Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Trabant nestartuje - proč?

Od: lucieva odpovědí: 26 změna:

Dobrý den,

máme doma trabanta, nově jsme ho zakoupili. Má jen jednu vadu.. Nestartuje.. Tekl z něj benzín a olej, vyčistili jsme kohouty, karburátor.. Nachvilku naskočil, projeli jsme blok, zastavili, vypnuli motor a pak už nenaskočil... Nemůžeme přijít na závadu.. Když zkoušíme nastartovat, starter se točí, ale nepohne to s motorem..Svíčky hážou jiskru, tím to není... Bez spojky i se spojkou to nechce chytit... Opravdu nejsme nějací spešl mechanici, spíš lajkové, ale dokážeme si s menšími opravami poradit...

Prosím, pokud jste se někdo setkal s touto závadou, sem s radou, budeme vděčný za vše!

Děkuji.

Lucie

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

berger*

4x

Točí se starter a netočí motor - asi bych zkusil tu ránu kladivem,do starteru. možná napíši blbost,ale nechovalo by se to tak,kdyby nevysouval pastorek? Jo a odkud tekl olej? Máte starého traboše,s dvoutaktem?

 

mnd®

3x

a jak víte,že to ,,háže,, jiskru na svíkách když to nepohne s motorem? Je to jen sekačka v baketitu / stejně jako brouk / . Stačí GO motoru kladivem a hurá jedu.Když kladivo nepomůže tak písty/kroužky/těsnění atd,atd,, Ale v tomto motru se vyznám...Pořád lepší jak opravovat Dacii 1300.Nad pedálama plynu je ventil který u originál tabantau adá jak starý ventil u topeníí a ten bývá dost často zanesený

 

host

2x

Dole pod palubní deskou je kohoutek přívodu paliva z nádrže. V jedné poloze ze zavřený, ve druhé otevřený a ve třetí přepnutý na rezervu. V nádrži asi benzín ve správném poměru s olejem máte, jen vám asi neteče do karburátoru a dál do motoru...?

Teď jsem si lépe přečetl váš dotaz, kde píšete " starter se točí, ale nepohne to s motorem"...? Nepohne s motorem, nebo nechytí? To je rozdíl.

 


2x
Pokud se startér otáčí a motor ne hledej problém ve startéru
Pravděpodobně volnoběžka startéru bude v háji

 

host

2x

Píšete: "nastartovat, starter se točí, ale nepohne to s motorem..Svíčky hážou jiskru, tím to není... "

a) takže při startování slyšíte zvuk točení motoru, ale nechytne. Jak psal předchozí rádce, je možné, že je motor "přechlastaaný", tedy plný nespáleného paliva ale to se po nějaké době odpaří a opět se dá nastartovat, jen to z počátku ohromně z výfuku kouří modrošeným dýmem.

b) asi jste zkoušeli jeslti svíčka hází jistku když je vyndaná z motoru a položená na bloku motoru. To je na vzduchu. Ale když je uvnitř válce, kde je pohybem válce vyvolávaný silný tlak, nemusí při nedostatečném napětí na svíčce být jiskra dostatečně ˇštavnatá", prostě aby to byla jiskra, která je schopná zapálit směs paliva ve válci. Pokud máte voltmetr, zkuste změřit napětí akumulátoru, ale i to je jen napětí naprázdno, při zatížení startérem napětí klesá. Při startování prosfě musí být slyšet rázný, silný zvuk, žádné utahané pokašlávání. Pak by to chtělo baterii nabít.

c) když vám někdo bude radit ještě hledat chybu v cívce a rozdělovači, neštourejte se v tom a zkuste najít nějakého starého mechanika, který ještě pamatuje trabanty a jistě ho rychle a hbitě nastartujete i bez zbytečných zásahů, které by stejně k ničemu nevedly.

d) Trabant je spolehlivé autíčko, ale je citlivé na napětí baterie 6 V, jakmile je nižší, hůř startuje. Ale když nastartuje, jede jako šicí stroj, svižně, radostně a když se vypálí nalepené zbytky paliva ve výfuku, jede stovkou od berlína až do budapešti jako dráha.


doplněno 05.12.19 19:14:

Zkuste někde ve vašem městě nebo okolí najít nějaký TRABANT KLUB nebo jiného majitele trabantu a tito nadšenci vám jistě poradí. Na diskuzní fóra internetových stránek trabant klubů se nespoléhejte, najděte si přímý kontakt na nějakého trabantistu, nebo správce internetové stránky trabant klubu.


doplněno 05.12.19 19:19:

Také se podívejte na funkci sytiče. Při startování se vytáhne sytič, nastartuje a pak se sytič musí zasunout zpět. Viz Startování trabanta se sytičem (kliknutím na podtržený odkaz se otevře stránka). Podobně se trabant zhasíná, se sytičem, někdo bez sytiče, záleží na tom, jestli ještě za chvilku pojedete, nebo až ráno, nebo za týden..

Nebo se podívejte na video start studeného trabanta, viz


lucieva

Dobrý den,

děkuji Vám za super rady... Jsem ženská, takže je možné, že si v něčem úplně jistá nejsem, nebo se vyjadřuji špatně, jak psal jeden pán v komentáři...

Je to těžké to vysvětlit...Motor se neroztočí ani když je trabant roztlačován... Je to takové startování, jako kdyby tam nebyla štáva...

