Jakou životnost si myslíte, že mají nová moderní auta (ne elektro, tam by asi zalezelo na baterce)?
Jako technologií jsou nabity tak, že by to vydrželo i novou technologickou revoluci, motor dejme tomu vydrří tak 10 let. Pokud neberu v potaz korozi, o auto se dobře starám, je reálné např, aby Audi Q8 vydržel 30 let? Otec si koupil audi Q7, s tím že ho sdědím až půjde do důchodu. To bude zhruba za 20 let, tak jsem zvědav, co z toho auta zbude.
29 příspěvků,z toho 18 o elektroautech a přímo v otázce je napsáno "ne elektro" .Trochu se to vymklo.
Jezdím dvacet let starými auty a furt jedou. Když svítí kontrolka,opravím ji černou izolepou,at neoslňuje a jedu dál. Soused má deset let staré auto a furt ho opravuje. Blikne kontrolka,auto spadne do nouzáku a hotovo.
Nevěřím,že dnes vyrobené auto při běžném ježdění vydrží dvacet let.
Jediné auto, které Vám nezestárne je to, které si nekoupíte. ...
Pokud za těch 20 let otec najede 80 000km, tak bude hezké a funkční (při splnění garážování, výměn kapalin a dalšího).
Krom koroze, trpění plastů a gum na UV záření se materiály nezmění. Trpí i koberce na přehnanou péči dřením hubic vysavači, které už doma dosloužili a mají je lidi v garáži na auto (a skoro už nesají).
Životnost současných aut vidím dost mizerně. A je úplně jedno, jestli mají benzín, diesel, nebo elektropohon. Sice jsou tu tací, kteří považují právě spalovák za Achillovu patu, slabé místo , porouchový agregát současných vozidel, pravda je mnohdy jinde. Jak už tu padlo, mnohé typy aut dokázaly se spalovákem jezdit desítky let bez potíží. Současný problém je elektronika. Tou jsou současná auta doslova nabita a v situaci, kdy soudruzi z eurosojuzu zakázali pájení s olovnatou pájkou, dochází k mnoha problémům právě s těmito řídícími jednotkami. Na ty trpí jak spalováky, tak elektry. V současnosti u firmy řešíme právě podobný problém u auta pár roků starého, kde si žije vlastním životem ŘJ komfort - auto začne v nejvěším hicu topit naplno, ale i ŘJ motoru. která pak na dia hlásí různé nesmyslné závady.
asd1
At žije cínovej mor To vymyslel fakt ekodebil Nutno přepájet, což na tištáku v pohodě, ale u čipu to neni úplně jednoduchý, potřeba vybavení a umět to = dát profíkům za nějakej ten litřík...
Další věc je kabeláž - slabý drátky i izolace... Pak i ložiska, motory atd., i ochrana proti korozi je často na max. 10 let a pápá.. Spousta věcí je neopravitelná resp. ekonomicky to je šílenost a nevyplatí se to spravovat...
Snad se to překlopí zase do rozumných mezí = jednoduchý spolehlivý snadno opravitelný a roziumně bezpečný auta po přelomu tisíciletí + vychytaný mouchy co se na nich objevily..
Na servis ojeté a staré Q7 začnete šetřit už teď at Vás to auto finančně nepoloží. Není horší příklad auta, protože a? to zestárne a opravy budou dražší jak celý auto tak poznáte, ?e malý a jednoduchý vůz přežije ty luxusní. Jen běžná údržba a pojistění vyjde na pěknej balík. A že by tyto vozy byly dvakrát spolehlivý, no to nee.
Když to bude ta byrokracie pokračovat tím tempem jako dosud tak za 20 let převod takového auta bude zatížen takovou ekodaní, že bude vyšší než hodnota veterána.
To si fakt myslíte? No jednou k tomu asi dojde, ale za 20 let to určitě nebude. Vždyt přes veškerý pokrok zatím nikdo nevymyslel auto, které by dojelo z Prahy do Ostravy bez několikahodinové přestávky v nabíjecí stanici. Než tam dojede, je auto se spalovacím motorem dávno zpátky v Praze.
