Nejste přihlášen/a.
Prosím vas,můžete prosím poradit
byl jsem na diagnostice, poněvadž při studenych startech při volnoběžných otáčkách kolísaji cca 1-2minuty, poté se ustálí, jinak jakmile je motr zahřáty tak žádné kolísání otaček
zjistil jsem, že přívodní trubka co vede od vz. filtru k váze vzduchu, byla prasklá, ale nyní je zalepená a uvnitř je pro jistotu vložená a také zalepená ještě jedna trubka pro zpevnění
a další problém nastal minulý týden, někdy mi začne dlouze cca až 30vteřin blikat kontrolka žhavení (do toho se mi na panelu napsalo (GLOFPLUG FAIL), pak z toho kontrolka jen před startem problikne, prostě někdy jo někdy ne, jinak startuje OK
nevím zda to není blbost, ale jedny z rad bylo jestli nemám po zimě slabou baterii, že ŘJ může vyhazovat nějaké chyby, je to možné?
Zde je seznam chybových kódů, poslední dva kódy nemohu zjistit
Jde o vůz Fiat Idea 2004, 1,9 JTD
P0101
P0111
P1102
P1237
P0520
P0683
9006
P0683 je chyba žhavení...
Může být i vadný žhavič.
Zkus jen tak vypozorovat, zda nesvítí kontrolka déle a nestartuje déle když je teplota spíš nižšší..
Je to chyba už v základní tabulce OBD a pro Fiata platí a poslední nepoužívá "P", což není chyba OBD, ale asi chyba Fiatu?
V jedné kombinaci jsem našel u Fiatu : Porucha paměti 9006, případně vadná hladina paliva...
Tyto chyby se mi vypisovaly při vadné jednotce Delphi u vozu Fiat Stilo 1.6 (benzín) ... A byla vadná ŘJ motoru...
Taková ta klasická co u Stila byla...
Žhavení je lepší řešit hned, když se po startu motor hádá (některý válec nemá nažhaveno), tak dvouhmota dostává čočku, může odcházet i kat alambda kvůli nespálený naftě ve výfuku... Neřešit jedině pokud to máš na dojetí bez investic do první závady a pak půjde z domu...
To je voda v palivovém filtru... Může poškodit rail/ vstřiky.. = odvodnit filtr a vrazil bych VIF do nádrže..
Ideu neznám, ale dole na filtru bývá ventil na odvodnění..
Pokud měnil filtr a pak prodal, tak tam tutově začal zlobit motor, laciný řešení nepomohly tak to naleštil a prodal... I když JTD motory patří mezi spolehlivý držáky, tak je porucha taky potkat může...
Ten filtr bych možná vyměnil znova, kdoví co tam dal (spousta lidí šetří stovku a dá nejlevnější sr..., pak se zadírá rail/ vstřiky protože to moc nefiltruje...)
Ještě ty chybové kódy -
P0101 - váha vzduchu nebo netěsnosti na sání
P0111 - měření teploty nasávaného vzduchu
P1102? Nemá být 0102? to je zase váha vzduchu...
P1237 - palivové čerpadlo - tlak/ vstřiky
P0520 - snímání tlaku oleje v motoru
P0683 - chyba žhavení...
Asi ti je jasný, proč se to auto prodávalo... Projdi kostry a konektory (přechoďáky v kabeláži) od čidel, změř baterku (stačí pokles napětí při startu jestli nepadá pod 10V), možná bude nejlepší zbavit se toho dokut to jezdí, příp. neřešit a jezdit dokud nezdechne, nebo sehnat jiný motor a komplet přehodit (tyhle auta se rozdávaj i za odvoz a motor bývá OK...)
Ne, to je jednoznačně voda v palivovým filtru, příp. kabeláž k čidlu.. Pokud nevíš co tam je za filtr tak bych ho vyměnil za kvalitní (Mann)
Buď je to sání ruplý nebo váha vzduchu příp. kabeláž..
Čidlo tlaku oleje - vadný čidlo nebo kabeláž.. Jde to proměřit, příp. pro jistotu změřit přímo tlak oleje (místo čidla se dá tlakoměr)
Žhavení jde proměřit i žárovkovou zkoušečkou jestli žhaví všechny žhaviče..
Na a to nejhorší je regulace tlaku paliva - tam může být regulace tlaku, nebo jde do kopru rail nebo vstřiky... Nalil bych do nádrže VIF celou pikslu a modlil se.. + projít kabeláž ohledně regulace tlaku a ke vstřikům... Vstřiky trpí na nekvalitní naftu - nízká mazivost když je střihlá topným olejem
A obecně projít pořádně kabeláž ohledně konektorů, koster atd. a i tu baterku... Je jasný že do prodeje to nešlo jen tak, ale aby tohle nemusel opravovat, hledal hejla kterýmu stačí že to jede a nazdar teď jsi převozník ty..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.