsem zatim pochopil, tak předzesilovač nevím jestli je funkční, když vyšroubuju anténu, tak to hraje furt stejně. Jinak je ale obecně dosah velmi mizernej, rádio se nepřelaďuje samo a často to furt jen šumí. Podsvícení rádia a displeje se zapne až po rozsvícení světel. Kód SAFE je takový moc pěkný, takže se v tom podle už někdo hrabal přede mnou. Mám v tom changerunnapojený bluetooth a všechno se zdá že jde normálně, až na tu sílu signálu rádia. Jinak se to rádio samo nevypne po vytažení zapalování, musím ho ručně zamáčknout. Do kastlíku se nedostanu, protože tam mám airbag, a ten se mi oddělávat nechce, pokud to nebude nutný. Fakt děkuju a během týdne se do toho nějak pustím. Ještě si sehnat VAG a naučit se s tím :D. Určitě dám v průběhu vědět, protože jsem si jistej s tím, že si s něčím nebudu jistej XD
Tak odklop pojistkový panel. Nad ním je svazek a i konektor ke svazku bagů. Stačí na ten šedý drát s bílým proužkem připojit další drát a ten přivést jako odbočku do rádia. Ale není to podmínkou. Jen k vůli případnému kódování a diagnostice rádia. Lze nakódovat i v jiném autě, jako je Golf, Octavia, Fabia,atd... a radio pak vrátit do Feliny.
Do origo svazku rádia Felicie na konekotru do rádia najdeš tlustý červený drát, který vede na jeden pin a pak klemou hned na další (pozice 4 a 7). Stačí tu klemu přerušit (ideálně vypíchnout ten pin a nestříhat drát!). Konec pak zaizolovat.
Ten červený drát je 30 (tedy stálé napětí od baterky). Pokud by jsi rádiu dodal drát od spínačky 15 (napětí po klíčku) a vrátil do vypíchnuté pozice, tak rádio ti bude samo zapínat a vypínat s klíčkem a pokud ho zapneš bez klíčku knoflíkem, tak bez 15ky (nebudeš mít otočení klíček) rádio samo po hodině zhasne.
Na fotkách konektor bagu a jak to mám já.
Nebo jakoby nikdy jsem to rádio nenechal tak dlouho zapnuté na baterce, vždycky jsem ho tak po max 20 mintách vypnul. Pardon, že odpovídám se zpožděním, ale ty odpovědi se mi nevím proč načítají až po nějaké době. Zítra na to kouknu, jak to mám vlastně zapojené, nad kabeláží jsem vůbec nepřemýšlel.
Fotky zapojení. Tu origo klemu jsem vypíchnul a druhý konec jsem nechtěl omotávat izolačkou, tak jsem tam nasadil VW konektor z jiné Feliny co jsem získal.
Ze žlutého konekotru beru 12V po zapnutí rádia pro napájení antény.
Anténu mám interiérovou vnitřní italskou, proto ten tenký coax a červený drátek na napájení.
Koukal jsem na to zapojení, a zjistil jsem, že ten plastový konektor k anténě (asi ten napájecí) mám připojený podle toho schématu přes Safe pin. Pak je tam červený kabel, který začíná v Bup+ a končí v S-kon. Ten žlutý iso konektor nemám zapojený vůbec (ten modrý vypojený je bluetooth adaptér do pinů pro cd changer). Nejsem žádný elektrotechnik, takže mi tohle nic neříká. Každopádně nějak to hraje, tak to asi má důvod, proč to tak je zapojené. Ale nechápu, proč je to zapojené jinak jak u tebe.
Takže rádio nemá napájenou anténu. Musíš použít ten žlutý konektor. Proto ti šumí. Zesilovač je bez napájení. Jak jsem psal. Symphony tam nemá kontakt.
Červený drát máš trvale 15 a 30, takže rádio nikdy neusne a vybije baterku, pokud zůstane zapnuté.
...
Vypíchni (nech si vypíchnout (je na to vytahovák a udělají to napočkání lepší automechanici co dělají elektroo nebo autorizák) ten pin s červeným drátem, aby jsi to měl jako já a zakonči konekotrem nebo zaizoluj (já mám na fotkách ten červený konektor).
Pak ti rádio po zapnutí po 1 hodině usne a stačí ho vypnout a zapnout.
...
Vypíchni i ten černý drát, který veden na ten bílí Faston a z něj na bílý faston do anténího kabelu co vede podél koaxu na napájení předzesilovače antény.
Vypíchnutý konec přepoj do žlutého (potřebuješ mini JPT překrimpovat) a zapoj žlutou kostku jako mám já.
Pak ti pojede napájení antény.
Tak jsem to přepojil, a rádio šumí o trošičku víc, ale ne taková velká změna. Takže si myslím, že k dobrému zvuku už zbývá jen ta nová anténa. Sám se k tomu nedostanu, musel bych oddělat ty vnitřní plasty, a na to si netroufám. Jen ten horní se mi podařilo sundat, protože je nacvakávací. Stejně to budu dávat teď v brzké době do servisu, protože se blíží STK, tak jim řeknu, aby tu anténu vyměnili. Moc děkuju za rady a za schémata, dost mi to pomohlo
Je správně zapojený konektor? Jde o napájení antény, resp. zesilovače u antény, které je přivedené z konektoru připojeného k autorádiu.