Souhlas s Martincakl. Ten pán je prostě nezvratně přesvědčen o perspektivnosti elektropohonu i v naprosto nemyslitelných případech. Ale proč ne, jiní zase věří v převtělení, duchy, mimozemštany a pod...
To taky, ale to je celkem marginální problém, daleko závažnější je nepřipravenost energetiky, rozvodných sítí infrastruktury nabíjení těchto strojů, hašení případných požárů, ekologické výroby a likvidace baterií a dalo by se dále pokračovat...
Pokud bude dodržováno ono doporučené pravidlo dobíjení baterie v rozsahu 20-80% (doporučuje 9 z 10 elektrikářů), tak s cestou Praha-Ostrava bude mít problém i Tesla, o zpáteční cestě bez dobíjení ani nemluvě. A o jiných značkách nemá smysl mluvit už vůbec.
Promone to nemyslíš snad vážně? ČEZ i distributoři neustále investují do sítí a chytrých sítí. Kdyby tomu tak nebylo, nezapnes si dnes ani myčku. A to auto se dá v pohodě nabíjet podobným výkonem, takže sít určitě nikdo nepřetíží. Požáry? Kolik jich je? Nezapomeň, že jsou neustále ve vývoji a už dnes je má Tesla hodně dobré pro model Y. Likvidace baterií? Správné slovo je recyklace. Dnes je ještě zbytečné drahá, protože baterii je málo, ale někdy za 25let už jich bude tolik, že nebude třeba těžit další materiály. Prostě bude se jen recyklovat. Za několik jednotek let budou mít elektrické auta dojezd větší než spalovaky, což mně osobně přijde zbytečné. 300km denně nikdo nejezdí, tak je prostě blbost tohle okecavat. A kdo holt bude jezdit tisíc km denně bez zastávky si prostě koupí vyšší kapacitu.
Za několik jednotek let budou mít elektroauta stejný dojezd jako auta se spalovacímu motorem? Už ty prášky neberte... Vezmu 50kg paliva...Vy baterie o váze 50kg a povíme si k dojedeme.. Jistě, málem jsem zapomněl na "revoluční baterie" o kterých se píše posledních několik let prakticky obden..
A pojedete 1000km na jeden zátah... Třeba jako rodina s dvěma dětmi předškolního věku loni tady u nás na obchvatu při návratu z Chorvatska. Do cíle jim zbývalo 120km...
Víc jak 300 km denně nikdo nejezdí? Já tedy fakt zrovna ne, tak běžně třikrát za týden jezdím přes 300 km. Ale v okolí mám hodně známých, kteří jezdí osobáky každý den přes 300 km. No jinak jsem měla na čtyři měsíce půjčené BMW i3. Klasický elektromobil. No není to uplně špatné, pokud to člověk použije pouze opravdu jako městská model. A v létě. V zimě,když trochu mrzne,tak je to i ve městě hrůza. Při plným nabití sednu a dojezd ukáže 102 km,výsledný dojezd je ale ve skutecnosti větší. Uhhmm. A v autě zima jak morně. Jo a také v tu dobu nebyly ještě veřejné nabíječky tady u nás na severu ( teď už možná jsou,ale já to nezkoumám). Zkusil jsem auto vytahnout i do Německa, tam je to s nabíječkama lepší,ale zase mě dostávaly rozdílná doba dobíjení. Nedávno jsem někde četla, že i3 má rychlonabíjení a zvládne se nabít do max za 30 minut...ok, to už by asi s autem na nákupy po městě šlo. Ovšem bohužel- zřejmě nejsem zas až tak zelená, tohle mě prostě úplně nepřesvědčilo.
