Nejste přihlášen/a.
Alternátor s vývodem pro alternátor jsem viděl asi 2x v životě a používal se hlavně proto, protože byl v diselových vozidlech bez řídící jednotky... U benzinového auta není obecně problém zapojit otáčkoměr na zapalování... Tak se to používá desítky let... V originálu se otáčkoměr zapojuje z řídící jednotky... Pokud ho máš/nemáš, tak jich je plno Alliexpresu za relativně pár korun...
Jinak mrkni sem...
W alternátory Magneton 55A, 70A a 90A (klimy) nemají. Jen Bosch v naftové Feldě ho používá k napojení signálu otáček motoru pro otáčkoměry.
Univerzální otáčkoměr můžeš připojit u monotronicku na zapalovací trafo. Pod krytkou má matice svorky 1 a svorku 15.
Na zapalovacím trafu je 3 pinový konektor. Plus 12V, signál a kostra. Signál vede do ECU motora. Typicky je tam Mosfet, který tuším kostří signální drát. V zapalovacím trafu je výkonový tranzistor, který díky tomu spíná svorku 1 vynutí. Na trafu jsou totiž ještě dvě matičkové svorky. 15 je +12V a 1 je ovládání pulzu (laicky řečeno) tím výkonovým tranzistorem, který zase budí ten mosfet uvnitř ECU).
Pokud máš třeba otáčkoměr ze škody 120, tak zapojíš na svorku matičky 1.
Pokud máš otáčkoměr VDO nebo s Favorita monotronicka nebo přímo Feldí, zapojíš na pin z ECU, který je přímo určen na výstup otáček.
Tento pin najdeš po cestě k budíkám i na konektoru svazku motoru.
Najdi si to podrobněji sám. Stejně se bez hodně věcí neobejdeš, tak ti poradím tento odkaz, kde si pod logy škodovky postahuj všechna PDF. Je tam mechanika i elektronika.
A dá ti alternátor Magneton 55A nebo 70A, který nemá vyvedenu W svorku z jedné svojí fáze 12 pulzů? Třeba jich ti dá 8. Záleží skladba vinutí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.