Samozřejmě i vím, že je to dvoutakt a musím to ředit s olejem ... Když jsme si ho přivezli, tekl z něj benzín - z karburátotu... Takže jsme to komplet vypustili, znovu nalili benzín s olejem... Jak píšete, strašně moc čoudil... Od té doby opět nenastartoval..

b) Ano, přesně takhle jsme tu svíčku zkoušeli Pokusíme se tedy vyměnit svíčky...

Každopádně všem moc děkuji za rady )

Lucie

asd1

Tak točí se motor při startu nebo ne? Tj. točí se a nechytne X netočí se vůbec (kouslý nebo zadřený) To je dost rozdíl..

Jiskra - i když svíce pálí mimo válec, tak to ještě neznamená že je jiskra i ve válci pod tlakem.

Motor pro start potřebuje palivo ve správném poměru, kompresi a dostatečnou jiskru ve správný okamžik.. Postupuje se vylučovací metodou od jednoduchého ke složitému... Např. vyšroubuju svíci a ta je suchá = není palivo. Je mokrá = není jiskra/ komprese atd.

 


0x

Dali jste do něj benzín s olejem?Pokud ne tak je asi KO motor-zadřený!

host

Předpokládám, že startujete se sytičem: vytáhnout knoflík sytiče, nastarovat, přidat plyn a sytič opět zastrčit zpátky.

sytič po nastartování nechat povytažený.Nadoraz až po zahřátí motoru ...

Na zimní start stříkačku se směsí benzínu a lihu a trochu stříknout přímo do kolena karburátoru

 

lucieva

Dobrý den,

děkuji moc za odpovědi.. Je to dvoutakt.. Samozřejmě benzín s olejem Olej i benzín tekl z karburátoru...

nechytá ani na roztlačení? Nejspíš přechlastaný

Pokud se těsně před vypnutím motorru vytáhne sytič,musí pak chytit na drcnutí

Ideálně sehnat nějakého trabantistu z okolí

 


0x
Nějak mi není jasné, jak to může házet jiskru, když startér netočí motorem.
Bez motoru se netočí ani přerušovač, tím pádem to nemůže házet jiskru. Takže buď něco říkáte špatně, nebo si vymýšlíte.
break
Třeba tomu litaj jiskry že starteru :D

no potvrdila, že vyšroubovala svíčky a zkoušela jiskru venku a jmotorem jde protočit klínovám řemenem a jde tak kkontrolovat jesli háže jiskru. Mám Tabanta 42 let a takhle to 100% jde...

=

 

mak*

0x

V první řadě bych vyčistil palivovou soustavu (od nádrže po karburátor) a dal nové svíčky. I když by to nebylo tím, rozhodně to nebude zbytečná práce. Jestli to jednou chytlo a pak už ne, sázel bych na bordel v karburátoru.

Poznámka pro laiky: Víte, že Trabant je dvoutakt a musíte do benzínu přidávat olej? Nejspíš ano, ale pokud náhodou ne, tak jsem vám právě zachránil motor.

info

mak: a víte,že trabant stejně jako wartburg nejsou jen dvoutakty a nejsou jen šesti voltové ale i dvanácti? Nebo že se do ,,bakelitu,,dával motor od VW 1.1 a přední náprava z pola...

Mak nic jste nezachráníl na toto jsem se již ptal a navíc tazatel-ka vněkdy v 9 hodin potvrdil -a že je to DVOUTAKTNÍ trabi a Olej že v benálu je!

 


0x

Žeby tlaky vo válci? Ako dlho auto stálo,v akom stave boli válce? Mohlo to chytnut a popritom sa to aj zadriet.

 


0x

Rád bych věděl, zdali starter točí motorem a ten nechytne, nebo starter ani neroztočí motor.

zdenda*

Ahoj,je to Trabant 601,6V.

A závada se projevuje tak, jako by nezapadával pastorek starteru do věnce.To při startování bez spojky.Při startování se spojkou se trošku změní zvuk, ale starter stále motorem netočí.takže by se mohlo zdát,že je závada ve starteru,že se nevysouvá pastorek.Ale to by se dalo obejít roztlačením. Ale... při roztlačování zařadím rychlost,pustím spojkový pedál,motor se dvakrát převalí a nic...,jako by"tam nebyl žádný převodový stupeň",sešlápnu spojku,pustím spojku,motor se zase dvakrát převalí a dál zase nic.Takže bych to odhadoval někde mezi starterem,spojkou (možná hřídel ,co prochází spojkou?). A néé mezi pedálem,sedačkou a volantem,jak by si mohli nějací pisálci myslet.

 

break
Raději se v tom nehrab...ten motor nemá kompresi...

 

berger*

0x

Opravdu to popisujete dost zmateně,těžko se v tom vyznat. Já trabantem jezdil před snad třiceti lety,ale matně si pamatuji,že občas dělal problémy "rozdělovač". Byla tam dvě kladívka,na kterých se seřizoval odtrh. Když se to nepovedlo,připekla se. ...

 


0x

Startuj startérem se zařazeným neutrálem a zataženou ručkou. Točí se na motoru vrtule chlazení? Ne? Je vadný startér že nevysouvá, nebo vysouvá, ale do místa, kde ma setrvačník na věnci vylomený zub.

Točí se vrtule při startování startérem? Ano? Motor nemá kompresi. Buď nedotažená svíčka, nebo povolená hlava nebo jiná závada související s kompresí.

Pak napište a posuneme se dál.

 

host

0x

Už se vám podařilo Trabanta nastartovat?

Pokud má dobrou baterii, startuje i v zimě a jezdí čiperně i v závějích nebo po kluzké silnici, jen v zimě málo topí a přes hluk motoru není slyšet autorádio, jinak úžasné autíčko, tak si ho užijte.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]