Nejste přihlášen/a.
Dneska jsem gumu zavařenou z boku sundaval z auta. Má za sebou 3 sezóny. Je pravda, že se to ofiko nesmí, taky je pravda, že se to běžně dělá. A do třetice bych měl dodat, že ta moje díra nebyla skrz. Po defektu jsem dojížděl "za roh" a v tomhle místě se guma asi skřípla. Samozřejmě je vzadu. Dopředu ji dávat nebudu. Tedy ekonomičnost tohohle opatření je ve hvězdách.
Některé pneu se dají opravit i z boku (záleží na konstrukci), ale přesně vá to řeknou v pneuservisu. Vždy je možnost použít duši, pokud poškození není větší.
Kolego,mně kdysi v jednom Brněnském pneu odmítli do bezdušové dát duši.Vysvětloval to tím,že pruhy v pneu podřou duši a je vymalováno a druhý důvod, že prý u bezdušové nikdy nenastene prudký či okamžitý únik jako když prdne duše.Tak nevím ale jestli to pro něj nebylo taky z lenosti-v neděli musel být v práci a on jej někdo otravuje s opravou pneu!
Je to "kus od kusu", těžko někomu nařizovat. Někdo se třeba i chrání, záleží jak mají nastavené směrnice.
Prasklina necelých 5mm kousek od patky,k dojel jsem s tím z Mostkovic (Prostějov) k obalovně -betonárce před Rohlenkou kde jsem dal rezervu,bylo to hooodně poznat a na příjezdu do Brna jeden pneuservis který měl v neděli otevřeno .Nakonec jsem dojel domů (do JH )na rezervu.Tehdy mi přišlo jako by to někdo probodnul tenkou úzkou čepelí
Je mi líto, ale proraženou pneumatiku vyhodit a koupit novou stejnou.
Opravit lze, ale jízdní vlastnosti opravené pneumatiky jsou katastrofální (vlastní zkušnost). Opravou se v místě změní tuhost boční stěny a pneumatika se za jízdy bude chovat asi jako kdyby měla bouli. Lidově řečeno začne drncat. Nevydržel jsem s tím dlouho jezdit. A to nešlo o průraz 0,5cm, ale o pouhý úmyslný průpich (pachatel známý), který však bylo nutné bezpečně opravit. Drncalo to hrozně
Pánové, boční průraz 0,5cm VŽDY znamená podstatné poškození boční konstrukce pneumatiky (kordu). Takové pneumatice již dále nevěřím a na autě nemá co dělat. Sebepečlivější opravou totiž nelze opravit poškozený kord!
To, že se bočnice opravovat nesmí, slyším poprvé a je to nesmysl, pneuservisy vám to bez připomínek udělají, pokud uznají, že oprava bude efektivní.
Vím, že si má tvrzení odporují, ale jeden názor je můj a ten druhý je obecný fakt.
@007cz: To školí Continental. Školí něco podobného i ostatní spousta výrobců pneu?
Nevím co opravují pneuservisy, ale na každoročním školeni v Continental je nám každoročně zdůraznováno, že bočnice se opravovat nesmí.
Co školí ostatní,nevím ale konstrukce pneu je u všech výrobců v podstatě stejná. Neakceptují ani bouli = poškozená bočnice=nebezpečná pneumatika.
Nědělal bych to ani u nové. Ta guma zase tolik nestojí...i když jsou i gumy v ceně ojeté fabie
vyhodit nebo na rezervu.Na boku jsou vlákna která drží tlak pneu.A ta vlákna jsou přetrhaná.Může se to během jízdy zvětšit a pak to praskne úplně a vyletíš ze silnice.Jedině blbec vsadí svůj život za mizerný dva tisíce.Když bouchne pneu vepředu tak to neudržíš nikdy a letíš ze silnice pod auto nebo do stromu.Vzadu při větší rychlosti to samé
To si snad děláš srandu! Hele, doufám, že někde cestou po těch servisech potkáš mozek! Jednou jsi to ustál, víš kolik ale ne? A co je nejhorší, většinou takoví bl... zraní nebo zabijí někoho úplně nevinného a jim se nic nestane. Asi tak.
Až se něco stane, tak si přijdou pro "mechanika" , který tu gumu "opravil", zákazník až ho pustí ze špitálu bude v pohodě.
Žádné vybavení na to nemají, prostě tam plácnou velkou záplatu s kordem. Ovšem původní poškozený kord to nenahradí. Oprava dobrá leda někam do Afriky... Takováhle oprava může kdykoliv selhat rychlým defektem a nikdy bych si to dobrovolně na auto nedal, protože rychlý defekt při vyšší rychlosti v zatáčce je vždycky velký průšvih...
