Nejste přihlášen/a.
Když ve vyrovnávací nádržce poklesne chladící kapalina pod minimum, tak by se měla dolít správně čím?
koncentrátem nebo naředěnou a nebo destilkou?
A ten koncentrát se ředí v jakém poměru s destilkou 1:1?
Pokud je na víčku od oleje zespodu hnědožlutá mastná konzistence - co to může znamenat?
odekdy klesne olej pod hladinu vody? Olej VŽDY plave na hladině vody!pokud nevěříte-nalejte vodu do nádoby a na to olej a uvidíte jak klesne olej ke dnu!
Správně by se měla dolévat destilka, již z technického hlediska jak tady píše ferax... Ale z toho, že se běžně dolévá obyčejná voda a ničemu to až tak viditelně nevadí, bych zase nedělal až takovou přednost...
Zatím jsem se nikdy nedostal do situace, že by destilovaná voda byla škodlivější než obyčejná...
Druhý názor je ten,že právě protože je zbavená minerálů je škodlivá-vyžírá z materiálů hlav minerály a znehodnocuje je.Např toto se stalo kamarádovi na Mitsu Lancer-nezávisle několik mechaníků, co viděli hlavu-vyžrala to destilka. Ale každý máme svůj názor a nebudemne si je vnucovat dokud se neúpřesvědčíme o opaku ,že?Nakonec jednou jsem dal do auta s destilkou a hned začalo téci topení-předtím pár výměn s kohoutkovkou a nic.
Ale to podstatné není zda destilka neobo obyč voda-Podstatné je že stačí dolít voda obyč,či destilka a nikoliv chl.směs . A pokud nestačí voda= vyopustit ,proplach a celou náplň novou.
Destilovaná voda neobsahuje nic, co by mohlo cokoli rozežírat. Ani žádná rozpouštědla. Je chemicky čistá. Dále i zde.
Ferax - no právě, destilka je čistá a tak si bere ionty kovu z motoru... Ideální je deštovka nabraná ke konci delšího lijavce (= bez prachu atd.)
Obecně se dolévá příslušný koncentrát s vodou 1:1.
Je třeba zjistit kam voda mizí - chladič, vodní pumpa, hadice, těsnění pod hlavou, ruplý blok, výměník topení atd. Vše má svoje příznaky, např. barevně vykvetlé v místě úniku, šlem v oleji, bublinky spalin ve vodě, tlakování hadic atd..
Můj názor je ten, že pokud se destilka s kapalinou mění co 5 let, tak se nevyčerpají inhybitory koroze a kapalina zachová PH. Takže po cyklu výměny 5 let G13 s destilkou nic nesežere. Co to udělá, když lidi nemění chladící kapalinu je věc jiná...
To je sice hezké-ale kde je záruka, že to se kapalina měnila co 3 či pět let? Ne každý má na auto nové z autosalonu a u ojetiny byt třeba 7 let staré pěti majitelích se toto nikdy neví-proto se všeobecně dp u takového výměna rozvodů,náplní...
Na záruku kašlu. Pokud si auto chci ponechat, tak vyměním náplně v brzdové soustavě, chladící soustavě, převodovce, motoru,...
U olejů poprvé zkrátím intervaly k vůli výplachu po předchozím majiteli (třeba na to dlabal, tak at mám jistotu) a u chladící kapaliny vypláchnu celou soustavu pitnou vodou z vodovodního řadu tlakem a pak udělám náplň do čisté soustavy.
Takže nechápu "co je sice hezké na mém tvrzení, ale kašlu na to".
Někteří rádi laborují a řeší "hospodské" debaty a někteří rádi jezdí a ví, co to potřebuje.
Je sice hezké, že na něco, kašleš nebo nekašleš.
Jsi nepochopil, ale to je jedno. Takže polopatě. Kamarád koupil Lancery apo dvou letech mu z palice začala téci chladicí -díky destilce vyžraná! osobně - výměna kapliny s vodou-nic se nedeělo.Pak jsem při další poslechl rady a místo vody-destilka začal téci výměník topení. Proplach jinak dělám VŽDY ,při každé výměně; chladicí kapaliny.
Radiátor ti poteče i z příčiny stáří. Nedával bych za vinu destilku. Vždyt je to většinou plastové čelo v gumě opertlované ocelovým plechem v zinku. Guma ztvrdne v každé vodě po letech destilka nedestilka.
Pokud by jsi udělal tu vyžranou hlavu, dal destilku a pak si hlavu dělal za 3 roky a zase vyžraná, tak bych tomu věřil. Jinak ne
Používám kapalinu G12 /růžová,výměnná lhůta 5 roků/ .V průběhu pěti let doleju cca půl litru vody nikoliv destilky.Prostě pro mne je správné jen vodu.Ale pokud kdo chce tak klidně i destilku (pokud sní mená špatnou zkušenost!(
Po výměně chladicí kapaliny v průběhu necelého měsíce doleju cca2 dec směsi. pak pokud je třeba dolévám jen a pouze vodu- Směs či samotná nemrzka NENÍ třeba-za těch 5 roků klesne zámrznost tímto jen o asi 2°C!
Vodaj-díky.
Ale to jsou jen zkušenosti -resp s tím doléváním jen vody a zámrzností. Na vodu do chladiče jsem zvyklý již od dob s F-125p-1300 rv 1972.Nakonec i do Topasů (OT 62 ),.které jsem měl od 82 a nakonec v 91 likvidoval, se dávala směs vody nikoliv destilky a"fridexu".Jediná V3S to nepotřebovala (z techniky co jsem měl "pod palcem!"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.