I3 je samozřejmě městský nebo mezimestsky elektromobil, ale znám lidi, kteří s ním byli i v Rumunsku s tou základní verzí a velice si ho pochvalují. Taky jsem s ním jezdil a dovedu si ho představit jako plnohodnotné auto pro manželku na ježdění do práce po městě a o víkendu za rodinou 100km. Nikam jinam nejezdime. Navíc ta verze s největší baterií těch 300km dá, výhoda je rychlé nabíjení, což ale člověk využije opravduminimalne. Ty novější i3 již mají tepelný management, takže zima ani horko nehrozí. Bez toho dnes ani ev nemá smysl kupovat a člověk si takové auto může vytopit vychladit ještě před odjezdem z domu vše v pohodě z aplikace v telefonu. Já neznám člověka, který jezdí denně 300km kvůli sobě nebo do práce. Ono takový člověk by projezdil víc peněz, než by vydělal a taky časově to nedává smysl. Ale znám lidi, kteří jezdí za prací 150km a více, jenže jsou tam minimálně celý týden v kuse a jezdí domů na víkend. A taky si nedovedu představit, že bych měl dojít ve tři z práce a jit se jen tak projet někam 300km a dělat to tak každý den. K tomu opravdu důvod nemám. Takový člověk at si koupí Konu nebo eNiro, tyhle auta těch 450 km běžně dají a kdo to jezdí bez zastavení, nemusí nikde dobíjet, protože si to dobije po návratu doma přes noc a ráno může zase vyrazit Takovým bych ale už doporučil teslu, ta jede sama i když člověk zaspí za volantem. Nevadí, že tito lidi jsou nebezpeční sami sobě, ale jsou nebezpeční pro okolí. Úplně nejlepší je když takto vezou svoje malé děti. Dodnes když kolem toho místa jedu na kole je ve mně hrůza a ta paní co jela v protisměru s tím kamionem od té doby nejezdí, musela přestat. Nunici - jestli se ti stává, že ti občas dojde benzín je pro tebe ev lepší volba, protože zásuvku najdeš dřív než benzinku. Mně se to ještě nikdy nestalo, protože nejsem trotl, abych si vyjel nádrž do sucha a obávám se, že u spousty aut by ti ten kanystr nepomohl. Tam pomůže odtah do servisu na odvzdusnenj. Ale jestli máš starou škodu 120 s karburatorem, tam je to bez problémů. Ev přitom stačí jednoduše nabít a jede se dal. Ale jak říkám, člověk by musel být úplně mimo, kdyby nerespektoval dojezd a varování v tomto jsou ev výborné, protože ukazují přesný dojezd.
Diesel já ti věřím. Můj fokus přes tisíc km taky dal. Hodí se to v případě, že jedeš třeba do Itálie, kde je drahá nafta. A dal by to i můj c max, jezdí v průměru za 5,2 a nádrž má tuším 52 nebo 55. A těch 5,2 je městský průměr, na okrskach jezdí za 4l. Elektrická Kona například ve městě hravě dá přes 600km, protože spotřeba je okolo 10kwh. Já nepotřebuju tankovat plnou nádrž, protože žena by to měla na tři čtyři měsíce stejně jako bych nemusel pravidelně dobíjet ev do plna. Jednou za týden nabít na sto km doma v pohodě ze zásuvky by úplně stačilo. A když tady chodím se psem, všechny parkoviště jsou plné, stále stejné auta, lidi jedou na nákup, do práce pár km a to je vše. Jsou i tací, kteří mají dvě auta a jezdí jen s jedním nebo druhým a dohromady ujedou s obouma 3,5tis za rok. Někteří auto používají jen do Kauflandu, ale mají ho a jsou rádi, že můžou blokovat parkovací místa. Holt je jiná doba, auto musí mít i ten, kdo vůbec nejezdí.
stir -"Ev přitom stačí jednoduše nabít a jede se dal."
Jasně, zvlášt, když to dojde uprostřed polí. Naše pole jsou totiž plná dobíjecích zásuvek. Ledaže bych s sebou pro jistotu vozil benzínovou elektrocentrálu .
A že si dobiju přes noc doma? No nevím, jak bych tahal kabel ze 4. patra činžáku k autu, zaparkovanému 1/2 km od baráku .
Umíte si představit kolonu elektromobilů čekajících před nabíjecí stanicí třeba na D1, když se v ní každé auto bude muset zdržet minimálně 1/2 hodiny?
