Nejste přihlášen/a.
Na svíčce na okraji je to samá saze(černá hmota) a tedy buď nespálená směs (směs bohatší na benzin+biosračky a málo vzduchu) nebo to "vrčelo" jen pět minut na volnoběh a nestačily se ony saze "vypálit". Chce to pořádně projet někde na rovině nebo v kopcích trochu ve zvýšených otáčkách alespoň dvacet minut. Po ! VYCHLADNUTÍ MOTORU ! se znovu podívej na svíčku/y, jestli po okraji jsou ještě saze. Doporučuji používat benzín bez biosložek, při nižších otáčkách se usazuje i ten biosajrajt-špatně prohořívá. Osobně tankuji do auta dražší palivo s aditivy nebo bez biosložek.
Docílit dnes krásnou hnědou barvu na dvoutaktech a vůbec na všech starších motorech je zázrak.
Jiný benzin, jiná technologie výroby atd. Pomůže teplejší svíčka, možná i o více hodnot. Nutno vyzkoušet a laborovat.
Já jezdím s veteránem který má předepsanou svíčku výrobcem / staré značení Pal-Bosch / 14/195, ale jezdím na 14/95 už asi tři roky. To je o celý teplotní rozsah dolů, od skoro nejstudenější až k nejteplejší a svíčky jsou čisté.
Pokud bych jel přes Saharu, tak tam dám samozřejmě originál.
Honza.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.