Neprohloupis s žádným motorem. 1.6 a 2.0 TDCI jsou společný s koncernem PSA, po faceliftu vše s DPF a jedna se o spolehlivý motory. Jen u menší 1.6 je třeba dávat pozor na olej. Má menší náplň 3.6 litru a sítko v holendru mazání turba. Pokud se olej nemění, degraduje a zanáší motor karbonem, dojde k poškození turba. U obou se doplňuje Eolys, je to aditivum na způsob Adblue. Nádržka je na zadní nápravě. Pokud dojde k zanesení DPF, dostává se větší množství nafty do oleje. Tak pozor na motory s poškozeným DPF nebo vykuchanym, odstavenym EGR ventilem...jinak náhrada za casticovy filtr nezbejva drahá. Díly na ty motory nejsou drahý, snad jen u ty 1.6 je specifikum v dražším palivovým filtru...
Pokud jde o 1.8 TDCI, tak to je fordi motor Lynx. Spolehlivej motor, bez DPF, ve Focusu bohužel jen spolu s 5kvaltovou převodovkou. Problém může být u rozvodu, driv motor měl kombinaci řemen a řetěz, v roce 2008 řetěz byl nahrazen mokrým remenem , který už má interval výměny. Spousta neznalku a vseznalku v servisech mění jen horní řemen a pak dochází k potkani motoru, který bejva fatální. Jinak tenhle motor doporučuji...
Pokud jde o benziny, tak Duratec je zcela spolehlivej motor..
Pokud jde o zbytek auta, tak se jedná o jednoduchý a funkční konstrukcí. Snad jen zadní víceprvková náprava Control Blade vyžaduje jednou za život repas. Pokud je auto přetěžovány, dojde k vyackovani nápravy.
Vyhnul bych se autům s el. ruční brzdou. U manuální klimatizace dochází k ukrouceni bowdenu ovládání. S korozi na tom není špatné, ale stále tu dochází ke korozi spodku prednich blatníku, zadní lemy jsou často olitany od kamínků stejně jako tenká hrana zadních lemů.
Jinak se jedna o spolehlivý auto se slusnejma motorama, nesmrtelnej převodovka má, skvelejma jizdnima vlastnostmi a bohatou výbavou. I se základním trendem se dá žít...