Dobře, budu předpokládat, že to energetická sít vydrží. Dejme tomu, jednou za tři dny nabíjet přes noc příkonem 2 kW. Jak by se to tak nějak přibližně dělalo ve městech na sídlišti? Prodlužovačka tak půl kilometru dlouhá...ve větru z okna se klátící. Každej nemá baráček aby mohl zaparkovat hned u zásuvky. Taktéž ani v práci nemá zdaleka každý možnost nabíjení.
Tak k čemu budou zásuvky na sídlištích, když elektro až na výjimky skoro nikdo v paneláku nemá? U nás si lze při nákupu ev sjednat u distributora vyjednat zásuvku. Eon psal, že v místě vašeho bydliště udělá dvě zásuvky, pokud nemáte kde dobíjet ev. U nás letos budou kopat sítě do země a jako svj mám ty plány doma, nové vedení povede okolo domů a parkovišt a když jsem to projednával s paní z eonu, nebude v budoucnu problém udělat u každého parkoviště nějaké stojany. Uvažuje se i o zasuvkach na sloupech veřejného osvětlení. V Praze je na to už projekt a v dalších městech se chystá. To je to, jak jsem psal, že se neustále investuje do modernizace. Jinak kdo má parkoviště blízko bytovky,může si pomoct sám. U nás je parkoviště bokem, cca pět metrů přes trávník, takže není problém si udělat zásuvku, natáhnout kabel od svých hodin nebo udělat společnou na čip. Nabíjení pak vyjde levněji než z veřejné, jelikož tarif D27d lze získat při nákupu ev. Pokud již nemáte jiný levný tarif, třeba na bojler nebo elektrické vytápění. Ale znám u nás dva lidi z paneláku a nemají z nabíjením problém u Kauflandu z nabíječky ČEZu. Ono jak těch aut bude přibývat, bude přibývat i nabíječek a nemusí to být zrovna ty rychlé a drahé, protože za cenu jedné rychlonabijecky se dá udělat X běžných ac zásuvek a je to daleko lepší, protože člověk nemusí nikde stát a čekat, takhle nabije pomalu přes noc. Např u D1 je cca každých 20-30 km nějaká dobíjecí stanice, takže se nestane, že by nebylo kde dobít. Navíc řada ev dnes dá Brno Praha Brno bez dobíjení a Tesla umí nabíjet rychlostí cca 1200 km za hodinu, takže za nějakých 5minut máte dobito na dalších 100km jízdy a zbytek si dobít levně doma.
Tohle už čtu několik let. V budoucnu budou zásuvky tuhle a támhle. A skutek utek. Třeba v mém blízkém okolí je nabíječek jako šafránu. Jedna ve Vrchlabí na náměstí a druhá na Benzině. Tím to široko daleko končí.
Ra252 tak jestli se bude opravdu stavět další jaderný blok, zapláčeme všichni nad tou garantovanou cenou. Tohle bude ještě větší tunel než ten solární, energie z jádra je tou nejdražší a stavět takovou stavbu s nejasným výsledkem je opravdu hazard. Martincakl a kolik tě stojí těch 1200km?
Kde se ta elektřina pro všechny elektroauta v budoucnu bude vyrábět? Jádro ne, soláry taky asi moc ne. Vítr fouká jen když se mu chce a ne když to potřebujeme. Takže stavět přehrady a rozšířit těžbu uhlí. Nebo ještě nějak úplně jinak?
Martine souhlasím, cena je stále dost vysoko, ale dělá to objem výroby, při navýšení půjde cena níž a níž a to samé platí i o baterkach a nových technologií. Teď to jsou hračky pro majetné, ale dá se dobře koupit i jeté. Uvádí se, že rok 25 bude přelomový a ceny by se měly srovnávat, protože i ceny spalovacích rostou a porostou spolu s emisnimi limity. Zaběhlé automobilky vyrobí jen nutné minimální množství ev, aby se vešli do celkových limitů splodin, jenže už teď mají problémy s malými městskými vozy, protože navýšení ceny u takového auta je již vidět, naproti tomu u velkého drahého auta se to schová. Nicméně když tady každý na poradně jezdí 300km denně, tak pro takového člověka je ev výhodný i na současných cenách cca 1,2 mil Kč. Úspora 1,20 Kč při sto tisících km ročně x pět let je cca 600tis Kč plus další ušetřené peníze za výměny olejů a filmů každé dva měsíce, cca 150tis Kč za pět let. Určitě tam toho servisu bude daleko více, protože během půl mil km může na motoru odejít cokoliv a taky zustakova cena toho ev bude po pěti letech někde jinde než u toho spalovaku.