Před několika lety jsem prorazil pneu o rozbitý obrubník trčící z chodníku. V boku pneu byla díra, kterou se daly prostrčit dva prsty. V servisu mi to zalepili tak, že to vypadalo jako boule na steřelé pneu. Ojel jsem ji na minimum, tj. cca 1,5mm. A dostal jsem na záplatu záruku, bude-li nejhůř, možná jí ještě doma najdu a tady zveřejním.
Asi bych se ptal, kdo takto opravený plášt měl a jezdil na něm. Páč spoustu lidí odpovídá jen o pocitu, páč nikdy nejezdili s takto opraveným pláštěm. Neví, co to vydrží.
V mé odpovědi ze 16.11. 12:39 hod. píšu "VLASTNÍ ZKUŠENOST". A to nešlo o průrazy, ale o velké průpichy, asi jako do špičky nabroušeným velkým šroubovákem a nedošlo k tomu za jízdy, kdy je riziko většího poškození daleko vyšší, ale na stojícím vozidle. Po skutečně odborné opravě pneu jsem na tom jezdil pár dní, ale to se nedalo. Drncání a kmitání již i v nižších rychlostech a jízdní komfort žádný. Od té doby už jsem se o podobnou eskapádu nikdy nepokusil.
Tolik k vlastní zkušnosti a proto souhlasím (až na vulgarity) s vocomurem a asd1.
normální člověk pochopí,že to může vydržet ale taky možná ne a vyhodí ji.Blbec to zkusí opravit jednou,dvakrát,vyjde to a nic se nestane.Po třetí mu to bouchne a zabije se nebo zabije jiného.Na silnici je spousta takových blbů,co zkoušeli a zabili jiné,nebo zabijí zítra
vocomure, proč urážíte ty, co to zkusili a nic se nestalo? Nikdo Vám neupírá Váš názor, nikdo Vás neuráží pro to, co jste napsal.
Vždyt má pravdu a blbec je ještě slabé slovo... Podobně jako ten píííp co vědomě jel s nebrzdí Avií a sejmul školku na přechodu...
člověk s jiným názorem a zkušeností je blbec? Ten, co nemá žádnou zkušenost, ale má jiný názor je kdo?
Cvaklá bočnice = nekompromisně vyhodit.
Ad defekt " v pohodě" - leda na rovině. Jak ti takhle prdne v zatáčce tak neuděláš nic a jdeš ven.
Pokud to někdo opravuje tak je debil, obzvlášt profík v pneuservisu - za to bych mu urazil ruce. Tolerovat to jde někde u káry do lesa ale na silnici fakt ne. Sebe klidně vybourej, ale velice snadno můžeš trefit auto v protisměru se všemi následky. Doufám že by to byla tatra s pískem a ne rodinka ve Feldě... Šetřit 2k s takovým rizikem může jen idiot... Nedivim se, že je u nás tolik bouraček (prakticky kařdý den aspoň jedna mrtvola...)
Vzhledem k tomu, že takhle neopravuju, ani nikdo ze známých, tak ne. Ale viděl jsem dost svlíklých protektorů a pneumatik na hadry podél silnice. Hlavně vim, že poškozný kord na boku pneu nelze plnohodnotně opravit. Podobně s těma brzdama - prorezne trubička borec kleštěma zatočí konec a vesele jezdí dál, opraví to až před technickou kdy by ho vyhodili - jak bys někoho takového pojmenoval? Prostě je to pííííp..
sundaný protektor je něco jiného, není to problém o kterém se bavíme.
Já měl zalepený plášt a nebyl problém.
prorezne trubička borec kleštěma zatočí konec a vesele jezdí dál
nejezdí vesele, ale hloupě, páč kdyby odborně zaslepit trubičku, tak brzdí jen tři kola a nehrozí uvolnění zatočené trubičky.
To udělá jen řidič, který ví jak to spravit a nejezdí brzda plyn, ale rozvážně a ohleduplně.
Svlíklý protektor = příklad, že ani profi vulkanizace nezaručí dokonalé spojení. Podobně záplata na bočnici a to ještě lepí na dílně kdovíkdo, resp. "profík" který ignoruje předepsané postupy oprav. Poškozený kord záplata sice přeplátuje, ale vlákna nejsou v kuse a kord v záplatě je oddělený vrstvou gumy tj. jednoznačně to nemá plnou pevnost. Nedá se tomu věřit a kdykoliv to může selhat. Šetřit 2k za novou gumu a spoléhat na štěstí považuju za píííp.
@milancukrar -
nejezdí vesele, ale hloupě, páč kdyby odborně zaslepit trubičku, tak brzdí jen tři kola a nehrozí uvolnění zatočené trubičky.
To udělá jen řidič, který ví jak to spravit a nejezdí brzda plyn, ale rozvážně a ohleduplně.
