Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vůz v cenové relaci 50-70tis. Kč

Od: kupec odpovědí: 32 změna:

Dobrý den, prosím o radu. Zvažuji koupi vozu, rozpočet 50-70 tis.Kč

Co byste prosím doporučili? Nechci žádný trhač asfaltu, ani frajerské auto. Hledám relativně spolehlivé auto s malou poruchovostí, tj. starší, nadbytečností zbavený model s dobrou antikorozní úpravou. Motor typu MPi, a spotřeba tak max. 7-8 litrů/100km. Nemusí být extra výkonný model, ale ne líný 5ti dvéřový model. Co se spolehlivosti a jednoduchosti servisu týče něco jako Felicia jen v modernějším a bezpečnějším kabátku. Plánovaný nájezd 10-20 tis. km za rok.

Poradí někdo pár dobrých tipů, modelů, vč. motorizace a ročníku?

Děkuji

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Já bych ani tak neřešil značku auta a motor.V této cenové relaci je to jedno a hlavně je to LOTERIE.

Zaměřte se dukladně pokud to pujde na čitelný puvod auta a jeho historii.Kdo s tím jezdil a pořádnou kontrolu vozu před koupí atd.

Jestli se to bude jmenovat Škoda,Mercedes,Dacia,Citroen nebo Volvo je v tomto stáří a cenně opravdu uplně vedlejší.

Možná v rámci koncernu, ale nejde srovnávat Volva a Dacie proboha...

Ale jde. Jenže o nich musíš něco vědět!

krtek*

to opravdu nejde

asd1

Ale jde, ono totiž Volvo za 50k bude vrána před smrtí co bude žrát prachy, Dacia za 50k bude v luxusním stavu a nějakou službu ještě udělá

11.02.20 16:01

asd1,satam: Tak z tohodle pohledu asi ano .

Ale pokud se o auto pečuje, tak si stojím za tím, že nikoliv. Ale to jsou vyjímky v ČR. Stačí, když v práci vidím vybydlená Berlinga nebo Dokkery po 2 letech. Kvalita materiálů nikde. Proto taky Dacia v plné palbě (Dokker) je tuším za 330 000kč, že?

A co řekneš na velmi zachovalého 5letého Dokkera s 240 tis. km, bez stop koroze, olej 1l/20 tis. km? Myslíš, že je vybydlený?

Vybydlenost dělají lidi a né km. Když by nebyl, tak bych ho klidně bral.

Uhodil jsi hlavičkou o hřebíček! Přesně vo tom to totiž je

 


1x

Za ty peníze to chce především - štěstí ..

 

xenofob

0x

fabia 1.4 MPi 50 kW - vylepšený motor z felicie , o 150 kg tězší než felda takže o to línější

fabia 1.4 16V 55 kW, 59 kW - lepší volba, ,modernizovaný motor 59kw poznáte podle menšího plastového krytu motoru

vyhnul bych se motorizaci 1.4 benzin 74 kW kvůli blbě odstupňované převodovce, výkon se tam "honí" otáčkami a to se negativně projevuje na spotřebě

fabia 2 - 1.4 16V 63kW - ještě lepší volba, chce to najít kousek v dobrém tehcnickém stavu, ale ten nebude za 70

krtek*

rád bych si přečetl tu pohádku o té spotřebě...to mě zajímá ... s tím autem se dá jezdít za běžných 6,5l na delší trasy...rozdíl ve spotřebě mezi 55kw a 74kw je nulový...výkonostně je 74kw lepší a je logické, že to bude jinak zpřevodované...na to nemusí být člověk odborník...máme v rodině obě motorizace, řídím a servisuji pravidelně obě...vím co říkám...a mimochodem..té slavné Fabii II 1,4 16v tá ta jedničková na prdel a to se ani nemusím snažit...mám ozkoušené...do dneška to kamarád nemůže překousnout..

asd1

Co jsem s ní jezdil tak brala ca 7. Kombík Focus 1,6 74 kW si při podobný jízdě bere o litr míň, dálky ve 4 lidech v pohodě kolem 6 a má mnohem příjemnější motor... Fobie v malých otáčkách úplně chcíplá, aby trochu jela tak se musí točit a pak žere...

A obecně Škodofka je na danou kvalitu hodně předražená, poruchovost žádný zázrak ale úplně normální, taky má dost much (zlatej Ford a to myslim vážně)

 

krtek*

0x

zrovna zvažuji v dohledné době o prodeji své Fabie...muchy to má, ale jinak je to spolehlivé a udržované auto... 1,4 16V 74kw

danys*
S tímhle motorem to nechceš ani za odvoz
krtek*

zas nějakej chytrák co tomu rozumí jak koza petrželi? tohle je nejlepší benzín motor co v tom autě může být...a jestli mě tu chceš přesvědčovat o opaku..tak si nejdřív něco naštuduj...

asd1

Nejlepší je dvoulitr. Akorát dost žere Pak bych viděl 1,4 63 kW, pak ty slabší 1,4 55kW a až za nima verze 74 kW.. Ale že by ty motory byly extra zázrak to si nemyslim, spíš takový průměr. Lepší jsou v rámci koncernu (v porovnání s paskvilama jako HTP nebo první TSI s řetězem...

