Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
v prvé řadě se omlouvám, pokud napíši nějakou hloupost, ale jsem žena a co podchytím,tak jedině z internetu nebo od známých. Ale k věci.
Koupila jsem začátkem listopadu auto z bazaru, objednala jsem se v autorizovaném servise (za 14 dní) a mezi tím mně přestalo jet auto. Tak že odtah a jelo to přímo do autorizovaného, kde jsem za pár dní měla objednávku.
Co zjistili ... přetrhlý rozvodový řemen a motor KO. Zjistili ale, že rozvodový řemen byl před prodejem vyměněný, neodborně, nebyl tam originál řemen a praskl.
Jde na tohle uplatnit skrytá vada s vrácením peněz co jsem za auto koupila?
Milá Katko, te se nemůžet ptát nás, ale prodejce, co Vám řekne. I kdyby zde 10 poradců sdělilo, že to je skrytá vada a prodejce tvrdil opak, tak to není nepomůže. Jedině reklamavat u prodejce, popřípadě soudní znalec a žaloba na bazar. Jak správně napsal pan Martin, vyhraje lepší právník, nikoliv něodborný, laická nézor kohokoliv.
Jaký přesně motor?
Jde o to kdy se rozvod měnil.. To že řemen nebyl "originál" ještě neznamená že šlo o neodbornou výměnu... Taky se rozvody nemusely měnit před týdnem, ale kdysi v minulosti, auto je stočené a rozvody už dávno měly překročený termín výměny...
V každém případě 1. zkusit uplatnit reklamaci vady (ale to není tak jednoduché), pokud vás prodejce odpálkuje tak bez prostředků na dlouholetou právní bitvu je nejmenší zlo najít dobrého garážníka (což je taky velký problém) a nechat opravit u něj, příp. vzít celý nový motor od někoho se zárukou na funkci.. Např. oprava v autorizáku 40k, u garážníka 20k, svépomocí 10k a starší motor za 5k + přehodit tj. celkem 10k...
Víte, šla jsem do bazaru, kde je prostě 6-ti měsíční záruka na "něco". Bazar s tím taky musí počítat. A já holka z vesnice si koupí auto za 140 000 Kč (Kia Ceed), objedná se hned do autorizovaného servisu, abych prostě měla jistotu, že tam vymění všechno co je nutné. A né že po nějakých 10-ti dnech je auto KO. To prostě nejde.
To mně příjde, že kdybych to auto tam snad těch 10-20 dnů nechala v tom bazaru a zákazníci toho bazaru si to auto sami chtěli otestovat, tak to jim jako praskne před očima? To je jak časovaná bomba. No ještě že se mně to nestalo na dálnici, kdy jsem auto vezla domů.
Jako já pevně doufám, že mně vrátí peníze, protože snad jsou na to pojištění, prostě s tím počítají. Já jsem zákazník, kupuji si to právě z bazaru (IČO) a mám na to nějaké práva. A né že dovezu auto domů a za pár dní je motor KO.
A hrát si tady na písečku s právníky, kdo má větší bábovičku. To jako fakt?
Fakt. Bazar tě s velkou pravděpodobností vyfakuje že při předání bylo v pořádku a porucha je běžné opotřebení.. Zjisti kdy se rozvody měnily, pokud je po termínu výměny tak máš smůlu. Může být i stočené, např. rozvody měněné při 120kkm, na tacháči 130kkm, ale ve skutečnosti má najeto 300kkm tj. rozvod už tam je 180kkm
Pokud jsou rozvody měněné nedávno tak je to skrytá vada, ale až na vyjímky nastoupí ta větší bábovička s právníkama... Je dobré vědět jak v tom případě jednat, pokud servis vycítí lepšího soupeře tak může couvnout a nabídnout aspoň příspěvek na opravu apod.
V autorizáku bude oprava za "raketu", tj. hledej dobrého garážníka který umí motory...
s tim ze bazar penize vrati jen tak na "prvni zavolani" bych nepocital, bud se pusti sami do opravy, nejlevnejsi cestou tzn. at vam to vydrzi par mesicu nez skonci zaruka a zbytek je nezajima anebo soudy, bazary se prodejem zivi a proto maji sakra dobre sepsany smlouvy a kdyz uz by nekdo chtel neco vic tak soudy, v nasi zemi pocitejte soudni saskarny na par let s nejistym vysledkem
to pokud by jim prasklo u nich by je netrapilo, opravi to nejnutnejsi a prodaji, kupec se vzdycky najde
K autu je sevisní knížka servisována v autorizovaném až do roku 2017. Rok 2018 a 2019 je v nějakém servise, kde již chlapk v tomto roce dle IČ je v důchodě. V servisní knížce je, že další servis je až v roce 2020.
