Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Manuelní klimatizace

Od: slavo® odpovědí: 15 změna:

Znáte někdo frincip, funkci a zapojení manuelní klimatizace u fabie 1?

Ze začátku si dělala co chtěla a to i po doplnění média.

Nakonec bylo zjištěno - vadné čidlo ve výparníku klimatizace.

Po jeho výměně se tzv. sahara rozjela i při studeném motoru při zapnutém AC.

Ale po čase zase začala zlobit.

Buď pokud se zapne klimatizace a teplota je na minimum tak to fouká teplý vzduch a nebo naopak a nebo funguje správně buď chladí a nebo topí jak je nastavená teplota a pak se stane - jakoby se změnil zvuk motoru ventilátoru a začne foukat opačně - místo studeného teplý a nebo naopak.

Stává se to náhodně.

Někdy pomůže vypnout ventilátor na několikátý pokus a někdy vypnout zapalování a někdy nepomůže nic.

První knoflík od řidiče kde se nastavuje teplota je mechanický a nebo elektronický?

prostření knoflík ovládá otáčky ventilátoru?

Knoflík vpravo u spolujezdce ovládá kde to bude vyfukovat - ten je mechanický.

vím, že je tam kompresor který běží pořád protože ještě u tohoto auta nemá elektromagnetickou spojku.

Pak je tam asi nějaká klapka která přepíná zda má jít do kabiny teplý a nebo studený vzduch - ta je ovládána prvním knoflíkem od řidiče?

Asi mi napíšete - napoj to na VAG a nech udělat diagnostiku.

Ale mě zajímá jaká by mohla být nejpravděpodobnější závada - ta klapka o které jsem psal?

A jaká je vůbec ta klapka - elektronická ovládána přes řídící jednotku klimatizace?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Sice nemám Fábii, ale mám také mechanickou klimatizaci. A ta jde zapnout pouze když je knoflík regulace teploty na minimu. Jakmile s ním hnu do plusu, klimatizace se vypíná.

Klapka je ovládaná právě tím knoflíkem regulace teploty, nastavuje se sním poměr teplého a chladného vzduchu, který proudí do kabiny.

Funguje to již 10 let naprosto v pohodě bez problémů, které popisuješ. Nastavení klimatizace by mělo být popsané v Návodu k obsluze.

Mimochodem: Kdy byl naposled měněný kabinový filtr/filtr klimatizace a kdy byla naposledy kontrolovaná náplň?


doplněno 13.07.20 19:20:

Myslím, že ta klapka bude ovládaná mechanicky knoflíkem teploty. Takže bych asi hledal závadu v ne/spínání sahary, ta klapka snad nemůže být tak volná, aby si dělala, co chce.

Jinak najdi odborníka na klimošky, který tu Fábii zná, ten by si měl poradit.


Oboje cca tři týdny.

jinak to funguje tak jak má i několik dní a pak jako když utne a funguje to obráceně.

U Golfa IV klimatizace běží pořád po zapnutí AC a knoflíkem teploty ji normálně reguluju.
Kdybych jezdil furt na modrou, tak zmrznu

@satam
Tebou popisovany stav je preci dost divny. V principu je to stejne jako kdyby klimatizace v serverovne fungovala jen na 18°C a nesla regulovat.

 


2x
Kompresor klimi neběží furt ma elektromagnetickou spojku
Stiskneš tkačítko sepne spojka rozjede se kompresor a chladí
V kabině se reguluje otáčkama ventilátoru a klapkou jenž míchá studený a teplý vzduch
Knoflik na rychlost ventilatoru jen přepína 12V které dou přez 3 předřadné odpory na motor ventilátoru
Klapky sou elektrické a většinou se vysypou převodová kola která sou z umělý hmoty a pak si klapka dělá co chce
Múj tip je K.O. klapky která míchá teplý a studený vzduch

Vypadá to, že je něco s převodovými kolami klapky protože třeba včera to foukalo hned po zapnutí AC vlažný vzduch bez ohledu na to jak byla nastavena teplota knoflíku od řidiče.

Jinak jak jsem psal kompresor elektromagnetickou spojku nemá, tak běží vždy když běží motor.

Múžeš udélat foto toho kompresoru?
Ja bych se hadal že tam je pokud neupadla
Tak čtu že fábie ma dva druhy kompresorú se spojkou a bez
Pozná se to dle elektriky na kompresoru pokud máš dva draty co vedou do zadní časti kompresoru tak ano je to kompresor co běží furt
Uz se nehádám

A jak je složitá výměna té klapky?

Vím, že pro výměnu čidla výparníku klimatizace se musí demontovat skoro celá palubní deska.

Ale kde je umístěna ta klapka netuším.

Ja osobně sem tu klapku ješte na fábii neměnil skus youtube jestli to tam někde není

Tak toto by měl být ten kompresor - vedou skutečně k němu 2 dráty.

A s čím je to propojeno? S řídící jednotkou?

 

jurajjuraj*

0x

a co jineho nez zacit diagnositkou bys chtel radit

 

w69®

0x

Mám ten samý problém na fabii 1. Co jsem potom pátral, tak prý je na vedení vzduchu topení klapka která je ovládaná servomotorkem. Do radiátoru topení jde teplá voda pořád, jen ta klapka to pouští do auta. No a právě ten servomotorek často odchází a dělá si co chce. Vyměnit ho je dost náročné na rozebrání palubovky, a taky stojí asi 4000 kč. Často se klapka nezavře a i při puštěné klimatizci to topí. Mě pomahá jedině zastavit, vypnout zapalování někdy i víckrát než se to zavře. Stane se, že se ani to nepodaří a topí to celou cestu i při zapnuté klimatizaci, tak jedině vypnou. a větrat okýnkama.

 

tycoon*

0x
Fabia první generace má tzv. poloautomatickou klimatizací Climatic v kombinaci s kompresorem bez spojky.
Mechanicky se ovládá rychlost ventilátoru a směr proudění vzduchu. Automaticky se řídí teplota v interiéru. Řidič nastaví požadovanou teplotu levým kolečkem. Na základě pozice kolečka a čidla teploty v interiéru řídící jednotka klimatizace ovládá výkon kompresoru a mísící klapku teplého a studeného vzduchu.
Nejpravděpodobnější je závada servomotorů té klapky. Ale může být problém v čidle teploty nebo v tom kolečku, nebo v samotné řídící jednotce. Tyhle tři věci jsou integrované v tom panelů klimatizace.

 


0x

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @milancukrar z důvodu porušení pravidel poradny. ]

Upozornění od sys milancukrar 13. 07. 2020 18:53:05
Je to zbytečné..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]