Jenyk elektřiny máme dost, naopak energetické společnosti se těší na to, že ev budou pomáhat stabilizovat sít. Nadbytek El přes den ze solárů a v noci naopak z jádra. Přečerpávací stanice již nebudou třeba, dnes už se ve světě používají velké bateriové úložiště na vykryti špiček. Mrkni někdy na solárnínoviny.cz jestli tě to zajímá. A některé ev už dnes umí energii i posílat ven, takže není problém dojet na chatu a tam si celý víkend pouštět elektřinu z auta, pokud ji tam přímo nemáš.
Trochu počítejme. V ČR je registrováno přes 5,5 milionu aut. Spotřeba elektroauta při normální jízdě s topením je něco přes 22 kWh/100km. Jedno auto ujede ročně řekněme 20 000km.
Při tomto nájezdu a spotřebě potřebuje jedno elektroauto 4400 kWh ročně.
Temelín vyrobí ročně asi 16 terawatthodin.
Tudíž 16 tWh děleno 4400 kWh je nějakých 3 636 363 autíček.
Takže když pojede Temelín celý rok naplno, dokáže nabíjet 3 500 000 aut, ale už nic jinýho. Už nerozsvítí jedinou žárovku.
Jelikož je aut o dva miliony víc a bude jich čím dál tím více, nezbude, než kvůli elektrám co nejrychleji postavit ještě jeden Temelín.
Samozřejmě, Greta by nejraději zakázala výrobu spalováků okamžitě. Kdyby to tak dopadlo, to by měla panečku orgasmus.
Jo jenže průměrný nájezd v ČR je daleko nižší a těch 16TWh nebo i víc se vyveze. Taky je třeba počítat s tím, že lidi budou nabíjet doma ze svých solárů. Právě dost lidí co má ev má i solary na střeše, vyplatí se jim to raději projezdit než to pustit do sítě za pár haléřů. Taky u nás máme dostatečné kapacity na další solární parky, hlavně na střechách budov, obchoďáku a cena solárních panelů klesá tak rychle, že se vyplatí je používat svisle, třeba na stěnách budov, protihlukovyvh zdí, můžou být oboustranné, východ západ a dále máme možnosti větru. Zatím ale musíme počkat, až se změní vláda, protože tahle co tam je, chce vyhodit stovky miliard za nejdražší zdroj a zadluzit lid na 50let dopředu. Do deseti let cena solárních panelů klesne o dalších cca 80%.Uz dnes se vyplatí energii vyrobit než ji šetřit např zateplovanim. Za pár let to již bude daleko výhodnější, jen nesmíme mít ve vládě lobisty a tlaky zvenčí
I když to není EKO, raděj budu mít doma v záloze kanystr benzínu než baterku. Zatím na 20 l kanystr ujedu podstatně víc než na stejně velkou baterku . Benzín časem degraduje,ale pokud chcete používat pro domácí úložitě použité akumulátory z elektromobilů, ty mají podstatně větší ztráty
Mám 65 let starou Jawu,která stále jezdí. Stačí benzín, nepotřebuje ani tu baterku. Chtěl bych vidět TESLU po 65 letech provozu
nunici: A tím, že máte (a stále používáte) starou Jawu na benzín, jste pro ekologii globálně udělal daleko víc, než kdybyste za stejnou dobu koupil 5 elektromotorek..To je "paradox", že?
No jo Štíre, ale kam si dají své soláry lidi z paneláků? Já si třeba za barákem můžu postavit klidně několik hektarů solárů, ale tuhle možnost nemá zdaleka každej. Ale líbí se mi tvoje zaujetí pro věc. Bez podobného nadšení jiných průkopníků by jsme v bezpočtu jiných oborů byli o sto let zpátky.