Najeté kilometry sedí velmi dobře. Proto jsem do toho auta šla. Nejeto sotva 89 000 kilemetrů.
-to ze auto bylo servisovano ve znackovem servise neznamena ze muselo byt servisovane tak jak je predepsane vyrobcem, ono kdyz treba zakaznik rekne ze chce vymenit jen olej tak ho nikdo, ani ten znackovy servis, nedonuti treba menit brzdovou kapalinu
-zadny servis zakaznika nemuze donutit aby zaplatil neco co nechce
- to co je oznacene v servisce je celkem jedno, kolikrat servis zaznamena jen ze vymenil olej, pokud se nedelalo nic jineho, a zakaznik si tam pak doskrta co chce, dulezite jsou faktury
To je divné. Má najeto 90tkm a nedávno se měnil rozvoďák? Proč? Co tam je za motor? 1,4 má,mslm,řetěz,ne?
Píše o řemenu tak asi řemen... A ten se mění nejen na kilometry ale i na roky... Běžně 5 let a to odpovídá i service po dobu záruky nebo lízačky... Taky to mohl dělat lempl těsně před prodejem...
Kia ceed má ŘETĚZ, proč se měnil? Kia má 7 let záruku, ale pokud se jezdilo "někam" aby se ušetřilo, máte smůlu. Pokud je ale řádně vedená serviska tak je to klasická garanční oprava.
Tak KIA 1,4 má určitě řetěz, jelikož mám také Kii tak vím, že 1,4 měly problém s přeskočením rozvoďáku dost často, určitou dobu tam byl špatný napínák, ale nikdy jsem nikde nečetl ( docela sleduji, co mě může potkat ), že by se někomu roztrhl řetěz. Je to nějaké divné a paní to teda nezávidím.
Nikdo ho nenapnul, má ŘETĚZ a hydraulický napínák. Ten řetez se vůbec neměl měnit /v rámci udržby/. Ano je to "divné", a opravdu to nasvědčuje tomu že to někdo zmršil.
Pokud se měnil olejový napínák ( ano, problém byl v něm ), tak se měnil komplet i s řetězem, je to i v sadě. A muselo se to měnit i třeba při 30k, takže bych věřil, že km jsou ok. A jestli tam nedal někdo origo sadu KIA nebu Hyundai ( mají stejné motory), tak už autorizák má připomínky. Klidně sem můžu postnout odkaz, kde to řeší neštastníci, které to potkalo, ale k ničemu to nebude.
ajvn Tento problém byl u ceed-ED u JD už ne. Dle ceny předpokládám že je to JD. Natahoval se řetěz + napínák, kdy rozvod skočil o zub či dva, do 5 zubů se motor nepotká. Tento problém se řešil běžně v rámci garance, proč by za něj někdo platil v záruce? A zrovna u tohoto vozu jsem viděl spoustu zmršených rozvodů od garážníka. Pak tu čteš rady, v "záruce máš právo jet do jakéhokoliv servisu", tak to potom dopadá...štír-nemá řemen pochop to a nemění se.
v zaruce muze jet do jakehokoliv servisu ALE ne na zarucni opravy, takze pokud se ty retezy menily na zaruku tak mu to muze udelat jen autorizak a druhe ALE je to ze to plati u bezne dvou lete zaruky, ti kteri davaji 7 let zaruku ( a jim podobni ) maji v podminakch ze aby platila zaruka 7 let tak musi auto jezdit po celych 7 let do znackoveho servisu, jenze nakonec to je stejne jen o lidech
jednou jsem chtěl koupit auto dovezene z nemecka v jednom autobazaru na severu, mnohokrat jsem tam volal a zjistoval co a jak, jak se zarukou atd...zjistil jsem že žadne velke opravy tady nedělaji ale u každeho dovezeneho naftoveho auta preventivne vymeni pouze samotny rozvodovy remen, aby to zakaznikum cestou domu neprasklo a aby nebyla reklamace, remeny menil nejaky mechanik v duchodu za 2000,-Kč, o ty 2 litry + cenu remenu bylo auto drazsi
bude to podobny pripad
soudni znalec z oboru by se mohl kvalifikovane vyjadrit /3 az 6 tisic Kč za posudek/ a pak se muzete soudit
To, že je v servisní knížce, kdy bylo auto v servise je v tomhle případě k ničemu, protože je nutné mít papír, kde bude napsáno, že se měnily přímo rozvody a hlavně je důležité datum a zaznamenané kilometry. Pokud nebudete mít tohle tak jedinou nadějí je, že se na to vztahuje záruka bazaru, kde jste to koupila. V opačném případě si to bohužel nejspíš zaplatíte celé sama.
