Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejčastější závady na alternátoru

Od: lukin* odpovědí: 16 změna:
Dobrý den,
prosím co všechno může být špatné když alternátor na opelu astře r.v. 2003 nedobíjí?
Lze to opravit i někde na cestách svépomoci? Chystám se na delší cestu na 1měsíc a trochu bych chtěl být na to připravený.
Případně co nejlépe všechno vozit sebou za díly k poruchám, které by mohly nastat a jsou pravděpodobné na starém autě 17let? Nářadí mám plno.
Děkujll

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Prostřelí se náka dioda v mústku nebo odejde regulátor oprava na místě no nevim radši bych to řešil výměnou za jiný funkční
Co si vzít sebou to je těžko říct ja bych asi z dílú netahal nic
Zkouk bych brzdové obložení vejfuk naplně filtry
Dale pokud by bylo na rozvodech najeto víc jak 90000km zvážil bych výměnu
Vzal si olej na dolejvaní nemrznoucí směs brzdovou kapalinu naký ty žarovky pojistky klíč na kola a náký nářadí a tažnou tyč
Pokud bych chtel mit klid poptal bych se po náký slušný pojistce co by kryla odtah vozu v případě poruchy
lukin*

Zdravím,
k tomu altíku by stálo za to si nachystat regulátor, uhlíky a můstek s diodana se dá vyměnit jednoduše? Nebo bývá přinýtovaný?
Děkuji
Regulator vyměníš poměrně jednoduše
Samotný uhlíky a mústek uz ne je zapotřebí pájka cín a kalafuna
A na výměnu uhlikú je třeba občas i vrzačku s 0.8kou vrtákem zaleží na tom jak sou ty uhlíky uchycený
Je lepší mit sebou celej založní altík
lukin*

Na obrázcích v eshopu vidím, že regulátor je dodáváný s uhlíkama autokelly.cz/...
Neměl by být problém vyměnit i ty uhlíky? A bez vrtačky?
Děkuji
Delal dem altík na naftový zafiře a tam ty uhlíky nešli odletovat musel sem to vtnout vyndat zbytek starých a prostrčit a zaletovat nové uhlíky
Proto píšu že zaleží na tom jak sou v tom regleru přidelaný
Co si ten altík před tou cestou vyndat rozebrat vyčistit nově namazat ložiska srovnat sběrací kroužky na rotoru a kouknout na uhlíky?
Budeš mít jistotu a nebudeš muset sebou nic vozit

 


3x

Vozím si řemen a náhradní regulátor do altíku. Při údržbě vozu a sledování stavu není ani jedno potřeba při cestování měnit. Je to jen pro sichr.


doplněno 05.02.20 22:09:

drážkovaný řemen sebou na ten sem zapoměl dávám bod

 


1x

tak nejčastěji odcházejí diody,uhlíky... ale odejít může cokoliv,takže celý altík sebou.Ale co když odejde startér?Taky přibalíme?Nejlepší na platoňák celé auto.Vážně ,odejít může kde co ale velice málo si opravíte na cestě,to byste musel mít pojízdnou dílnu

 


1x
V moderních alternátorech zpravidla diody, nebo celé diodové bloky neodcházejí, to bylo obvyklé v alternátorech PAL Magneton, čili hlavně Favorit, Felda atd.
Nejčastěji jsou ojeté sběrací kroužky, kartáče (uhlíky) a regulátor..
A taky hit posledních několika let a to je volnoběžná kladka. Pokud jí tento model Oplu má... U některých vozidel když je zadřená, tak se třeba ulomí (zřejmě utřepe) držák alternátoru na motoru... To jsem viděl cca 3x na vozidle Škoda...
Ja zase videl ze se protaci na volnobnebo cela uleti.

 


1x

Zabal s sebou pojisteni s odtahem a platebni kartu.

To vyresi jakykoliv problem s autem. Nejenom vadny alternator.

 

 


0x

Pokud autou nevěřím,tak bych s ním jezdil jen okolo komínu a ne na dlouhou cestu na měsíc.

 

asd1

0x

To bys nemhl vyjet nikam... Kromě altíku všechny čidla nezbytný pro chod motoru (snímač polohy kliky např.), řídicí jednotka atd. Cokoliv z toho chcípne tak jsi dojel Základní věci + nářadí tak abys to uvez a tu tažnou tyč. Dotáhneš do vesnice a s místním borcem to pak budeš nějak řešit... Tak se asi víc hodí pár flašek jako pozornost než náhradní motor na vozíku

Pojistka na odtah z ciziny při poruše

ASD1:

To snad né... Většina pojede v nouzáku (čidlo teploty, vadné potenciometry klapky,čidlo klepání,lambda,apod...).

ECU se moc nekazí i když u Oplů je v podběhu kola...(astra).

Hlavně zapalovací modul, čerpadlo paliva a může jet. Ani svíčky bych neřešil. Dojede i s dvěma.

 

lukin*

Dobrý den,
ono to pojištění by bylo určitě nejlepší, ale na to jsem se už přál minulý rok a všude nabízeli odtah do nejbližšího servisu, pak náklady na opravu za vlastní. Jen pokud by auto neopravili do myslím 48hodin, pak až odtah možný do ČR.
Pokud někdo znáte pojistku, kdy vás odtáhnou až domů, při jakékoliv závadě kdy jste nepojízdní, tak budu rád za odkaz.
Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]