Nejste přihlášen/a.
Zdravím, vždycky jsem měnil olej tak, že jsem zvedl auto, vypustil starý olej, spustil auto, nechal vykapat a mezitím vyměnil filtr. Pak zase zvedl, zašrouboval, spustil a nalil nový olej. Říkám si, jestli jsem si zbytečně nepřidělával práci o to spuštění na vykapání, protože když je vana nakloněná a výpušták je vzadu, tak by měl olej vykapat vlastně lépe než při zvednutém autě?
Kdysi dávno jsem četl o proplachovacím oleji,
Vypustit starý olej, nalít proplachovací, nastartovat auto , vypnout motor , vypustit proplachovací olej, vyměnit filtr a nalít nový olej. Ale jestli to takto ještě někdo dělá netuším.
A ten kdo nemá zvedák to určitě nezvedá. A ten kdo má jámu to taky asi nezvedá.
A já to po době až si auto řekne dám svému mechanikovi - ten sice zvedák má, ale jestli to zvedá to netuším, ale asi jen proto aby vyšrouboval výpustný šroub.
Ptáš se hezky, ale.
Při výměně oleje vypust celou náplň, která vyteče vypouštěcím otovrem. Pak pod vypouštěcí otvor dej jinou prázdnou nádobu, spust auto a nech jak říkáš vykapat zbytek oleje.
Podle množství oleje, který vykape se pak můžeš rozhodnout jestli v tom budeš pokračovat, nebo ti to za to nestojí.
Kolik Te zatim vykape navic?
Rozdil mezi suchym a vypustenym motorem (vcetne filtru) je obvykle minimalne nekolik decilitru.
Tak jestli Te tech par mililitru kapek navic za to stoji...
Ne. Projedu aby se motor prohřál a olej byl teplý až horký.Cítu dám do nejvyšší servisní vypustím,nechám kapat a druhá nádoba pod filtr-vyšroubím a nechám vykapat-nekape-nemintím nový,dokape olej z vany dám zátku ale předtím do žhava zahřeji Cu těsnění.Pak leju olej.U Puga (106) nic nezvedám a ani nedávám na rampičky či hever.jinak stejný postup.Jo,zapomněl bych -po vyšroubování zátky otevřu ještě nalévací otvor.
Když už proplach mazutu, tak na to bych obětoval litr oleje = nesundavat filtr, jen vypustit olej, zašpuntovat vanu, nalít litr oleje (aby sací koš byl pod hladinou), pak protočit motor (čidlo tlaku by mělo hned zhasnout, pokud ne tak sací koš pod hladinou neni), pak klasická výměna vypustit, sundat filtr atd.
Jen za tepla vypouštim a nechávám hodinu vykapat (zatim dělám něco jinýho), proplach nedělám, pro životnost motoru ta decka starýho oleje nemá význam, v novým oleji se to ztratí.. Důležitější je měnit včas, zastávám obecně nafta 10kkm benzín max. 15kkm nebo 1 rok. Olej cokoliv co splňuje specifikaci, filtr kvalitní (např. Mann)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.