Kabel jsem zkoušel nedávno, když jsem si k rádiu připojoval bluetooth adaptér. Takhle elektricky bzučet a ultra rušit to začlo až dneska, jak furt prší. Tak jestli to není tou vlhkostí. Myslím si, že by se to mohlo nějak propojit ten koax s karoserií tou vlhkostí. Ten zesilovač asi bude nějaký špatný, protože slabý signál mám pořád, už od doby, co jsem to koupil.
Zesilovač antény bez napájení se chová tak, jako kdyby ten koax byl odpojený. Tedy horší příjem, než kdyby jsi chytal na pouhý drát.
Zkusil jsem teďka vyndat rádio, abych kouknul jestli se teda nic nevypojilo, ale nic. Tak jsem ho zandal zpátky a najednou to zase hraje, bez bzučení. Zkusil jsem odšroubovat anténu, ale beze změny, hraje to furt stejně. Tak nevím, s vadným zesilovačem a odšroubovanou anténou by to asi přestalo hrát, ne?
zlomenej kabel antény přímo u konektoru co de do rádia
ted sem to řešil na jedný oktě prozatimě než seženu jinej kabel sem to ustřih a napojil kus jinýho anténího káble s konektorem a zaizoloval a hraje to docela dobře
On je ten anténní kabel jenom trochu viklací, takže stačí pořádně zarazit a rádio rovně zasunout zpátky a je to spravené. Hlavní problém toho šumu je, že mám asi odejitý zesilovač na anténě, a navíc do něho nešel ani proud, kvůli jinému řešení zapojení na rádiu. Jak to dám do servisu, tak si to nechám vyměnit, a uvidím, jestli to pomohlo. Pak už jedině ta kabeláž
Tak pak napiš, jak ti to servis zapojil, protože spousta servisáků umí vyměnit max žárovku, brzdy, ale dopojit výbavu nebo rozumět zapojení rádia, pokulhává.
Říkám si vlastně, že když tu anténu budu měnit celou, od roku 99 se dělaly Felicie s anténou s napájením po koaxu, tak jestli by to fungovalo taky. Že bych měl anténu se zesilovačem napájeným po koaxu a ten vedlejší kabel bych prostě nechal odpojený, když to Symphony umí. To by asi bylo nejmíň pracné řešení, pokud by se s tím nemusel měnit i ten koax.
Felicie měli po celou dobu výroby stejnou anténu. Vždy byla jedna anténa s předzesilovačem a kabel zvlášt podle toho, zda kombi či hatchback. Pod kopytem antény byl spoj s konektorem.
Ale uvažuješ správně, když osadíš anténu s Fabie 1 a k tomu kabel coax.
Kabeláž.
Ale lépe vymontovat ten coax z vraku Fabie.
Tak to čumím. Mám totiž rok 2001 a tam je starý typ antény.
Starý koax poznáš podle šroubovacích kovových koncovek a ten napájecí drátek je přiložen z venku pláště koaxu a je dobře vidět.
Fabie má pouze kulatý koax a plastové koncovky RAKU na nasunutí. Druhý konec je vždy ISO samec pravoúhlý, aby šel přímo bez redukcí do Grudigů (symphony, MS,apod...).
Použít samotný koax jde, když použiješ na rádiu redukci ISO-DIN a nebo u antény RAKU na ten Feldí šroubovací (tuším hirschmann konektor)
No já mám ten pravoúhlý, který mám napojený přímo do rádia. Ale co jsem se dostal přes střešní tapec, tak jsme viděl, že u antény to je zašroubované v sobě.
A u antény, jak je to zašroubované v sobě máš u nich i Faston 2,5 s káblíkem na propojení 12V napájení a nebo chybí?
Sehnat šroubovací konec na fantomové napájení bude oříšek.
Spíš Fantomové na Raku půjde lépe, protože je toho mraky na Octaviích a Fábiích.
Kdyžtak vyfot.
Až tak daleko jsem se nedostal. Ale myslím, že tam je, cosi bílého jsem tam viděl. Ale byl to tak strašně úzký prostor, že to mohlo být i něco jiného. Nechtěl jsem si zlomit střešní tapec, protože bych musel jinak oddělat boční plasty a gumy kolem dveři, a to sám dělat nechci
No právě. Do dvou týdnů jdu k mechanikovi, tak pak dám vědět co a jak. Sehnat novou střechu, to už dneska nebude taková sranda, a z vrakáče bývají občas v dezolátním stavu
Sehnat mechanika, který se udrží, že když uvidí Felicii mávne rukou a stejně to bude rvát, aby si ušetřil čas je dnes oříšek. Bude opravdu preparovat tapec? Nebo neurve packy C sloupků plastů? To jsou reálná rizika.
Těsnění dveří, když se zlomí, tak se může odlepit guma od podkladu plastového držáku (rámečku) a pak do auta zatéká.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.