Ano jsme zaostala země. V přepočtu emisí na hlavu je ČR na předních příčkách. I takový číňan vyprodukuje méně. Jak je to možné? U nás to nejde? Palime uhlí a elektřinu vyvezeme ven. Několik málo firem na světě může za 70 % znečištění prostředí a patří mezi ně všichni težaři ropy. Ono ta Greta má pravdu. A zrovna včera v TV mluvili o ČR jak narostla teplota a pokud se s tím nezačne nic dělat teď hned, tak předáme vyschlou zemi další generaci, dětem nebo vnukum. Už teď mají zemědělci problémy se suchem a bude se to dále zhoršovat vlivem přístupu lidstva. Ono pak budou lidi opravdu založit civilizaci na Marsu, protože země už nebude obyvatelna. A jaká je schopnost regenerace jsme mohli vidět během těch pár týdnů, kdy nejezdili auta. Krásný čistý vzduch i ve městě a to ticho.
Štíre, stačilo by, aby se nepěstovala řepka a pěstovalo obilý. Klesnou tak i emise a nemusí se sem vozit tolika kamiony potraviny (no spíš odpady) z Polska a jiných zemí.
Gumidek kdybys byl zemědělec, tak budeš pěstovat taky repku, protože Babiš ti za ní dá třikrát víc než za obilí. Z dotací sama sobě Přitom kdyby na stejné ploše byly solární panely, bylo by z nich energie 200 x více. Zhruba víc než trojnásobek celoroční spotřeby v ČR. A ještě by to ušetřilo přírodu a spodní vody od pesticidů, žádná eroze půdy a ještě by se tam mohl past dobytek.
Jenyk tak mně panely nevadí. Nic to nedělá, žádný hluk, pach, prach, ani se to nemusí desetkrát stříkat pesticidy. Naopak řepka je svinstvo, jako astmatik ti to můžu potvrdit. A ti co bydlí v blízkosti těchto polí, ti potvrdí zbytek. Za pouhé 3MWh energie z hektaru.
Sice mimo téma ale velké plochy solárních elektráren mají docela vliv na proudění vzduchu , takže co se týče ekologie je to ještě větší pitomost než řepka.Solary na halách,na fabrikách OK ( to byl i původní dobrý záměr dotací).
Bonde - euroekoteroristi nařídili snižování čehosi a z toho plynoucí podíl eko-obno pitomin v palivu. Proto se vypalují jihoamerické pralesy a u nás pole žloutnou ..
Pyl z řepky nelítá, ale to je jedno. Dobře, postavíme na každý políčko soláry, přes den proudu přehršel. Noc nějak vydržíme. Ale kde se budou pást krávy, kde se bude pěstovat obilí. Aby bylo co do huby? Když to takhle udělají všichni na světě, nebude ani odkud dovést. Samozřejmě, jsou místa, kde klidně soláry můžou být, jedno je třeba u Chotěvic, stráň zarostlá křáčím. Teď tam jsou soláry a člověk si skoro nevšimne, že tam jsou. Ale zastavět třeba celou Hanou soláry je prostě na palici.
Já srovnavam plochu osetou řepkou. Tam se krávy ani brambory použít nedají tak jak tak. Pro přírodu jsou ty panely daleko lepší než ta řepka hned z několika důvodů. Není eroze půdy, není třeba stříkat pesticidy až 10x během růstu, protože se to dostává do spodních vod, panely lépe drží vlhko v půdě jelikož vrhají stín, úleva pro astmatiky ale i pro lidi žijící v blízkosti, žlutý prach a svinstvo a další věc je okolo zpracování řepky. Na ploše 400tisic hektarů se dá v našich klimatických podmínkách vyrobit cca 240TWh energie ročně, tj víc než trojnásobek celoroční spotřeby u nás. Tím ale neříkám, že je to stabilní zdroj, jen říkám, jak je trh v zemědělství u nás pokřivený dotacemi. Všichni jsme byli svědky toho, jak zemědělské produkty vystrelili cenově nahoru při krizi a jsou stále drahé, protože ČR není potravinově soběstačná. Kvůli vlastnímu zájmu jednoho agrofertbarona,kterému rostou zisky zavratnym tempem na úkor občanů, kteří musí za potraviny tvrdě zaplatit.
