Nejste přihlášen/a.
Pokud se poškodí vedení (přerušené) od lambda sondy u vznětového motoru (dvoudrátová), takže je nefunkční a display auta hlásí "Emise-na dílnu", na co to bude mít vliv? A jak dlouho je možno s takovým vozem jezdit bez nějakého nebezpečí poškození motoru, případně katalyzátoru? Jinak motor funguje a běží bez problémů a na jeho chodu to není (zatím) nijak poznat. Konkrétně jde o vozidlo VW Sharan 2.0 TDI r.v. 2008. Díky za reakce.
Tak omluva. Dotaz byl položen na základě provedené diagnostiky u automechanika, který sdělil, že jde asi o přerušení vodičů k lambda sondě. Nakonec (po vlezení pod auto) jsem zjistil, že byly přerušené vodiče, ale ne k lambda sondě, ale k čidlu teploty výfukových plynů na výfukovém popotrubí. Takže to mi pak došlo, proč motor běžel jinak bez problémů. Toto čidlo nemá určitě tak velký vliv na chod motoru, jako lambda sonda. Takže nakonec vodiče sletovány, zaizolovány a závada zmizela i na displayi. Rádcům za reakce děkuji.
Obecně vzato diesel lambda sondu ke svému běhu nutně nepotřebuje. Jezdí totiž na chudou směs a množství paliva může dávkovat podle informací z váhy vzduchu. Takže jde opravdu spíše o ty emise. Spíše než katalyzátoru bych se bál filtru pevných částic, pokud ho ten konkrétní kus má. To je obecně dražší a choulostivější díl. U některých aut je v jednom "hrnci" s katalyzátorem.
Pokud je to čidlo teploty výfukových plynů, tak to je tam kvůli filtru pevnýchpevných částic, a hrozí riziko jeho rychlého ucpání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.