Nejste přihlášen/a.
Nejsi sám.Zkus se podívat sem.
Když je řeč o LPG.
Nepovažuji LPG za úplně vhodné pro začátečníka, přece jen je lepší začínat na benzínu, popř. na naftě.
S LPG mám spoustu zkušeností a spolu s manželkou máme na celkem 7 autech postupně najeto hodně přes 1 milión km na LPG. Ani jeden motor nedoznal provozem na LPG poškození. Faktem ovšem je, že s LPG se nemají rádi některé korejské a japonské motory, především pak Hyundai. I proto se jim vyhýbám.
Závěrem konstatuji, že ač to @fugass myslí ironicky, já to myslím naprosto vážně: LPG navždy a nikdy bez něj.
A ještě dodám: Kupovat auto s LPG (at nové nebo ojeté) je trochu sázka do loterie, hlavně u těch ojetých. Já osobně, přestože první dvě z mých ojetin jsem koupil s plynem (a byly s nimi problémy, a to i se servisem), se tomu vyhýbám a do svých aut, nových i ojetých, si vždy nechávám plyn montovat dodatečně. Vždy se mi to vyplatilo a problémy s LPG jsem nikdy neměl.
Za tu cenu je to úplně jedno. Co čekáte, že objevíte?
Prostě objet bazary, kouknout se co se ti líbí, projet to, okouknout to jestli nic neupadá a nemlátí a vzít. U auta za tuto cenu již nehraje roli kdo ho vyrobil, ale spíše jak se sním v přechozích XY letech jezdilo, servisovalo a zacházelo.
Benzín nebo nafta je úplně jedno - za ty prachy nebude top hitparáda ani jedno - ta nafta bude žrát méně. A ta spotřeba bude ve finále asi stěžejní, když kupujete laciné auto asi bude rozhodující i to jestli jezdíte měsíčně za 1500 nebo 2500...
Je potřeba počítat s tím, že v bazaru bude auto za 60 000,- mít reálnou hodnotu podstatně nižší. Na výkupu to může být kolik, 20, 25? Spousta lidí takové auto dá do bazaru, aby se nemuseli zodpovídat za stav a vozidla se zbavili i za cenu, že zisk to zrovna nebude.
Jak už jsem psal vícekrát - auto na plyn. Pokud z autobazaru, tak se koukat na vozy dovezené z Itálie. V Itálii není tak velká pravděpodobnost že by byly moc rezavé. A pak další důležitý moment - v Itálii provozované instalace LPG (a nakonec i CNG) jsou servisáci u nás schopni servisovat. Na rozdíl od holandských systémů provozovaných v jiných částech Evropy.
No já už asi dvacet let jezdím na plyn, takže o tom něco vím. A pojem "dorovnání motoru" jsem nikdy neslyšel. Teď mám Picasso, dovezené právě z Itálie na CNG.
LPG je trochu háklivějšá na servis - resp. olej po 15 tis. ( okt. 1,6 75 kW) svíčky po 30 tis. a membrány po 50 tis. ( ale vydrží nejmíň 100). Po 10 letech nádrž.
zajímalo by mě kde lidi berou ty pohádky o nefunkčním LPG, švagr měl první přestavbu na Š 120 , od té doby v rodině 15? aut na plyn a bez problémů (krom škodovek i Peugeoty a Fordy)
Klidně si mysli, že jsem prase. Ale olej podle výrobce po 30 tisících, svíčky až si řeknou, obvykle 70-80 tisíc, membrány 350 tisíc a nevím o nich. Filtry (vysoko- i nízkotlaký)spolu s olejem, je to pár stovek. Ano, po 10 letech nádrž. Ale to už mám na mé Dacii skoro 400 tis. km a přemýšlím, zda novou nádrž nebo raději auto do šrotu
Životnost nádrží CNG je 20 let (vyhl. č. 341/2014Sb., příl. č. 11, odst.1, písm.g), pokud výrobce nestanoví jinak. Pomůže ti to?
satam@ pomohlo by, kdyby se to dalo prodloužit. Ale podle dokumentace mají konce 2021. Auto vyrobené 2003 a asi ty nádrže chvíli ležely.
Spíš Punto - o něco větší a levnější. Nejlíp Punto 2 FL, motor taky tu 1,2 8V. Pandu bych dal hned potom.. Do města lepší, ale 4 místná..
Škodofky, VWčka a podobný koncerny - za to samý dáš minimálně o třetinu víc, resp. Punto za 30k seženeš bez problému ve výborným stavu, Fobie za 30k bude piksla před smrtí..
Jinak třeba první Focus v benzínu, ale dá práci najít něco co ještě neshnilo.. Marea Weekend v 1,9 JTD - levný nedoceněný auto, poslední roky výroby (ca 2003) jsou výborný stav kolem 20k i míň.
Před kritikou doporučuju projet se v tom, např. ta Mařena mi přišla lepší než Oktávka, podobně Focus.. Fobie X Punto taky vezmu Fiata - vyšší posez, lepší výhled, nesmrtelný motor, servis levný, celkově nemá zásadní mouchy, resp. nevětší je snímač natočení volantu, repas firmou ca 5k a po FL už tolik neodchází...
Pak ještě Pažouti, Citróni, Fiesty, Oply apod., nějaký to Tipo... Koncern má jméno ale kvalitqa žádný zázrak (Porovnej např. motor HTP a FIRE)
Yaris je dražší a proti Puntu menší, měl jsem to chvíli jako náhradní auto... Drahý opravy co vim.. Elektrika u Fiatu neni tak hrozná, víc problém má spíš Fobije se shnilýma svazkama, kabeláží ke dveřím stahovačky atd. Vytlučený nápravy, ložiska - taky nemám problém, životnost je normální..
Ta 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů, a na 44 kW jede docela slušně, moc nežere, je skoro nezničitelnej viz ten tvůj kámoš Velká výhoda je že se nemůže potkat (jinak rozvodová sada i s vodní pumpou je za 1500,- a vyměnit to je jednoduchá záležitost..) za 1500 je Gates.. autodily-cardo.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.