Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poradíte se startovačem?

Od: katka* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den, prosím, poradíte mi? Chci si koupit startovač na auto (powerbanku) na Octavii 1.9dti (r.v.2000). Podle toho co jsem vyčetla na netu je nejdůležitější parametr max. stratovací proud. Někde jsem našla, že je potřeba 650-800A, Teď jsem ale narazila na tuhle startovací powerbanku, která má jen 500A a píšou tam, že nastartuje naftový motor do 3,0l. Takže by to fungovat mělo. Nicméně se v tom vůbec nevyznám, tak budu za každou radu moc ráda. Díky

mall.cz/...

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

feka

0x
Tyhle věci se hodí jenom ve chvíli, kdy není baterka ještě úplně mrtvá - je to taková užitečná pomoc při startu. Když bude vybitá víc nebo úplně do prázdna, pomůžou jenom kvalitní startovací kabely.
Jinak ano, mělo by to na 1.9 TDI stačit.

 

jabraka*

0x

Mám ve felicii 6 let starou baterii.Startuje vcelku dobře,v zimě,v létě.Nevidím důvod používat jinou baterii ke startování,vynakládat prostředky zbytečně.Když baterie přestane startovat,pak kupte novou.Obvykle by měla spolehlivě nastartovat nejméně pět let.

JABRAKA

Pokud není v háji alternátor, což laik málokdy pozná. Pro tyhle lidi tyhle krabky jsou. Nebo pkkud je auto firemní a majitel se nemá k opravě, tak nechcete někde trpět v mrazu daleko od domova.

"...Nevidím důvod používat jinou baterii ke startování..."

Nejde o jinou baterii, ale o zařízení k nouzovému nastartování v případě, že dojde z nějakého důvodu k vybití jinak dobré baterie (např. nezhasnutá světla). To zařízení má rozměr i váhu bonboniéry a i když tomu málokdo věří, skutečně se s ním dá auto nastartovat. Jak to funguje jen tuším, ale viděl jsem takový start 3 litrového dieslu na vlastní oči. Funguje to, když baterie v autě není být úplně vybitá, ale na startování už nestačí.

magdon: Je to dáno technologií článků Li-pol (li-ion). Dodají velký proud a mají malou váhu. Akorát se musí při nabíjení hlídat teplota. Některé první notebooky s ní vybuchovali. Dnes jsou články ohlídané i na počet cyklů. pak je elektronika navždy odpojí.

gumidek - podívejte se na můj odkaz níže. Je tam zařízení, které neobsahuje žádné klasické články, ale vysokokapacitní kondenzátor. Ten není potřeba udržovat nabitý, nabije se relativně pomalu těsně před použitím ze zbytkové kapacity baterie (stačí 10%) a náboj následně nárazově uvolní při startování. Jde to tak rychle, že to vydrží i poměrně slabé připojovací kabely.

18.12.19 18:37

 

asd1

0x

Je to nutné mít? Např. Li-ion baterka po třech letech bude kapacitou úplně jinde a moc nenastartuješ..

Myslim, že užitečnější bude pořídit si za dva dolary voltmetr do zapalovače a mít přehled jestli funguje dobíjení a kdy je už potřeba pomoct nabíječkou (např. Lidlovkou za pětikilo).

A pokud baterka v autě náhle chcípna úplně, tak ti startovač beztak nepomůže.. Ty 2k si schovej na novou baterku...

To, že ráno auto nenastartuju nemusí být vadnou bateríí, ale třeba tím, že zapomenu přes noc vypnout rádio, nebo vnitřní osvětlení. V takovém případě je Vám sebelepší nabíječka (tím méně voltmetr) k ničemu.

Myslím, že tazatelka má na mysli něco takového. V tom rozhodně Li-Ion baterie nejsou. Kupodivu tahle nepatrná věc dokáže auto s vybitou bateríí skutečně nastartovat, pokud není baterka zcela na nule (viděl jsem na vlastní oči, stál jsem metr od auta).

asd1

Tazatelka poslala odkaz na konkrétní a ta je s Li-ion...

To ano, ale jediná výhoda je že s vymlácenou baterkou nemusíš stavět auto s kabelama ale vystačíš si sám... Nevýhoda že to musíš udržovat nabitý a tipnul bych že vymlácená baterka bude naschvál v okamžiku kdy to startovátko bude vybitý taky Spíš se to bude hodit jako powerbanka pro mobil...

Aha, tak to mi ušlo. Tak tu rozhodně nebrat.

 

katka*

Moc děkuji za rady a odpvědi.

Chtěla jsem si ten startovací zdroj pořídit, protože když auto chvíli stojí (v létě 2 týdny, v zimě pár dní), baterka je slabá a nenastartuju. Řešil se s tímto autem stejný problém už dřív, výměna baterie nepomohla.

Nasadili jste mi ale brouka, určitě bych měla raději spolehlivé auto než nějaké "zachraňovátko". Zítra se s ním stavím do opravny, známý se nabídl, že se na to podívá.

Zkuste vypojist rádio. Ty aftermarketovky to dělají. Do Octavie patří origo Symphony nebo Grundig MS řada. Na Bazoši je jich mraky. Nevybíjí baterku a sami se dokáží vypnout, pokud se nechají zapomenuté.

asd1

Proměř klidový odběr - baterka úplně vybitá po dvou týdnech není normální... Často to dělá rádio..

 

 

jabraka*

0x

Skutečně se vyplatí si zajet do servizu a nechat zkontrolovat dobíjení.Pokud se jezdí málo,vyplatí se občas vymontovat aku z auta a vzít domů dobít.Pak se baterie udržuje v dobrém fyzikálním stavu,tedy články se při dlouhodobém nedobití sulfatují a ztrácejí kapacitu,tedy schopnost ukládat proud.I když se 3 týdny nejezdí,musí být baterie plně nabitá.Znamená to,že přídavný zdroj proudu(ne napětí)je určen k likvidaci akumulátoru v autě kvůli nečinnosti.

JABRAKA

asd1

Takhle nalitej v 10 dopoledne?! Podobný projev mám tak po sedmi pivech...

 


0x

Pre tieto motory na dobré štartovanie potrebujete: fungujúce nabíjanie,dobrú batériu,ideálne nad 70A a štartovací prúd nad 600 A, funkčné žhaviče a najmä neopotrebované uhlíky na štartéru,ktoré stoja na Oktáviu okolo 30€.

Ani perfektní stav všech Vámi jmenovaných věcí Vám nepomůže, pokud máte rádio, které Vám i ve vypnutém stavu dokáže za 14 dní baterii dokonale vybít, což je pravděpodobně tenhle případ (a není zas tak výjimečný)..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]