Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké koupit auto?

Od: roman* odpovědí: 24 změna:

Dobrý den,

uvažuji o koupi auta hlavně na dojíždění do práce. Vzdálenost do prace je 50 km, cca 80% po dálnici. Rozpočet je 100 000 Kč (lze i do 150 000 Kč). Hledám auto, které by mělo nízkou spotřebu a bylo by spolehlivé.

Rád bych ocenil odborné tipy.

Děkuji.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fugass*

2x
Ta 3 mrňata nejsou zrovna dálniční stíhačky. Máte požadavky na velikost? Asi se tu budu zase opakovat. Mám mondeo 2008 s litinovým motorem 1.8tdci 92kw. Nemá dpf filtr, je spolehlivé a jezdím za 5,5L. Pocitově táhne víc než 103kw motory od vw.
m.autorevue.cz/...

 

mathew

1x

Já bych vzal něco od Fiatu nebo Renaultu. Příplatek za novější auto nemusí být nutně výhoda takže bych si vystačil s částkou do 100 tisíc a zbytek bych nechal na chyby, kterých si nevšimnu při koupi nebo všimnu a raději si to opravím sám než, abych hledal něco v "TOP" stavu co se za týden rozpadne.

LPG jsem měl v práci spotřeba 12/100 a když bylo v servise což bylo docela často tak s naftou při stejné rychlosti, ale ještě rezervě ve výkonu jsem jezdil za 6,5 což je v podstatě polovina a nemusíte řešit hromadu blbostí a hledat někoho, kdo to umí opravit. Nalezení někoho, kdo umí opravit plyn je totiž ještě složitější než u benzínu/nafty.

fugass*
Tak tak ale pro mnohé nepíšete pravdu.

 


0x
Na nízkou spotřebu a spolehlivost je hybrid od Toyoty.
Ale 80% dálnice není ideální.
Takže nwjáký spolehlivý nafták či menší vůz na benzin.
Megane III či Fluence s dCi nebo třeba kolínská trojčata Aygo, C1 a 107-8 nebo Hyundai i10.
U podobných typů aut je spotřeba řekněme kolem 5-ti litrů.
Jen na té tak dálnici to chce max. 110km/h (hlavně u benzinu).

 

joudic*

0x
dam jen priklad, za auta utracim malo, protoze nepotrebuju litat tak casto 500km a vic a mam jine hodnoty nez lestenka za 500k pred barakem, v r. 2008 jsem poridil ojety poctivy hjuncek combi s mitsubishi motorem za 55k, byl s nim 2x v chorvatsku a jeste kdesi a cca 5 let denne jezdil 40-50km do Prahy a pak uz jen do obchodu a vozil stavebniny, opravy byly v prubehu jen male, az ke konci posledni 2 technicke uz chtelo pokazde aspon 6k, aby to proslo.. vsehovsudy 20-30k za udrzbu za tech 10 let. Minuly rok slo teprv do srotu. Usporne vubec nemuselo byt protoze to, co jsem za nej nepreplatil jsem mohl projezdit v benzinu a uzivat si necelych 90kW vykonu. No a ted mam Focuse hatchback sice uz jen 74kW a ten me stal 22k nebo tak, ma alu kola, a mam jen objednanou vymenu predniho skla za 3000 uz od unora a cekam na coronu, jinak je komplet v poradku jen uz nema uplne rad velke diry na tlumicich.. jeste ho pak prodam, protoze nema zadnou rez.
joudic*
samozrejme ten focus byl od nake fetky a potreboval prachy a holt jsem byl prvni kdo inzerat videl, cili cenu ma vyssi, jen jsem po dvou mesicich hledani a jezdeni po autech byl ve spravny cas na spravnem bazosi

 


0x

Když úsporné, tak jedině na plyn. Proč doporučujete nafty a benzíňáky?

Do 100k dostanete luxusní auto na plyn - at LPG nebo i CNG.

fugass*
A technická stojí na plyn stejně? Nemusí se kontrolovat těsnost plyn.rozvosu a nádoby? Nesmí se do podzemních garáží. Auto má menší výkon než v benzínovém,,modu". V kufru zabírá misto plynová nádrž... Je ten rozdíl ve spotřebě tak velký?
007cz

Technická stojí stejně, těsnost se nemusí kontrolovat, auto má stejný výkon, spotřeba stejná jen lpg stojí polovinu, nádrž místo rezervy, podzemní garáže nepotřebuji. Máš tam ještě nějakou hloupost?

Zase kecy. Technická na plyn je často o cca 100,-Kč dražší než normální, zrovna tak emise. Jednou za 10.000km nebo jednou za rok se musí nechat udělat revize soustavy (kontrola těsnosti), stojí obvykle 300-400,-Kč. Motor má o něco nižší výkon, u motorů od 1,6l výše se to většinou objektivně nepozná. Spotřeba je obvykle o 10-20% vyšší podle stylu jízdy, ovšem když pominu současný nenormální cenový stav, kupuji plyn většinou za cca 40% ceny benzínu. Nádrž místo rezervy ano, ale pokud chceš mít jistotu, zabírá místo v kufru ta rezerva. Podzemní garáže tu nebudu rozmazávat, občas v nich legálně parkuji.

Pokud by se někomu něco na mých připomínkách nelíbilo, podotýkám, že na plyn jezdí, přes 20 let, jsem v těsném kontaktu s mým plynařem a s několika známými, kteří na plyn jezdí. Takže ty připomínky berte jako mé zkušenosti podpožené zkušenostmi mého plynaře a těch známých.

