Nejste přihlášen/a.
Felicie mají svojí diagnostickou zásuvku do roku 1994 (včetně Favoritů) za nádobkou s aktivním uhlím v motorovém prostoru. Je tam K-line a L-line. Dále pak 30,15,31 (+baterky,+po klíčku,kostra).
Od roku 1995 mají OBD zásuvku vedle pojistkového panelu zespodu palubní desky v rohu u dveří.
Mají tam K-line,30 a 31. Víc ne. Pomocí diagnostiky lze vyčítat chybové kódy motoru, airbagu,ABS jednotky.
Motor ti hlavně poví teploty čidel,tlak v sání u MPi,otáčky motoru,úhel natočení klapky,otestuje čerpadlo paliva (MPi),otestuje motorek volnoběhu (SPi),ukáže práci lambdy,zda je sepnut spínač volnoběhu,...
ABS lze odvzdušnit jednotlivé okruhy kol puštěním čerpadla, snímá rychlosti jednotlivých kol.
Airbag jednotka řekne odpory okruhů bagů.
Do roku 1994 je konektor stejný jako na motorku centrálu předních dveří origo BRANO a od roku 1995 je to ta známá OBD normalizovaná zásuvka.
Pokud tě to zajímá dále, tak si sežeň KKL-USB kabel a stáhni si na ulozto program VAG-COM 3.04 a VIS 3.0. Vystačíš s tím na přizpůsobení, kódování a resety. Půjde ti s tím dělat i Fabie 1 a Octavie 1.
Jen ještě doplním, že ve Felině mám origo rádio s Octavie a Supa Škoda Symphony (Grundig) a lze do sítě K-line vedení (ve feldě a v VW koncernu šedočerné vodiče - nebo šedobíle,už netuším) zapojit i ono rádio k diagnostice. V ISO konektoru je to pin 3.
K-line vedení spojuje vše jednoduše paraelně (do hvězdy).
miki: Jo, díky. Rychlost umělo číst jen APRI TC-6 v některých novějších verzích a TC-6P všechny. Mělo zezadu budíků přidělané své čidlo a měřilo celkem přesně. Sám ho mám, ale nepoužívám (sleduji jen spotřeby).
S tím linuxem mě to zajímá, tak kdyžtak zdeno dej zpětnou vazbu. Netuším, jak se wine popere s USB FTDI rozhraním a zda komunikace VAG-COMu pojede či nějaký linux soft by nebyl špatnej.
Používám Mint a na diag mám zatím extra notebook s XPčkama.
Felicie používají pouze K-line seriovou komunikaci.
OBD II využívá CAN vodiče ke komunikování a Felda jimi nedisponuje. Ani Octavia do roku tuším 99.
Všechny Fabie 1 CAN disponují. Bylo to přelomové právě u ní i díky použití BSG centrální jednotky, která centralizuje CAN komunikace s ostatními prvky po autě (budíky,motor,ABS,Gateway,atd...)
Asi bych googlil ten VW protokol K-line seriové komunikace, ale netuším, čeho se dobereš. Nikdy jsem se po samotném protokolu nepídil.
To ELM asi K-line umět nebude, ale nejsem si jistý.
Ale věřím, že bude protokol směšný, protože pomocí L-line a K-line se dalo i vyblikávat závady na některých Bosch jednotkách.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.