Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - Ztráta vody,skoro nestaruje

Od: jirkos22 odpovědí: 16 změna:

Dobrý den ve spolek.Mám tady na místní odborník takový dotaz.Dnes jsem se svojí Felicií rv.96 1.3mpi jel takovou normální trasu a projížďku.Cca 50km.Celá cesta v pohodě.Ale potom co jsemse blížil ke zdárnému konci tak mi trošku Felicia začala cukat.Poté po pár km to přestalo ale když jsem zastavil na parkovišti a odběhl si něco zařídit a vrátil se zpět tak jsem měl problém nastartovat a rozjet se. Felicie cukala po skoro každém přidání plynu a úplně se jí vytratil "výkon" a po zmáčknutí a přidání plynu velmi dlouho trvalo než začala zrychlovat.Přidalo se k tomu to že se auto začalo velmi rychle přehřívat.Takže jsem ihned zastavil a zjistil jsem že se mi vytratila voda a mám emulzi pod víčkem...Tím jsem se dostal k názoru že by to mohlo být těsnění pod hlavou.A poté když jsem chtěl opět nastartovat a ihned dojet domů tak jsem měl velmi velký problém nastartovat.Možná až na 4 pokus to chytlo a to jsem autu pomáhal plynem co jsem mohl...Ale pořád si nedokáži vysvetlit to cukání a potom i to že jsem se nedokázal skoro rozjet a gumovost plynového pedálu ... + Jakou výdrž má těsnení pod hlavou když podle mého bylo před X tisíci měněno?

Předem díky moc za každou odpověď a případnou radu co s tím

Jirkos22

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Ztrata vody pod autem si jí nenašel auto se přehřívá nejde natočit no vše to vypapadá na to těsnění ookud bylo měněny je otazkou kdo kdy a jak to měnil opravoval a jaký použil kvalitní díly
A nebo je to naká souhra vic problémú
Auto je dle roku jednovstřik takže cukání -svíčky kabely palec nebo víko rozdělovače
Taky tam s oblibou odchazí zapalovací trafo a to zničeho nic
A to přehřívání múže dělat seklej termostat
Budeš muset pokoumat nebo to svěřit odborníkúm
jirkos22
Měněno bylo po koupi vozu a nějakých odjetých km.Ale nevím přesně kolik.Ano zítra zavolám mechanikovi a bude se na to muset podívat.Dále co jsem to zkoušel ještě jednou nastartovat tak poté co se to povedlo tak to třasně moc kouřilo takže asi na 100% těsnění.
Jestli stoho de bilej kouř bašti vodu a servis ma praxi
jirkos22
Ano bílý kouř a voda fuč...Doufám že to nebude přidřené...Jestli ano tak je to asi konec

 


0x

Těsnění pod hlavou má celkem velkou výdrž, ale není to jenom o tom ho vyměnit a jezdit... Aby to vydrželo, tak to chce usadit vložky válců tak jak mají být, případně zkontrolovat hlavu (zejména když je motor skoro uvařenej) a pak to vydrží... Nejčastější závada je, že se vymačká těsnění (měděné kroužky pod vložkama) a ty "sjedou" a pak už je na problém zaděláno...

Teď záleží zda motor nechtěl jet k vůli vodě ve válci, nebo se třeba přidíral?

jirkos22
Dobře dobře.Já doufám že to byla voda ve válci protože jestli ne tak to přidření mě velmi mrzí...

 


0x

Těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava. Motor ztrácí kompresi a do válců, potažmo na svíčky se dostává voda. A to vysvětluje vše: Špatné startování - motor se zmenšenou kompresí, navíc voda ve válcích. Cukání - voda ve válcích, vynechávají svíčky. Špatné rozjezdy - ztráta výkonu díky ztrátě komprese a občasnému (častému) nepálení svíček. Výdrž těsnění pod hlavou - od jednotek tisíc km až po stovky tisíc km, pokud bylo měněno a nebyla zkontrolovaná rovnost hlavy, pak obvykle odejde díky nerovnosti hlavy dost brzy.

Co s tím? Sundat hlavu, nechat ji přezkoušet na těsnost a přeměřit rovinnost dosedací plochy a podle výsledku buď je nové těsnění nebo jinou hlavu + nové těsnění.

Při opravě zároveň změřit přesahy vložek. Utopená vložka bude příčinou další brzké závady na těsnění.

jirkos22
Dobře díky moc za rady ☺

 

fik

0x

Těsnění má velkou výdrž,ale ono jde i blbě udělat a pak má velmi malou výdrž. Konkrétně u tohoto motoru s vloženými válci se musí zkontrolovat,,případně udělat přesahy válců,zkontrolovat rovinnost a těsnost hlavy a bloku. Stačí když je v jedné ze zmiňovaných věcí problém který se neodstraní a výdrž nového těsnění je velmi malá,a je jedno jak je kvalitní.

Hlavně už nestartuj,tenhle motor je sice absolutně blbuvzdorný(to nemá být narážka)ale tou emulzí jej můžeš klidně i zadřít-pokud se tak již nestalo,zase všechno taky nevydrží

jirkos22
Jasně díky moc ☺ Takže radši se nechat odtáhnout?

 

jirkos22

0x
Jinak nevíte z hlavy kolik tak stojí oprava toho těsnění? Nepamatuji si kolik jsem minule platil...
olinl

Šlo by vzít i motor s menším "nájezdem" na vrakovišti, pokud ten tvůj má už přes 130 000 km. Teoreticky by si čistý/kde neteče olej koupil za 1ooo,- Kč.

 

Záleží na rozsahu prací.

Ideálně hlavu srovnat, pak udělat gufera ventilů, aby nebaštila olej (časem začne a teď je vhodná chvíle - dobře se to dělá). Dále prohlédnout, zda není prasklá (ideálně otlakovat). Očistit dosedací plochy bloku a zkontrolovat vložky, zda nejsou vyžrané. Přesahy a případně nejlépe znobu vložky usadit. Nové šrouby hlavy a správně utáhnout.

Když se to udělá pořádně, tak těsnění těsní dalších 150 000km. Jinak odejde klidně do dvou let znova.

Já si na komplet GO hlavy beru cca 10 000kč.

...

Po výměně každopádně přejdi na G13 kapalinu. Má jen pozitiva a je všude dostupná.

jirkos22
No ten můj má odloučení už 203tkm.Takže by to asi takto také šlo...
jirkos22
Aha dobře díky
fik

To je všude jiné,namátkou cena těsnění je celkem směšná

e-nahradnidily.cz/...

Mechanik si za práci taky nemůže říct nějakou extta pálku,protože na takový hračce jako je škoda felicia moc času nestráví

Tady u nás udělají srovnání a otlakování hlavy za cca 2-3 tis.

Pokud by se musely dělat přesahy válců,to už je celkem složitější,motor ven a už to není práce pro každého joudu,ale někoho kdo rozumí.

203 tis není na tento motor žádný nájezd,ten klidně zvládne 3x tolik,když koupíš z vrakáče,bude to levnější ale stav může být diskutabilní,navíc s vidinou že třeba stejnou závadu může mít za měsíc znovu. Já bych renovoval tento,i když třeba za dražší peníze,ale s jistotou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]