Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Změna projevu v nízkých otáčkách a kouř

Od: johnd odpovědí: 3 změna:
Dobrý večer,
již nějakou dobu mám škodu Rapid 1.6TDI CXMA 85kW,nyní najeto 115tkm... Auto mam od novoty, ale je již bez záruky a všiml jsem si pár věcí, které mi nedají spát...
První je taková, že když otevru olejové víčko, tak motor lehce dýchá ven a vychází z otvoru bílý dým.
Dále se také změnil zvukový projev motoru při nižších otáčkách... I když je to moderní commonrail, tak musím držet otacky nad 2tis jinak má motor takový jiný a divný zvuk a i celkově je takový linejsi než býval v tech nizkych otáčkách... Jinak od 2tis je vše v pořádku.
Další z věcí je syceni od rozvodu pri studeném motoru... Když rano nastartuji a motor je úplně studený tak od rozvodů vychází takovy prerusovany sycivy zvuk...
Poslední věci je pak to, že jízda v nizsich rychlostech se stava nekomfortni vzhledem k tomu, že při zarazene dvojce nebo jednicce, když sundam nohu z plynu, tak motor sebou skubne, jak kdybych prudce ubral plyn a ještě šlápl na brzdu... Pak to vypadá, jak rozjezdy v autoškole... Skub, skub a jedeme...
Na jízdních vlastnostech vyjima výše zmíněného nepocituji žádné změny.
Spojka zabírá krásně, olej měním každých 15tkm a mezi výměnami ani 1dcl nezmizí... Co naleju, to i vypustim. Voda se také neztrácí a hadice jsou krásně měkké.
Vodní čerpadlo taktéž funguje, protoze po otevření nadobky je krásně vidět, jak voda koluje v motoru a vrací se vrchem nadobky zpátky do oběhu.
Tyto změny jsou čistě subjektivní a vypozorovane na zaklade porovnavani s minulostí. Myslím si, že toto si mohu dovolit tvrdit, vzhledem k tomu, že auto mám od novoty a vím jak pracovalo předtím...
Budu rád za každou odpověď, nebot jsem z toho již zoufalý a vůbec mě nenapadá, cim by to mohlo být...
doplněno 21.02.20 19:02: Tak jsem si všiml ještě poněkud sníženého výkonu, kdy motor nechce jít tak pružně do otáček jako treba 5000km zpět.
Celkově i volnoběh je stále zvýšený na cca 1000ot.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kaktus123*

0x

Jelikož se v těchto moderních strojích moc nevyznám, jen okrajově tak bych toto raději konzultoval se servisem. Tím nic nezkazíte

 


0x

Je možné, že někde bude netěsnost.

 

asd1

0x

Tyhle věci obecně dělá EGR ventil nebo v sání díra za turbem (syčení) Do motoru jde jiné množství vzduchu než má být a pak to je línější.. ale může to být spousta dalších věcí jak el. tak mechanických.. Napoví diagnostikou načíst live data z čidel jestli hodnoty odpovídají normálu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]