Ještě doplním, že je opravdu nutné, aby bylo vyměněné vše co se má na daném autě při výměně řemene měnit, protože výrobce rozvodů nezodpovídá za funkčnou rozvodů pokud byla vyměněna pouze část například pouze řemen a vše ostatní zůstalo staré a opotřebené. I prasknutí řemene mohla způsobit vadná kladka a nikoliv vadný řemen.
katka1 Pokud máte v pořádku servisku, auto není starší 7 let a máte ho opravdu v autoriz. sevisu KIA, trvejte na garanční opravě. Technik je povinnen sepsat gar. protokol a s popisem situace odeslat na ustředí KIA panu K. na schválení /servis nerozhoduje či to je nebo není garanční oprava jak si mnozí mylně myslí/. Na 90% bude záležitost kladné vyřízena.
Pokud auto není starší 7 ledmi let, má v pořádku servisku, ale někdo se v garáži nudil a vyměnil řemen tak se s tou serviskou může tak akorát vyfotit respektive musí škodu vymáhat po tom co jí to prodal
mathew To není pravda, platí co jsem napsal. Zákazník není povinnem zjištovat co mu kdo namontuje za díly. A dnešní politika fungování servisů je taková, že vše půjde ne za autoriz.servisem, ten do toho nemá co mluvit, ale za výrobcem vozu.
jasně a automobilka bude platit opravu když se třeba někdo v neděli po obědě nudil a tak si vyměnil rozvody které se mu rozsypaly
juraj Nikdo se v neděli nenudil co to meleš, vůz byl řádně servisovaný dle plánu výrobce, servis si zákazník dle zákona může zvolit sám, co chceš víc. To si má každý po navštěvě servisu zkontrolovat jaké má namontované díly a jestli opravu provedli spravně? K tomu druhému nesmyslu, žádná podmínka že musí jezdit 7 roků do autoriz. servisu neexistuje a záruční opravy také může dělat kdokoliv /zjednodušeně/. Jako majitel "servisu" máš hodně veliké profesní nedostatky.
Paní psala že rozvody měnil někdo před prodejem a nebylo to v autorizovaném servisu, tzn že i kdyby bylo auto třeba půl roku staré tak žádná automobilka ji ty rozvody na záruku neopraví
- záruční opravy těžko může dělat někdo jiný než autorizaky dane značky, nebo myslíš že to pak nějaký neautorizovany servis vyúčtuje automobilce a ta mu to proplati
nejsem si jistý kdo by měl doplňovat informace
Máte smůlu za zmetkový auto.
Předávající ho dal auiobazaru a ten ho prodal pojízdné.Tak jak nyní do čtrnácti dnů vlastnění budete dokazovat i přes znalce,že o tom autobazar věděl a že jste tam nenechala namontovat vadný motor z jiného auta? Nijak to nedokážete a máte to prohraný na 99 procent.O tom,že tam rozvodový řemen byl před prodejem vyměněný,neodborně a nebyl tam originál máte doufám zápis.Jestli nee tak jste prohrála na 100 procent. A stejně jak za to může autobazar když auto bylo pojízdné?
jedná se o vady skryté, které nebyly v den prodeje zřejmé či byly úmyslně zamlčeny. Pokud se jakákoliv skrytá vada vyskytne, má se za to, že v okamžiku převzetí již existovala a opak musí dokázat prodávající. Toto však platí pouze v případě, že se vada objeví do šesti měsíců od předání vozu a musí být také v této lhůtě zákazníkem náležitě reklamována. Po uplynutí lhůty šesti měsíců přechází důkazní břemeno na zákazníka. Je pak většinou nutné se obrátit na soudního znalce, který prozkoumá, zdali se jedná o skrytou vadu zřejmou již v den prodeje či nikoliv.
K autu je sevisní knížka servisována v autorizovaném až do roku 2017. Rok 2018 a 2019 je v nějakém servise, kde již chlapk v tomto roce dle IČ je v důchodě. V servisní knížce je, že další servis je až v roce 2020.