No to snad nemyslíš vážně! Beru tě tu jako fakt odborníka a teď napíšeš takovou krávovinu. S takto upravenýma brzdama může jezdit jen úplný bezmozek a ne řidič. Ještě prý ohleduplný. Ach jo, pak to nemá na těch cestách tak vypadat...
Souhlasím s tebou a nestačím se divit. Milan nám nějak začíná blbnout. Dovolím si v kontextu jen připomenout jeho názory v diskuzi se mnou a ra252 v tématu o dopravním značení na kruhovém objezdu.
kolegové, už jste někdy na cestě měli podobný problém? Před sebou 200 km domů? Zaletuje se trubička a jedete opatrně domů. To není blbost.
Můžu mít ze zkušenosti jiný názor nežli Vy? Zkuste sdělit, co se stane, když dojedu 200km s brzdami na tři kola?
Jiný si možná neporadí a pošle rodinu vlakem a zaplatí odtahovku.
Pavle, prosím, netahej sem kruhák, Ty jsi přesvědčen, že tam musí být tři značky, já tvrdím že stačí dvě a na kruhácích jsou opravdu jen dvě značky.
Tot vše. A nepíšu, že blbneš, když máš svůj názor.
Milane, promiň, ale to je blbost. Já tedy osobně letlampu ani jiný podobný přístroj nevozím, takže buď to jistí nějaká dílna a tam by to mohli rovnou opravit odborně nebo v takové nouzi (pokud to ještě bude možné, brzdy nebudou zavzdušněné a mám brzdovou kapalinu) skutečně trubičku mechanicky zaslepím a opatrně dojedu.
Jinak bych rád viděl někoho, kdo ti to na cestě opraví zaletováním a tím podstoupí riziko, že to záhy praskne znova a on pak bude spoluzodpovědný za následky případné nehody. Já bych do toho tedy nešel. S tou mnou mechanicky zaslepenou trubkou bych ale v pohodě opatrně domů dojel.
Ad kruhák: Nikde jsem nenapsal, že tam musí být tři značky. Pouze polemizuji vytrvale o tom, že současná zákoná úprava je hrubě nedokonalá a měla by být upravena.
Jen doplním: Názor, který ve svém důsledku vážně ohrožuje zdraví a životy ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích sice mohu respektovat, ale budu ho nemilosrdně kritizovat.
Milane, omlouvám se za své tvrzení, že začínáš blbnout. Není to pravda. Ale tvé názory jsou posledních pár dní přinejmenším trochu podivné ve vztahu k platným předpisům a obecně i ve vztahu k bezpečnosti provozu na PK.
Snad Milan kdysi blbnul z neznalosti, ale teď zjištuje jaký to dělal kkk...ny a blbnout doufám přestává
Opatrně dojet s nouzovou opravou a vědomě jezdit furt jakože v pohodě je hodně velký rozdíl...
asd, o opravě brzd je jasné, že jako nouzovka, nikoliv stále jezdit na brždění třech kol. Nebo jste si myslel, že jezdit takto nafurt? Radím to jen ze zkušenosti. Páč v cizí obci, kde je kutil, nemá novou trubičku na výměnu, tak si to u něj opravím sám. Nezdůvodnuji, že sebou nevozím letování, ale poradím si v každé situaci.
Ona je taková nouzová oprava na dojetí i to lepení bočnice pneu a jak o tom mluvíš tak to vypadá že jsi s tím jezdil pořád a bral to jako plnohodnotnou opravu. Ale to opravdu není, vlákna kordu nespojíš a přeplátování záplatou (i když má uvnitř kord) někdy drží ale někdy ne. Navíc v místě podlepení má bočnice jinou tuhost. Takové opravy nech afričanům do pouště... Nerad měním/ vyhazuju věci které jdou opravit, ale poškozená bočnice pneu patří mězi věci které bez milosti vyhodim a vezmu novou pneu (příp. dvě nové na nápravu)...
Přesně tak. Není otázkou ZDA TO JDE, ale CO TO UDĚLÁ.
Může se stát, že pneu poslouží bez úhony, nebo se může při najetí na obrubník, do díry,.. defekt znovu objevit, způsobit nestabilitu vozu a nehodu.
V dnešní materialistické době, kdy chtějí lidi/firmy na všem ušetřit, nebo vytřískat co nejvíc, bych to neriskoval z morálního hlediska(vozím děti, I OSTATNÍŘIDIČI VOZÍ DĚTI, nechci způsobit někomu újmu) a pak z finančního hlediska(za 2000kč nové auto nekoupím, placení škody či krácení od pojištovny).
Rada: koupil bych , co by bylo levnější - buď novou stejnou pneu, nebo dvě použité dobré pneu.
Přeji jízdu bze nehod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.