Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna karoserie auta

Od: acs22® odpovědí: 9 změna:

Měl by jsem dotaz jak lze legálně v rámci zákonu ČR udělat výmenu hnilé karoserie jako celku s tím, že se původní motor a díly přehodí na zachovalejší karoserii a kolik tato výměna uředně vyjde a co je vše potřeba?

Mám karoserii s 380 tis ko a mohu mít z Rakouska zachovalé auto s karoserii s 75 tis km s minimální korozí,nebouranou, ale původní je Mazda 1.8 GT 103 kw a z Rakouska by byla 1.3 benzin.Karoserie jsou stejné.


doplněno 10.06.20 20:57:

Zda to je ještě v roce 2020 možné a nemusí se rovnou dělat přestavba vozidla?Děkuji

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xenofob

6x

podle zákona by musel výrobce prohlásit karoserii za náhradní díl, pak by stačilo na základě tohoto vyjádření požádat na úřadu o přidelení úředního čísla, případně o povolení ražby VIN náhradní technologií na "novou " karoserii a následně splnit podmínky, které by úřad stanovil rozhodnutím...zákon vyžaduje minimálně absolvování technické prohlídky v plném rozsahu

Kdyby se výrobce zdráhal, jako česká škodovky a tvrdil by, že vzhledem ke složitosti sytémů vozidla nelze po výměně karoserie zaučit jejich správné fungování a zaručit bezpečnost, bylo by podle všeho nutné navštívit technickou zkušebnu a enchat si k tomu vystavit "kladné" protokoly...nevím zda se tro vypaltí a navíc auto s přebouchaným výrobním číslem už nikdy nebude budit důvěru

 


0x

Nevím, jak probíhá přestavba, ale už jen kvůli rozdílnému kódu motoru tohle neprovedete.

xenofob

ten motor se musí dát "prohodit", jinak karoserie nejsou stejné, jak tvrdí tazatel

 

mathew

0x

Pokud už je tam koroze tak to stejně za 2 roky shnije takže bych se na to vykašlal. Kromě toho bude asi jednodušší přehodit úředně motor než karoserii. A i to bych radši udělal jinde jak v ČR, protože to bude o dost levnější a rychlejší, ale che to někoho, kdo se v tom vyzná

Motor není nutno "úředně " měnit-motor je ND lze měnitjsk kdo chce ale vždy za stejný typ!Jiný typ motoru NIKDY nepovolí!Je to pak ještě větší opruz než výměna kastle !

asd1

Určitě myslí výměnu za jiný typ.. Tady problém, ale v Rakousku by to možná mohlo jít bez problému = určitě zjistit možnost výměny motoru už v Rakousku.. Souhlasim že "mírná koroze" znamená že to za dva roky bude shnilý hodně a tahle akce se moc nevyplatí...


Ano na tyto typy se špatně hledá zachovalá karoserie,ale se slabšími motorizacemi se dají sehnat velice zachovalé kusy i do cca 70 tis km.Co máme vyhlednutou karoserii tak je skoro bez koroze, žádná hloubková a samozřejmě že se to odrezí a ošetří protikorozně jak na veterána, aby to vydržela více jak 2 roky a s autem není v plánu jezdit zimu.

xenofob

mazda má v ČR svého akreditovaného zástupce a ten je podle čísla vin shnilé mazdy a podle čísla VIN mazdy stojící v Rakouisku schjopen ověřit, že jsou karoserie skutečně shodné a vzájemně zaměnitelné, je nutné obrátit se na něj

V celé EU le legislativa jednotná a postupy při schvalování nebo změnách původního schvalování shodné, jde jen kolik to stojí u nás a zahraničí a jak stát rozdělil kompetence mezi firmy, stanice technické kontroly úřady a výrobce nebo jejioch zástupce...

musí tam jít opět původní motor a musí být zachován emisní systém atd

break

V Rakousku ti to s rakouským TP přihlásí. Připrav si zhruba 1000 euro a veškerý podklady. Vše musí být ve 100pro stavu...

Jinak klasická koroze kolem VIN...a pak se nic nemusí prepisovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]