Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolik stačí ke zničení litáku

Od: hlinik* odpovědí: 8 změna:
Zdravím, mám na autě litáky s pneumatikami 195/50 R15 a trochu mě trápí jedna věc. Cca v březnu jsem kola nechal vyvažovat. Od té doby je mám na autě nazuty a jsem si vědom toho, že pár děr jsem od té doby někde na okresce omylem vymetl, párkrát to bylo docela nepříjemný, že jsem si sprostě zanadával. Teď jsem jel po dlouhé době po dálnici a všiml si, že mezi 130-135 tachometrových se mi lehce kmitá volant. Při menší nebo vyšší rychlosti se ani nehne, tak mě napadá jestli to může být těma dírama, že by se ten disk takhle nakopl.. Nebyly to nějak vyloženě obrovský díry, denně je projede určitě x lidí bez úhony (vzhledem k tomu jak dlouho tam jsou), proto mě zajímá kolik toho ten disk vlastně snese třeba v porovnání s plecháčema, popřípadě jaký máte vy zkušenosti s "úrazy" u vašich kol. Tlak i stav pneu jsem samozřejmě kontroloval

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Mám odzkoušené, že litáky vydrží celkem dost, zpravidla festovnější jsou originální kola od značky než neznačkové...

Kmitání může být třeba jen k vůli ztrátě závaží... Ale taky jsem měl již jedno kolo naražené a opravované, vypadalo celkem dobře, ale přesto mělo špatnou geometrii a musel jsem koupit jiné... A to jezdím na celkem dost mizerných silnicích...

Nejjednodušší je, aspoň pro začátek zkusit znovu kola vyvážit...

A když už budou na vyvažovačce, tak vizuálně zkontrolujte i jejich axiální i radiální házivost. Mám ověřeno, že pokud žádnou házivost na vyvažovačce nezaznamenáte, pak po vyvážení kola jako celku běží v pohodě a nezakmitá.

hlinik*

To co mám jsou originál Borbety co se dávaly ve fabrice na první Focusy. Mám je na Fiestě a bylo by mi líto kdybych byt jen jeden z nich zlikvidoval kvůli blbé díře.. nebo vlastní blbosti proto mě právě zajímá jak moc to náchylný to je.
Vyvažovačku zkusím teda ten příští týden. Schválně u toho budu a mrknu na to. Díky

 


0x
Mohlo odpadnout zavaží skus to nechat převážit
Nebo prohod přední kola za zadní

 


0x

Nelze zobecnovat. Zalezi na mohutnosti disku.

Treba s takovymi Ultraleggerami prejedete zvykacku a uz jsou sisate.

 

jurajjuraj*

0x

tak ono hlavne zalezi co to jsou za elektrony, protoze jsou takove pripady kdy si nekdo naivne mysli ze ten original borbet byl za 1500,- jen pro jeho krasne oci, nemuze to byt tim ze to je padelek ktery nic nevydrzi

nejvic toho vydrzi asi originaly od automobilek, i kdyz jsou nektere delane v cine ale automobilky si urcitou kvalitu hlidaji, u levnejsich disku ( ne u vsech ) bylo a urcite je porad beznou veci ze pri vyssich rychlostech vibrujou a muze se to prevazovat treba 5x denne , treba v ak by o reklamacich na disky s timto problemem mohli vypravet cele dny, pokud tam ovsem mate dobreho znameho, protoze normalne vam radeji prodaji elektron nez reknou pravdu

 

tycoon*

0x

Měl jsem taky 195/50 R15, na léto neoriginální litáky, na zimu plech. Jeden liták jsem musel nechat opravovat (nová pneumatika na něm nešla vyvážit), aniž bych si byl vědom toho, že bych do nějaké díty vletěl. Plech jsem nikdy nemusel řešit a navíc jeho případná oprava je jednodušší.

Ale může to být třeba jen to upadlé závažíčko. A nebo se ojetím části vzorku mohlo změnit vyvážení.

 

jenda2*

0x

U takové rychlosti už ani nepoznáte ani nevyvážené kolo. Nejvíce poznáte kolem 90 km rychlosti. V pneuservisu sundají kolo a roztočí na vyvažovačce. Jakékoliv deformování poznáte naprosto přehledně. Materiál litého kola je v 99% případů litý hliník, nikoliv elektron. Ten se používá už jen vyjímečně a jen někde. Ten je mimořádně lehký ale křehký.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]