007cz

satam. Najdi rozdíl v cenovkách tech. kontr na lpg . Za 20 let co jezdím s lpg jsem na žádné povinné kontrole těsnosti nebyl. Spotřebu a výkon běžný motorista nerozezná, možná tak někde na brzdě s přesným měřením.

fugass*
Chtěl doporučit auto a tady se to zvrtlo v hádku. Tak mi teda řekněte, když je to tak výhodný a má to jen samé plusy, proč se nevyrábí většina aut na plyn? Je to jen peocento na trhu. Kdyby to tedy bylo tak jak říkáte, tak by trhu vlády dávno plynová auta a eletrifikace vozidel by dnes asi nenastala.

Však škodovka přiznává, že nucená neekologická elektrifikace brání výrobě ekologických plynových aut.

Mám už čtvrté auto na plyn. První jsem rozflákal. Druhé shnilo. Třetí (VW) skončil na líném servisákovi, který mi tak dlouho opravoval zkorodovanou pojistkovou skříňku, až ztratilo smysl to opravovat. A teď s Citroenem na CNG směle jezdím mnohatisícové trasy po západním i východním zahraničí.

Jestli je technická dražší nebo ne ani nevím, dávám to vždy svému plynaři aby to zařídil. Rozhodně rozdíl pár korun by byl zanedbatelný. A jak píšu jinde - více práce se mnou servisáci mají když "jsem šikovnej". A samozřejmě když odejde něco co odchází po desítkách tisíc kilometrů na každém autě.

 

jenda2*

0x

Auto na LPG má každoroční revizi tlakové nádoby. Technická jsou dvojí emise - na plyn a pak na benzín. Dále je auto na plyn obecně mnohem dříve opotřebené a tím vznikají náklady. Buď opravit nebo hodit do šrotu. Proto se toto nějak zvlášt nerozmáhá. Ty škody jsou vyšší než ekonomický přínos. Kdyby to neplatilo, prodej by byl v řádech vyšší.

007cz

Ani jedna věta není pravdivá.

Souhlas s předřečníkem.

Každoroční revize znamená očuchání vnitřku auta specielním čidlem, které upozorní na případný únik plynu. A samozřejmě optická kontrola, zda někde není evidentní problém.

Tlakové nádoby se nekontrolují, mají akorát omezenou životnost podle typu cca 10 - 20 let.

Emise jsou sice dvojí, ale dělají se zaráz na jednom pracovišti.

Mám Citroena s CNG - a servisáka navštívím když tomu něco urvu nebo jinak poškodím. Na plyn mi šáhne jednou za rok když si řeknu že bych měl splnit zákonnou povinnost.

A opotřebení? Auto jsem koupil když mělo 150000, teď má po několika letech o 100 více. Opotřebení je vyšší, protože s tím hodně jezdím a občas se holt povede to trochu promáčknout.

Na LPG mám 4. auto. Spotřeba stejná jako v benzínu, výkon stejný. Když jsem jezdil s Formanem dálkové v 5 lidech,dala se udělat menší úprava na seřízení a pak nebyl problém 150 po dálnici trvale při spotřebě do 10 litrů plynu.Momentálně Fabia na městské poskakování (denně cca 50 km po městě) bere kolem 6 l plynu + 1x měsíčně benzín za 300,-

1x za rok revize - "očuchání" za 200,- 1x za 3 roky výměna membrán (500),po 10 letech výměna nádrže(4500).Motorový olej po 15 tis., svíčky po 30 tisícách

k2

@nunici: neni ty na pohadky o Formanu trochu brzo? Vanoce jsou az za dlouho...

@k2

Vidím že zase jeden co ví všechno líp a škodovky jsou nejhorší auta.Bohužel z důvodu ochrany osobních údajů nemůžu poskytnout nacionále svědků

Forman/Favorit s karbutátorem jezdí trochu líp než pozdější BMM

Mimochodem řeč byla o srovnání nákladů benzín/LPG , při ročním nájezdu 15 tisíc km za mě jednoznačně LPG

 

k2

@nunici:vsechno lip rozhodne nevim a nikde netvrdim, ze skodovky jsou nejhorsi. Jen jaksi neverim Vasi pohadce o formanu obsazeneho 5 lidmi, co jede trvale po dalnici 150km/h. Na to ten motor fakt nema...

asd1

Tachometrových ano, ale v reálu to bylo tak 130 max. 140, trvale víc to bylo týrání.. FAvorit poslední verze stříkačky takhle jezdil na dálnici po rovině, to kopce to zpomalovalo i s podřazením :D

Levný slušný auto např. Tipo s 1,9 JTD

A jhinak ply opravdu obvykle mívá dražší technickou, ale těch pár stovek rozdíl se zaplatí na spotřebě.. Mimo to svíce, přimazávání, některý auta rady podpalujou ventily, rezerva v kufru atd...

 

jirk*

0x

Dobrý den, v této cenové kategorii bych Vám doporučil Ford Focus 2.generace po facelifu s benzínovým motorem 1,6 16v 74kW. Je spolehlivý, ceny náhradních dílů jsou přijatelné, spotřeba do 7 l/100 km.

 

lacin66

0x
Ahoj. Odpověď ,nebo aspoň,, nástřel " kup Golfa jak naftu tak pro Tvé požadavky raději benzín. A budeš jezdit a předjíždět ! Mám škodárnu , ale příště určitě VW Vladimír

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]