Nejste přihlášen/a.
Stačí zatížit alternátor (třeba rozsvítit světla), motor nechat běžet na volnoběh a opatrně odpojit jede pól baterie. Pokud běh motoru nezmění charakter, baterii v pohodě vyměníte. Alternátor zatěžujete světly právě proto, aby při odpojení baterie nedošlo k podstatnému nárůstu napětí a zničení alternátoru.
Jinak v době, kdy je motor v chodu, nepotřebuje alternátor k činnosti buzení z baterie. Netuším, kde na ten nesmysl několik zdejších rádců přišlo.
Pochopitelně u některých moderních vozidel s elektronickým "hlídáním všeho možného" nelze tento postup ideálně doporučit, protože nelze předvídat chování motoru a el. soustavy po odpojení baterie.
Když to zkusíš, můžeš odpravit alternátor, jak už tady mnozí psali. Což by na vrakáči bylo jedno, akorát bys tam bez funkční baterie nedojel.
Já bych do vozu připojil nefunkční baterii a přes startovací kabely zkusil z nové nastartovat (nejlépe už předem mírně ohřátý) motor.
Pokud by nová baterie nestíhala zároveň nabíjet starou baterku a startovat, na dobu startu bych odpojil minusový kontakt od baterie v autě. Po nastartování bych před odpojením kabelů nechal špatnou při běžícím motoru chvíli "oživit", aby zvládla cestu.
no buď starovací kabely, nebo již zmíněné roztlačení a nebo dojet na vrakáč s dobrou baterií a tam si ji vymontovat a dovézt domů.
Jo, to určitě chytne
Alternátor potřebuje baterku, aby nabudil vynutí kotvy (tedy zmagnetizoval kotvu) a ta budila při současné rotaci vynutí statoru. Bez akumulátoru alternátor nefunguje a při náhlém odpojení baterky od auta alternátor se odlehčí a prorazí si diody usměrňovacího můstku přepětím (baterka funguje jako kondenzátor).
Elektronika auta pro chod motoru také potřebuje baterku, jinak nepustí čerpadlo, neovládá vstřiky a nehodí jiskru. U starých aut nehodí jiskru.
Takže to klidně roztlačte bez baterky a užíjte si . Funguje to jen u aut, kde je dynamo a obyčejné kontaktní zapalování.
Tak když si ji chceš nechat na chatě, tak nastartuj přes kabely, nejjednodušší řešení. Za chodu motoru ti to bude jiskřit, lekneš se, možná i dostaneš ránu...proč to vše podstupovat?
Jj, souhlas. Starou nechat v autě namontovanou, nastartovat z nové přes kabely, pokud po odpojení kabelů nechcípne tak dojet na vrakáč, tj. novou necháš na místě...
Odpojovat baterku za chodu bych nezkoušel, s velkou pravděpodobností odpálíš alternátor příp. přepětím i ŘJ a budeš to na vrakáč muset odtáhnout
Auto bez baterie neudrží motor v chodu.Šlo by to udělat tak,že se připojí nová baterie paralelně ke KO aku,ve voze a dobrá se veze připojená pomocnými kabely-.Na vrakovišti se pak pomocné kabely odpojí.
JABRAKA
Opět perla. Nastartovaný motor se udrží v chodu v pohodě i bez baterie, naopak je vhodné alternátor lehce zatížit např. rozsvícením světel, aby nedošlo při odpojování baterie k přepětí a nenadálým závadám.
A co takhle dojet na vrakoviště a dobrou akb si vzít zpět?Nebo nastartovat s varnou přes kabely z dobré a odjet na vrakoviště?
Dobrý den
Já bych to udělal tak: Nastartuju, odpojím baterii a zaizoluju +pól třeba zabalením do kusu hadru nebo igelitu, upevním ho aby nespadl na kostru, vyndám baterii a jedu bez baterie. Nesmí to chcípnout, až na místě.
Takto se porávě lehce odpraví alternátor.Regulátor totiž vyhodnocuje napětí baterie a podle toho nastaví buzení rotoru.Pokud je baterie na nule,stoupne budicí proud mna max a něco shoří.
JABRAKA
A není to jedno?Auto jde na vrakač!Jde jen o to aby tam dojelo po vlastni ose!Jestli poškodí altik nebo ne je šumák!
Diesle, je to jedno. Ovšem z informací kolem se další uživatelé-laici mohou dozvědět některé docela vhodné a potřebné informace.
Já tedy nevím takovou vědu-auto jsde na varkáč tak je-mělo by být jedno co se pose... nebo ne pos...Jinak má staro-nastratuji přes dobrou ale stará KO tam zůstane.a všichni tu píší kdoví jaké elaboráty skrz blbost.Už jsem pár aut viděl odejet z bodu A do bodu B bez AKB.největší vzdálenost (tam šlo ale o T-813 PMS-tedy naftu) přes 100km.
Před hodně lety nám v rodiné Škodě 120 odešla baterie akorát mezi svátky. Tak se prostě stará vyndala a několik dnů přes svátky se jezdilo bez baterie, stačilo nechat stát auto na kopci a pak to natočit přes kvalt.
Buď to natočte přes kabely, případně to roztlačte, při výměně baterie za chodu je celkem velká šance že zavadíte svorkou o karoserii a uděláte pěkný zkrat.
Tak to jste museli mít Škodovku ješte s dynamem, protože je to jinak nesmysl... Alternátor se bez batrie nenabudí a proto nefunguje, stará zkušenost a učí se to snad i na základce.. Jedině tak, že by měla dynamo , to pak lze...
A pak zkušenost, ˇ3kodovka nastartováná (Š105) , tak opravdu bez baterie jede... Ale třeba Zastava 1100, tak po odpojení akumulátoru shořeli všechny žárovky... Svítily úplně do modra... Tehdy zřejmě jiný princip dobíjení? Nevím...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.