Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak skodim motoru nizkymi otackami?

Od: koko odpovědí: 12 změna:
Dobrý den chtěl bych se zeptat,proč přesně a z jakého důvodu benzinovemu motoru neprospívá řazení a celkově i jízda v nízkých otáčkách?
Jde o to že potřebuji jednomu člověku vysvětlit že pokud bude s benzinakem řadit na hranici 2tis otáček tak to rozhodně neni dobré pro motor...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

2x
Trpí šály na klikovce a ojnici. Dochází k silnému namáhání pístních čepů. Pokud je motor starší a nemá ještě snímač klepání, může docházet k detonačnímu spalování.

 

break

1x
Řadit při 2000RPm je zcela OK...
Nízký otáčky při velký zátěži způsobují velký torzní kmitání. Je to zátěž pro ložiska, dvouhmotu, řemenici a celý klikový ústrojí...
asd1

Jak kdy Plný plyn a 2000 rpm se nekamarádí snad nikdy... Na druhou stranu při jízdě s minimální zátěží (z kopce) nevadí ani volnoběh...

Druhá půlka souhlas, nízký otáčky v zátěži = kmitání = dvouhmota, ložiska, ventily atd., nízká zátěž dlouhodobě = tvorba karbonů se všemi následky..

Vysoký otáčky/ velká zátěž za studena taky škodí.

Obecně motor "musí jít lehce" a podle toho se řadí, s ohledem na potřebu výkonu a stav prohřátí motoru..

PS "řadit při 2000" mohl myslet taky při 2k už cpát vyšší kvalt, to je v zátěží opravdu prasárna...

koko

No jde o to ze dotycny clovek kdyz se rozjizdi tak bezne na 2tis ot. A uz tam dava dalsi kvalt,ja teda jsem zastance toho ze kdyz ma dle TP auto treba 79kw a to treba v 5tis otacek tak rozhodne se nebudu rozjizdet na dva tisice ale tak cca az 3tis. otacek a pak zaradim...
Mel sem tu cest videt prostor pod ventilovym vikem auta co dotycny mel a reknu vam nic hezkeho,vsude takovej cernej šlem a usazeniny karbonu i v sacim prostoru..
break
Běžně ne. Záleží na síle motoru, převodech...já běžně radim při 2000, otáčky jdou na 1500 a tak až po šestku, při běžný jízdě... nebavíme se o extrémech, kdy máš plný auto, vlek s 15℅ stoupání...a beru v potaz ideální podmínky včetně provozní teploty, jinak by se tu dalo napsat takovejch modelovejch situaci příkladů a srovnání, že by z odpovědí byl roman...
asd1

Na 1500? To ti při zrychlování zpomaluje

Dost jsem přešel po ohřátí motoru z malé rychlosti 2 vytočit do 6000 a pak rovnou 5 a šolícháním držet rychlost, vesnice po rovině 4, za vesnicí někdy šolíchat 4 (pokud je víceméně rovina), do kopce spíš podřadit na 3, vytočit do 5000 a rovnou 5 a držet rychlost, 6 nemám... Vytočit na plný výkon a pak držet rychlost vychází na spotřebu líp než zrychovat šolícháním a pak držet rychlost, navíc to jede svižněji... FF 1,6/ 74 kW dálky jezdim v pohodě za 6,0 a rozhodně nejsem brzda provozu, měl jsem i průměr 5,8 na 1000km 2/3 cesty dálnice, průměrná rychlost 100kmh tj. dálnice furt 130 - 140 občas rozkopáno = omezení na 80.. Měřeno dotankováním plná - plná... Motor jde jak hodinky, emise ideální.. Panák VIF na nádrž, olej měnim po 10 kkm...

break
Ale no tak, uvazuj ...dvojku rozjezdu na 2000, zaradim trojku , mám 1500 a otáčky jdou s plynem zase nahoru, zase ve 2000 Radim vejs takhle až k šestce...jaký zpomalování? Vyšší rychlosti otáčky snižuješ...
Z dvojky radis hned pětku?prasarna...
asd1

To pak jo, pochopil jsem že 2000 min. otáčky a 1500 překlep a mělo být 3500..

Proč prasárna? Na dvojku jede kilo (omezovač na 6500), při 90kmh točí 6000., dám rovnou pětku ta má pak ca 2500 otáček a udržuju tachometrových 100... Motor je evidentně v ideálním stavu, olej nežere, benál taky ne, volnoběh nekolísá vůbec ani s puštěnou klimou, svíce vypadají OK, kat i lambdy původní, na emisích výborné hodnoty (teď už se opravdu měří tj. hodnoty jsou reál). Samozřejmě vytočit se může až po komplet prohřátí = minimálně 10 km.. Prasárna je spíš držet motor 1500 - 2000 kdy v zátěži trpí hlavně dvouhmota a šály, na to je třeba opravdu silný motor který i při akceleraci brumlá na 30% výkonu...

Kdo neumí řadit pocitově, může řadit podle displeje, když mu to nabídne. Pokud nespěchám, zbytečně motor nevytáčím, není důvod. Řadím plynule, pocitově, otáčkoměr při tom nesleduji.

 


1x
Docela mě pobavila rada ve Světě motorů kde "odbornik" radil řadit nahoru co nejdřív, protože ježdění na nízké otáčky snižuje spotřebu. Když jsem přesedlal z Xsary na Citroen C4 byl jsem zvyklý jezdit v obci na padesátku na pětku protože Xsara si to vzala. U C4 jsem měl po měsíci ježdění černé svíčky od karbonu i když se při koupi dávaly s rozvody nové. Motor si to taky vzal bez protestů ale ty nánosy karbonu mě přesvědčily že jezdit na nízkou spotřebu nízké otáčky za každou cenu se nevyplácí.
mak*

Snižuje spotřebu paliva a zvyšuje spotřebu motorů. A to je přesně to, co se požaduje. Zákazník ušetří dvě deci na 100km a je spokojený a motor nevydrží dlouho a výrobce je spokojený, že prodá další auto. Proto se propaguje ježdění na nízké otáčky. Dokonce i některý "napovídač" řazení napovídá řadit moc brzo.

 

gumid

0x

Motor nemá plynulý konstatní chod, jako třeba elektromotor, který ho má.

Jak dochází k výbuchům ve válcích, tak to pulzuje a jakoby škube. Plynulý chod určuje váha setrvačníku a díky němu je motor klidnější. Při rozjezdu nebo pomalé jízdě v zátěži pod plynem se váha setrvačníku moc neuplatní a trhavý chod se projeví při samotné jízdě. Motor je hrubý, bručí a vibruje. Navíc i více žere. Tím, že tak kmitá v plném zápřahu navíc poškozuje rozvody a ložiska. Ničí se i silentbloky na závěsu motoru a díly v převodovce.

Chod je nejlépe vidět na alternátorech, kdy při plné zátěži dobíjení na volnoběh začne poskakovat napínací kladka. Třeba u HTP Fábií je to pěkně vidět.

Pokud pojedete plachtěním po rovince nebo z kopce, tak to motoru vadit vůbec nebude.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]