Včera jsi psal, že se u solárů může pást dobytek. Ptal jsem se, kde, neb jsem to ještě neviděl. Řepku nám byl čert dlužen, o tom žádná. Ale postavit místo ní soláry je druhej extrém. Na střechách, nebo na zemědělsky nevyužitelných místech to klidně může být, s tím nemám problém.
Píšu euroekoteroristi. Mínil jsem euroteroristy + ekoteroristy. Omlouvám se za nejasnou zkratku.
Pokud jde o Kjótó - které země to protlačily? USA a Čína?
007cz
které země co protlačily?. Pokud myslíš Kjotský p. tak ten má na svědomí 193 státu OSN nikoli "euroekoteroristi", snad to píšu správně, neznám ty tvoje zkratky a netuším koho označují.
Ra252 když budou všude elektromobily, tak emise se nejvíc změní tam, kde je jich nejvíc - ve městech, protože tam je jich nejvíc. Jestli tady kouří uhelné elektrárny někde na periferii, s tím nic neuděláme, protože to je politická záležitost. Leda se dívat, koho volíme. Ono je to vcelku složité. Když jsou emisní povolenky drahé, pouští se víc moderní nové plynové elektrárny, ale když jdou ceny povolenek dolů, vyrábí se z uhlí a plynovky stojí. Každopádně v těch městech se to ovzduší pročistí během několika týdnů, jak ukázala koronavirova krize. A taky hluk by byl o moc nižší.
V době kdy budou elektromobily běžné auta, nebudou už kouřit ani uhelné elektrárny. Všechno souvisí se vším. Auta vytváří nejvíc emisí a jedovatých látek právě tam, kde se pohybuje nejvíc lidí, tedy ve městech a ten výrazný pokles byl právě při této krizi potvrzený.
Pokles čeho? NOx? Proč tedy v několika městech koncentrace po zrušení dopravy stouply? A pokud budou elektrárny na něco jiného, než na uhlí, na co budou teplárny, cementárny, železárny, ..
Ježiši, to jsou zase plky. Ano, OZE jsou i bezemisní (pomiňme jejich výrobu atd) jenže jaksi z principu musí být zálohovány něčím, co je schopno vyrábět elektřinu i za bezvětří, v noci atd. A jsme u toho - uhlí je pro nás ee, o atomu ani nemluvě, další přehrady auž asi přes ekoteroristy nepostavíme - tak to by mě docela zajímalo, čím tedy hodláte ty soláry a větrníky zálohovat?
No jo, ale vysvětli to solárníkům a větrníkům. Prostě se místo řepky nasadí soláry a bude blahobyt. Sice jen ve dne a v létě, ale zima je krátká, tak to nějak vydržíme.
Víc negativních lidí s pasivním přístupem jsem nikde neviděl, jen tady na poradně. Kdyby byli takoví i vaši předci, dodnes se koupete někde pod splavem a utirate si prdel listím. Zkuste se podívat na bateriové úložiště v Kalifornii nebo Austrálii, kde často měli problémy s výpadky sítě. Anebo na malé modulární reaktory testované v US. Ve srovnání nákladů na MWh podstatně levnější než velké jaderná bloky, které dnes nikdo neumí dostavit. Taky časová náročnost a samotný provoz nebo likvidace jsou cenově někde jinde. Jen pořád zůstává závislost na US nebo Rusku. Dnes večer o tom bude řeč ve strepinach. Taky nikdo nekomentoval další velkou ropnou katastrofu v Rusku minulý týden. Příroda se z toho bude vzpamatovavat hodně dlouho. A hlavní viník? Údajně oteplování planety. Ač se to rusaci snažili dva dny tajit podobně jako katastrofu v Černobylu, tomu oteplování bych věřil. A jak už zaznělo většinu katastrof a zamoření nejen ovzduší ma na svědomí několik málo firem světa z ropného průmyslu.
