Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nosič moto na tažné zařízení

Od: petrk* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den, obracím se na Vás s trošku specifičtějším dotazem. Rad bych přepravoval skútr (vaha 154kg) na delší vzdálenosti při dovolených autem, mam peugeot 5008 a přemýšlím nad řešenim jak se vyhnout nutnosti pripojovat za auto vlečený vozík. Koukal sem že ma trhu existuji nosiče na krosky dotazu na kouli, ala nosič na kolo s udavanou nosností kolem 115kg. Nepředpokládám ze je rozumné takový nosič zatezovat více, exustuji nake vhodnejsi alternativní řešení? pripadne castecne ulevit nosici a prikurtovat skutr nahoru ke stresnim nosičům? Jak je to s legislativou (tažné zařízení ma dane parametry jako max hmotnost vleku, ale co zatížení shora, co zpusobilost k provozu atd)? Jak byste postupovali vy? Dekuji za jakekoliv tipy a zpětnou vazbu.
S pozdravem
PK

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Rozhodně nedoporučuji dávat na kouli váhu 145kg... Ve velkém techničáku je maximální přípustná hmostnost zatížení koule. U mých aut to je cca kolem 70kg. 145kg to už bude něco jako 250ccm+ skůtr, dávat na vlek.

 


4x

5008 znám dobře a představa, že si pověsím něco tak těžkého na zadek je sama o sobě šílená, to auto by táhlo ,,táhlo výfuk po zemi´´ a ovladatelnost by byla velice špatná. Samozřejmě neexistuje legální možnost takovou hmotností zatížit kouli. Totéž na střechu - jednak se to nesmí, jednak by to šíleně zvedlo těžiště a bylo by jistě i vtipné pozorovat umístování něčeho takového na střechu.

Jediná možnost je vlek na motorky - je lehký, některé mají povoleno i 130km/h - tak kde je problém?

petrk*

Dekuji za erudované odpovědi, samozrejme jsem nemyslel davat skútr na strechu, to neni ani možné, ale na kouli na nosič a ulevit mu prikurtovanim k střešním lyzinam a tedy rozlozit hmotnost. S vlekem problem neni, ale s mymi dovednostmi ano ridickskymi, kdy s vlekem jezdim nerad parkuji a couvam jakbysmet. ale i tak uz podle vašich odpovědí vim, ze moje predstavy jsou scestné.

Couvání s vlekem je problém zejména tehdy, když je vlek krátký a ještě nízký. Krátky dělá problém proto, že se ,,rychle láme´´ do zatáčky a malý proto, že není vidět - ten problém znám, za Santa Fe občas tahám LPB 207P, což je prtavý vozík na bantamech a ten zadním oknem není vidět.

Což ale neplatí pro vozíky na motorky - jsou dost dlouhé a motorku uvidíte s jistotou. Pak to chce jen trochu potrénovat na volném parkovišti a jede se

 


1x

Dalsi moznost je poridit si mensiho skutra s hmotnosti, kterou moto nosic unese. Tedy do tech cca 100kg.

Za dodavky a karavany se delaji i nosice na cca 130kg. Takze dalsi moznost je poridit si vetsi auto.

 


0x

Nelze!

Koukněte do techničáku, jako váhu tam máte povolenou. Nikoliv na vozík, ale na kouli.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]