Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie - umírá?

Od: pave* odpovědí: 12 změna:
Zdravíčko,
v autě mám Vartu Silver starou 2 a půl roku.
Přes diagnostiku dává 12.2v - 12.4v, když si nechám puštěné rádio, tak ukazuje i pod 12v(11,8).
Dobil jsem ji nabíječkou, nechal hodinu v klidu,zase připojil k nabíječce a po pár vteřinách opět ukazovala, že je plně dobita. Tak jsem ji měřil voltmetrem a měla 12.5v.
Je to známka toho, že akumulátor odchází a měl bych jej vyměnit?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

honza7*

1x

Těžko říct. Každopádně měření voltmetrem (multimetrem, bez zátěže), může být silně zavádějící. Když už, tak měřit zátěžovým voltmetrem.

Sice možný je všechno, ale aby baterka klekla po 2,5roce, nevím, nevím...

topbattery.cz/...

 


1x
Než začneš řešit novou baterii tak zkontroluj dobíjení měř na volnoběh s puštěnýma světlama napětí by nemělo jít pod 13.8V
Pak měř klidovej odběr z baterie při zamčeným autě nesmí bejt větší jak 30mA
Baterii bych jinak řešil až po té co bych nenastartoval
Nejdřív bych jí dobyl přez noc a pokud bych zas do měsíce nenastartoval scháněl bych novou
Měnit jí na zakladě měření vagem je nesmyslné vyhazování peněz

 


0x

Není to známka, je to skoro jistota. Takže pořiďte novou baterii.

 

asd1

0x

Jj, na 99% je chcíplá. Nejlíp to poznáš když změříš pokles napěti v zátěži (start) a pak rychlost samovybíjení - pokud je po dvou dnech 12V tak je taky v háji (nezaměnit s vybíjením klidovým odběrem). Rychlé nabití je známka nízké kapacity.

Poslední dvě Varty mi chcíply po třech letech a to nikdy nebyly vybité pod 50%, takže kvalita žádný zázrak a už je neberu. Aktuálně Exide a zatim OK. Původní Varta z prvovýroby (Španělská) byla dobrá, měnil jsem jednu po 10 a druhou po 11 letech (Ford)

olinl

Jak píše asd-Varty už nejsou kvalitní (ty co se prodávají v různých "autopotřebách" určitě). Do třech let mi odešly tři.. Zkouším teď značku Banner.

 

fugass*

0x
Je po smrti. Nabitá by měla mít 12,8V. Mě odešla Varta Silver taky po 2 a půl roce. Dal jsem Exide Premium a co ta si dovolí...
honza7*

→ Mě odešla Varta Silver taky po 2 a půl roce.

Fakt jo? To čumim. Tohle se mi ještě nestalo. A že jsem dobytek, kterej na nějakou údržbu spíš kašle.

fugass*
Taky jsem na ni nekašlal. Co 3 měsíce jsem ji přes noc nechal dobít. Po asi 2 a půl letech jsem musel každý týden nabíjet. To u Exide neznám. Varta byla zcela nová.

 


0x

1. Aku se správně měří při zátěži na proud. Měřit napětí a bez zátěže nemá význam.

2. Na mém Renault je Varta Silver stará 10 let, startovala v zimě ač napětí na ní bylo 7 Voltů (což nedoporučuji, měl bych si konečně koupit novou).

Neplašit se a zajet odborně změřit, nebo koupit měřák.

ahprofi.cz/...

 

sollik*

0x

Co máte za auto? Nedávno jsem četl zajímavý článek o "inteligentním" dobíjení u moderních vozů, kdy kvůli co nejnižším emisím se baterie za jízdy a na volnoběh v podstatě nedobíjí, aby se dobíjením baterie nezatěžoval alternátor a tím nezvyšovala spotřeba. Takže jediné chvíle kdy se baterie pořádně dobíjí je při deceleraci. Tento způsob dobíjení dokáže odepsat baterii údajně hodně rychle.

pave*

Ano, ale musite ještě dodat,že mimo tyto podmínky dobíjení je ještě jedna a tou je tuším napětí akumulátoru pod 12v. Takže kdyby se mě toto týkalo, tak by mi baterii dobíjel pořád.
Alternátor dobíjí 13,8 - 14,2 volty od nastartování.
Auto je Golf 6, 1.6 MPI.
asd1

jj, inteligentní "eko" dobíjení je taky dobrý kurvítko...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]