štír nezlob se ale jsi mimo mísu, ve všem.
proč by byl mimo mísu, to jako do té servisky nemohl datum příštího servisu napsat ten důchodce? pokud tam nejsou originál rozvody, tak to asi v autorizaku neměnili, takže to těžko budou opravovat na záruku
Paní píše v "nějakém servise" jehož majitel je už v důchodu-co je na tom špatně? Tlak na "monopol" autoriz. servisu je tak vysoký že většina už akceptuje i neorig. n.d.
stir®-Tak já jsem první majitel fábie a měnil jsem rozvody v 88tkm,po necelých pěti letech provozu ,důvod-začala téct vodní pumpa,takže při tom jsem udělal i rozvody ,mimochodem znám další dva co měnili rozvody s podobným nájezdem,jeden kvůli pískající kladce a druhý taky kvůli pumpě,takže neházet všechny do jednoho pytle..
štír Nemusím nic zjištovat, v jednom takovém servisu pracuji. A co všechno se řeší v rámci garance je až k neuvěření.
007 jenze hlavne to je o tom pristupu lidi ve znackovem servise, kdyz tady vezmu autorizaky kolem tak je to katastrofa, vsechno se snazi uhrat tak aby si to zaplatil zakaznik a vrcholem tady je renault, ti neuznavaji snad nic a klidne zakaznikovi reknou ze to muze dat k soudu, vi ze hodne lidi si to nakonec zaplati samo, hlavne at muzou jezdit a pokud ten soud nekdo fakt rozjede tak vetsinou i vyhraje ale proste porad se drzi toho sveho zametat pod koberec
zas treba vedle autorizak japonce tomu staci ze je auto v zaruce, je jim fuk kde to jezdilo, pokud je neco na vymenu v zaruce, sepise, objedna, vymeni
jedna ze skodovek treba zakazniky kteri nejezdi do autorizaku posila pryc ze zaruka padla prave tim neservisovanim ve znacce, u dvou zakazniku jsme to resili pak primo pres skodovku a i kdyz nakonec autorizak volal zakaznikovi, omlouvali se a bylo videt ze dostali od skodovky poradne za usi tak to tvrdi porad kazdemu
v prvni rade jde o penize
juraj. pochopte že s uznáním jakékoli záruční opravy nemá servis nic společné. Servis je jen smluvní partner automobilky a řídí se jejími podmínkami. Každá "vážnější" reklamace musí být zdokumentována a schválena zástupcem automobilky. A ze zkušenosti vím že KIA ti schválí i "defekt",,,,,,,,,,,přeháním.
tak to je jasne, jenze k te automobilce se to pres ten servis musi dostat
a kdyz je v servisu velka neochota tak se to k te automobilce nedostane, pokud si to teda zakaznik nezacne resit tak ze neobejde ten servis
To máš pravdu. Jenže, každý autor. servis má např povinnost obvolávat zákazníky jak jsou spokojeni, mají "linku spokojenosti" dle výsledků jsou hodnoceni automobilkou, také můžou přijít o licenci. U nás např. stačí 3 stížnosti na technika a je "bez výplaty". Proto lezeme zákazníkům do análu a necháme si kálet na hlavu.
V servisní knížce KIA se nic takového nezapisuje, je tam jen pravidelný servis v tolika a tolika km. A pokud je S.K. řádně vedena i u neatoriz. servisu, věř že to KIA zaplatí. Samozřejmě neznáme všechny detaily případu.
tak to je pak "vase"automobilka, pripadne vas servis svetlou vyjimkou , tady co slysim zkusenosti od zakazniku, nebo od kluku z autorizaku, tak to aby se clovek pomalu bal koupit nove auto
je tu i takovy autorizak ktery se ani netaji tim ze pokud auto nejezdi na servis k nim a pak prijede neco resit, co treba muze vyresit prave jen autorizak, tak mu to nauctuji tak az se z toho posere, nebo aspon hodne zneprijemni, kdyz pak ale prijede kontrola z automobilky, tak chodi jak hodinky a snesli by kazdemu modre z nebe, jen at jim nesahnou na procenta z obratu
juraj Tomu věřím, ale nevím proč to ti lidé dělají, o co jim jde. Při dnešní konkurenci jde automobilkám o pověst a takový servis je zrcadlo automobilky.
stir Každá zkušenost je cenná. Technik na příjmu je většinou jen proškolený uřednik. Samozřejmě že ne vždy.
nejspis jim jde o "okamzite" penize, hodne servisovych lidi si mysli ze vydelaji miliony behem chvile , nejsou schopni pochopit ze je lepsi zakaznik ktery utraci po trosce, ale treba 15 let po sobe, kdyz je spokojeny tak dotahne hodne novych zakazniku a zivi ten servis dlouhodobe, radeji ho chteji obrat hned a je jim nejspis jedno ze uz ho neuvidi a nove auto si koupi u nekoho jineho
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.