krtek*

asd: když se dělala F1 tak žádné tsi nebyly až když v době F2 a to byly průserové motory 1,2...a 2l byl akorát F1 2,0MPI a to nebyla žádná sláva...

asd1

Tak dotaz neni na první Fobii ale na auto do 70k.. Náhodou ten dvoulitr jede pěkně a moc se nesype. Žralo to kolem 8L, při úsporné jízdě kolem 7. A snad jediná Fabka která byla živá a neskákala jak koza (to skáče i F3)

HTP hlavně ty první - to jde označit jako pokusy na lidech a vůbec nechápu proč to do Fobie vůbec cpali - i bez poruch to je parodie na motor.. Projeď se v 1,2 44kW od Fiatu a 1,2 44 kW od Schade aneb najdi 10 rozdílů..

Na prvním TSI uděláš znovu rozvody a nové sady odstraňují onen problém s přeskočením a máš klid.

asd1

Hlavně že výrobce ty úpravy platí Přitom to muselo odcházet už při vývoji... Těch much TSI mělo víc, např. spotřeba oleje atd. Samozřejmě fabrika ti umožní vyměnit si tam písty/ kruhy za lepší a i tě to milostivě nechá zaplatit... A ty novější "vychytané" koukni třeba na cenu rozvodů nebo i čehokoliv co se potento... To jako starší mít nechceš

danys*
Z těch starých verků to je prostě nejhorší motorizace po HTP
Ale máš to ty tak to je super, jak typický český Pepík.. hlavně,že to kámoš ještě teď rozdejchává
Jinak jak píšeš, dvoulitr žádná sláva, ale pořád lepší než 1,4 74kw
krtek*

danys: No myslím, že to nemá dále cenu rozebírat...evidetnně víš prd a nebo děláš prostě jen trolla...být to jiný koncern a jiný motor, možná ti dám za pravdu, protože do těch nevidím a ani mě nezajímají...ale buď prosím té lásky...a nehádej se se mnou o Fabiích potažmo o motorech VW...

vezmu to trochu z jiné strany...kdyby ten motor, byl jak tvrdíš byl takovej průser...myslíš, že by ho bylo v bazarech jako šafránu? Vždycky je v bazarech ve velkým množství to, co nikdo nechce . Což je v případě F1 motory MPI, HTP...16v tam najdeš málo a 74kw ještě míň... kdybych zabrousil do současnosti tak je to 1,5TSI...taky takovej zmetek línej...takže asi tak...

 

 

danys*

0x
1,4 MPI 50kw s lpg a nikdy jsem neměl problém. Předchozí majitel dělal pouze těsnění pod hlavou. V práci před x lety služební 1,4 59kw a taky žádný problém a to auto i trochu jede

 


0x

Hlavně neber AZF (1.4 MPi 8v 44kW). Nejede to a spotřeba 8litrů.

 


0x

Volvo V40/S40 motorizace 1.8i od Mitsubishi...slape a slape...

 

kupec

Děkuji za doposud zveřejněné podnětné postřehy a rady. Už teď mi osvětlili některé modely Fabií. A nějaká zkušenost s Nissanem? Almera, který by tak mohl splnit ony požadavky?

 

gazda*

0x

Peugeot 207 1,4 54kW. Nebo 1,4 65kW

 

smutnyklaun*

0x

Tak na tvém místě bych se podíval na Toyotu Corollu,za ty peníze jí seženeš v dobrém stavu a ještě zbyde na základní servis.Nissan Almera je kvalitní jen v první generaci,ta druhá novější je sice bezpečnější,ale zdaleka ne tak spolehlivá.I ceny tomu odpovídají.

kupec

Díky za tip, jaký ročník/motorizaci byste doporučil?

 


0x

Já jsem před (skoro) třemi lety koupil za 47 000 Piasso r 2003 1.6 benzín+CNG autobazarem přímo dovezené z Itálie. Volil jsem to protože je to vyšší auto a já i přítelkyně už jsme starší a nízká auta nám nedělají dobře. Sekundárně se projevila jiná výhodná vlastnost této karoserie - neuvěřitelné množství odkládacích prostorů v kabině. Pár tisíc jsem dal servisákovi za preventivní opravu - rozvody, ložiska, spojka. A pak ještě byl časem problém s termostatem a jakýmsi relátkem. Loni to chtělo za pár tisíc přední ramena a čepy. Od začátku jsem najel 99 tisíc kilometrů, dvakrát to naboural a jednou mě kvůli termostatu dotáhli z Maďarska domů. Tyto problémy pokrylo kvalitní pojištění, rozhodně s pojištěním nejsem v mínusu. Klidně bych do toho auta šel znovu, jen bych se snažil aby to byla jiná barva než černá.

Teď se pomalu chystám na dalších 4000 kilometrů přes Ukrajinu, Moldávii a Rumunsko.

Takže když něco koupíš, rozhodně počítej s 10-20 tisíci za nějaké preventivní opravy. Podle mne není vhodné chodit do firemního servisu, alespoň mne odborníci v Citroenu vůbec o své odbornosti nepřesvědčili.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]