Ale houbeles- nejde o negativní přístup, nýbrž o realismus. To že dnes dělají z e-aut spásnou novinku je překrucování skutečnosti. E-mobil je prakticky stejně starým jako auto se spalovákem.Že se dosud výrazněji neprosadil, je otázkou jednak jejich ceny a hlavně jejich nevýhod. Stejně tak nejsem PROTI e-mobilům, jsem pouze proti fanatickému protláčení e-mobilů za pomocí dotací a praštěných ekoteroristů. Kdo chce, může si e-mobil koupit, nic proti, ale hezky za své, ne z mých daní. Ano, díky pokroku v technologiích se e-mobily stávají použitelnější, to je pravda, tudíž lze předpokládat jejich vyšší podíl na trhu, mnoha zákazníkům nemusí vadit jejich nevýhody, zejméma limitovaný dojezd. Pokud bude nárůst procenta e-mobilů pozvolný, je šance že to projde, bude čas na dobudování infrastruktury.
Rozhodně je ale nebetyčná pitomost cpát e-auta všude, jako plnohodnotnou náhradu všech aut. Tou rozhodně nejsou a ještě dlouho nebudou.
Promon no ty dotace pro živnostníky mně taky vadí. Proč bych měl přispívat někomu, co si za stejných podmínek nemůžu koupit. Na druhou stranu na dotace platíme všichni ze všech stran, řepka, soláry z roku 2008 2009, zateplování atd atd. Německo zase uvažuje o šrotovném, aby zase nacpalo peníze bohatým automobilkam, takže nejsou to jen eko auta, ale hlavně spalovaky, protože těch se vyrobí mnohem více.
Když se podíváš na Š Favorit, ty jezdí dodnes a vyrábí se cca od roku 1988. Opravy, pokud se s tím jezdí "normálně" jsou minimální a reznou zrovna tak i nové "vozy" od Škodovky. BMW do určitého roku-tuším 2006 byly držáky, Audiny neznám, ale bezpečnostně jsou na úrovni. Jde však o to, jak se o vůz majitel postará.
tak to bych ho dal v prvni rade nastrikat ze spodku + dutiny a pak bych se dal na nejakou viru, kazdy vecer se modlil a mozna za tech 20 let nafasujes neco vic nez srot
No by vydrželo i víc jak dvacet roků,za jistých předpokladů! Bude dlouhodobě zakonzervované,ve "šprcce" a na špalcích,přičemý jedenkrát za 5 až 10 let se udělá překonzervace=vymění se náplně,zpuchřelé pryžové díly...nově se zataví do folie a dá se vysušený silikagel (nebo jiný vysoušeč) zpět.
Na jedné straně se auta plní nesmyslama a na druhé se víc a víc šetří, takže výsledkem (a v podstatě i záměrem výrobce) je stále kratší životnost. Já říkám, že 20 let staré auto v pohodě ještě 20 let vydrží, ale u nového si tím nejsem jist. Myslím, že to není příliš nadnesené. Když jsem uhřál polského Fiata, ta jsem dolil vodu a jel jsem dál, u dnešních aut je z toho oprava za několik tisíc. Za 50 let bude Fabia větší vzácnost než Aerovka .
Bez šance. moderní auto tak těch 10,15 let max s hodně velkými investicemi. Staré auto i když skončila oficiální podpora výrobce,šlo vždycky nějak opravit i podomácku,protože v něm nic nebylo. Až automobilka oficiálně skončí s podporou a na tom moderním autě se něco specifickýho podělá,nikdo jej neopraví,nebude čím
Koroze je ten poslední problém,to vždycky jde po karosářské a lakýrické stránce opravit,problém jsou právě ty moderní ekotechnologie
V dnešní době je děláno vše jen na konzum a né na výdrž... Tak pokud to nebude dobře skladováno a málo používáno, tak to vydrží stát někde ve vytríně třeba 100 let... Ale stejně ho nezdědíš, protože tatínek ho tak za dva , tři roky střelí a koupí něco jiného... V dětkém (mladistvém) věku jsem na takovéto řeči taky věřil... Ale pak byl osud úplně jiný...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.