Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda fabia 1.4 MPI 74kw

Od: radicks odpovědí: 12 změna:
Dobrý den, předem píši, že v autech se moc nevyznám...
Chtěl bych se zeptat, před týdnem jsem dodělal závěrečky na auto a zdědil jsem po tátovi tuto fábku s nájezdem 286 000 km.
V servisu to na počítači hodilo spoustu chyb, od všech 4 střiků po lambda sondu + se ztrácí chladící kapalina... No a jelikož jsem student, tak se chci zeptat jestli se to vyplatí do toho auta ještě cpát peníze, když má tolik najeto v mém případě.
Je určitě potřeba udělat spojka a rozvody, ostatní se uvidí.
Předem moc díky za informace.
Kdyby bylo potřeba něco doplnit, hodím to sem.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Prosím doplň: Model Fabie (I, II nebo III, stačí i rok výroby), a zkus podrobně popsat mechanický stav auta (koroze, nehody a opravy po nich atp) + spotřeba oleje a pokud možno obecně stav motoru. Diagnostika je jedna věc, ucho zkušeného mechanika je věc druhá.

To, co uvádíš, bude hrubým odhadem za cca 20 tisíc. U auta v hodnotě +/- 40 tis. Kč už je to diskutabilní, ovšem ta hodnota závisí mj. právě na modelu a stavu. Pak jde i o to, že se může jednat o tzv. srdeční záležitost a pokud to auto dobře znáš, i taková oprava se může vyplatit, protože pak máš jistotu, že víš, v čem jezdíš. U koupené ojetiny to nevíš nikdy.

Konečné rozhodnutí pak stejně bude na tobě.

 

renegade11*

1x

to Satam --?

Tady odpovídají dobří chytráci že neví ani že 1,4 -- 74 kW bylo jen v první generaci Fabii ,

jinak záleží na konkretním kusu ,ale prodat a koupit něco co neznáte může být také pokladnička ,

radicks

Takže myslíte, že by se vyplatilo udělat ty rozvody a spojku a nechat si ji?

pepta

Hoď sem fotku. Pokud je to liška před smrtí, tak nevyplatí.

@renegade11: Nejsem totální znalec aut, natož škodovek. Takže mi promiň, že nevím, že motory 1.4 16V byly jen v I. řadě Fábií.

@radicks: Zda se ten motor montoval jen do Fábií I je pro tvůj dotaz naprosto irelevantní. Podstatné je to, co jsem ti napsal.

radicks

Právě že rez není skoro vůbec, protože do 130 000 km byla v Holandsku, kde se nesolí silnice. Takže to není žádná zrezlá mrcha.

@renegade11: Jen si dovolím rýpnout: A konkrétní rada je kde?

 

mathew

0x

Nepíšeš co je to za rok, ale podle popisu je to nejspíš na vyhození oprava bude totiž stát víc než pořízení funkčního auta

 


0x
Udelej to jednoduše nech si v servisu prohlídnout auto a nech si stanovit přibližnou cenu opravy a poté se rozhodni jestli má cenu do toho auta investovat nebo nemá
Leč nájezd vozu kterej uvádíš je už docela velkej a počítám že to asi už bude i baštit olej a motor bude na go

Nemusí. Provozuji daleko "horší" motory, které mají cca 350 tis.km a ještě asi dalších 150 tis. km vydrží. A 1.4 16V VW má své mouchy, ale ve skoro 300 tisících nemusí být nutně KO.

 

asd1

0x

Mizí voda = bude tam i těsnění pod hlavou (nebo ruplá hlava apod.).. Počítej spojka, rozvody, zgenerálkovat hlavu, příp. palivová soustava/ lambdy... V servisu tam nasypeš počítej minimálně 20k.. Svépomocí za polovinu... K tomu pojistku, spotřebák typu nové zimní pneu... Pokud je zbytek v opravdu dobrém stavu tak to smysl má, ale jinak najdeš dost slušných aut levněji (a tohle nějaký nadšenec za dvacku ještě odkoupí.. )

Levnější může být vzít za 5k bazarový motor a jen ho přehodit, ale chce to od někoho ověřeného se zárukou že vrátí prachy když to bude jako to tvoje...

 


0x

podle informací co má, byly lepší motory 1,4 s méně kw (asi 55) než tyto. Podle mě je auto docela blízko před koncem životnosti.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]