Nejste přihlášen/a.
Ahojte,
je to přesně měsíc, co jsem zakoupil auto v autoservice za 160K a to Focuse 1.0 ecoboost, kde jsou rozvody v oleji a defakto se nevyměňují nebo spíše až po 240K nebo 10-ti letech. Auto je z roku 2013.
Na autě jsem vyměnil olej a filtry a za měsíc rozvodový praskl a poškodil motor.
Nelze tohle řešit jako skrytou vadu?
Tohle na skrytou vadu rozhodně neuhraješ. To je boží trest za to, že si někdo koupí auto s tříválcovým litrovým motorem...
A říkám to přesto, že třeba v Německu se tento model těší veliký oblibě, dokonce jsem někde četl, že po těch 240.000 se doporučuje jen kontrola a mnozí dokonce tvrdí, že by ty rozvody měly vydržet po celou životnost auta.
Otázkou tedy je, kolik má ten Focus nalítáno, protože těch aut s krutě stočeným tachometrem jezdí v Česku strašně, ale fakt strašně moc... Ale na skrytou vadu tohle fakt nebude.
Dle toho co se běžně udává o ojetinách, tak auta v česku mají v průměru každé stočený tachometr o 70 000km!Alespoň to tak psali někdy před cca5 roky ,kdoví jestli to dnes nečiní už víc jak 100 000km.
Asi nezbude než auta předat na vrakáč nebo koupit jiný - motor se stejným označením -u něj dokud je venku udělat rozvody a další dle potřeby (spojka,těsnění pod víkem ,vanou ...) a tento dát do auta, nebo Váš původní (nwn jak to u těchto může být devastující) opravit
Modlím se, aby to šlo opravit levně nebo spíše aby to šlo opravit. Jel jsem 55 km/h při nějakých 2000 otáčkách. Je to benzín, kde jsou nižší tlaky. Ventily asi budou ohlé, jak na tom budou písty nevím. Doufám, že hlava motoru a celkově motor bude OK.
Když si vemu, že jakýsi chlápek jel po dálnici při 130 km/h a praskl mu rozvoďák a motor šel opravit ... no i když při mém štěstí dopadnu asi hůře.
Bavíš se,ale o tom,že si to opravíš sám.V servise ti takové ceny samozřejmě nedá.Já bych koupil druhý motor,třeba z bouračky,udělal rozvody atd.Vyšlo by to levněji.
To těžko.. Bazarový ekobuřt bude tak za dvacku (?) rozvody v servisu taky 20 + přehodit motory... To vyjde tak na 50k a nevíš jestli nevyskočí další problém, protože to tutově bude z bouračky...
To je nebezpečný mýtus, že pokud je rozvod řetězem, nemusí se měnit. Bohužel Vás to poznání přišlo dost draho. Řetězy se měnily i u OHV rozvodů, kde je řetěz krátký. Jestli máte auto z bazaru, tak nejspíš neuhrajete nic. Přečtěte i smlouvu a sázím, že speciálně rozvody tam budou výslovně uvedeny, že je nutno je vyměnit, nebo alespoň zkontrolovat.
A on je tam snad řetěz?
Řemen + napínací kladka 2k, sada Gates s vodní pumpou 6k, přípravky na rozvod ca 3k. Hlava dolu, zjistit co se rozmydlilo a vyměnit... Ohlý ventily, zabrousit, kontrola rovinnosti/ srovnání hlavy, nový šrouby, těsnění, smontovat, olej voda a jedem... Svépomocí do 20k, levný dobrý servis 30k... Nastavení rozvodu asi náročné, nesmí to dělat blbec... Autorizák cenově úúúúplně mimoni..
Mohlo to být nevhodným olejem příp. se rozsypala kladka... V každém případě velká smůla, na tomhle motoru rozvody moc neskáčou... Byla svolávačka na hadici chlazení = ověřit jestli proběhla..
Mně se stalo u X traila, že při startování - startérem - mi skočil řetěz, který by měl být pro celou životnost motoru. V servisu jsem se ptal přejímacího technika na životnost rozvodového řetězu a bylo mi řečeno, že se zaživotnost motoru nemění / tenkrát najeto poctivých cca 100.000 km/ a pak dodal" no ale někdy se to stane".Auto bylo leasingovky, tj cena opravy se mne netýkala, ale byla 210 kKč. Měnil se motor za repasovaný.
jj souhlas.. Je to ale dilema jestli dát raketu nebo to udělat sám.. Ale chce to už něco umět... Noty se najdou snadno, např. přístup k rozvodům je hezky tady:
Ford nejspíš počítá že těch 240 kkm/ 10 let je na životnost auta a pak se hodí do šrotu.. Nejen v tomhle se servis neřeší, viz např. na 1,6 praskaj písty a samotný píst se nedodává.. Na 1,0 prdne membrána regulace turba a dodává se jen komplet turbo a podobný perly co jsou u staršího auta prakticky totálka...
Olej přesně podle specifikace FORD. Značka oleje i vyzkozita 5W20. Myslím si, že předchozí majitel na výměnu vyloženě sral, hodil auto do autoservisu, ten mně auto prodal a já za měsíc dopadl tak, jak jsem dopadl. V podstatě je to rozvod v oleji, nelze to zkontrolovat v jakém je stavu.
Docela bych i řekl, že to skrytá vada je, protože řemen jako takový má výdrž 240K / 10 let, tudíš přechozí majitel mohl zatajit špatné zacházení s autem, špatný olej, neřekl o tom nic. Já s tím autem jedu sotva měsíc a motor je díky tomu KO.
To přeci není možné!
Auto se aktuálně odtáhne do autorizovaného servisu a budu se modlit, aby celková částka nevyšplhala nad 30 tisíc. Zeptám se přímo na místě, zda-li tohle prostě není skrytá vada. Autobazar by v podstatě měl nést vinu, klidně částečnou na úhrazení této opravy.
Za 21500 Kč mám výměnu rozvodů, vodní pumpy řemene olejového čerpadla, gufero klikového a vačkového hřídele, těsnění krytu rozvodů, oleje a olejového filtru.
Teď ještě přičíst cenu za sundání hlavy motoru a zjištění poškození částí. Tak že počítám další 15 - 20 tisíc
Skrytá vada to je určitě... Zkusit můžeš, uvidíš jak se k tomu postaví, právní cestou pravděpodobně uspěješ (nutný správný postup, pokud se cukne tak soudní tahanice, znalecké posudky apod.tj. musíš mít prostředky a další auto než se tohle vyřeší...)... Buď tam byl mechanický problém (rozsypaná kladka) nebo předchozí údržba (jiný olej nebo přetahování termínu výměny) nebo to je stočenka a najeto má třeba 300kkm... Všechno by to mělo jít za minulým vlastníkem...
Autorizák jedině pokud to zatáhne překupník, tam to bude za raketu...
peter: autobazar ponese vinu? Jste nezlobte se naivní.S autem jste jezdil a nikdo neví jak.Poškodil jste ho sám.Tohle má každý auutobazar ,,ošévovaný,, už v kupní slouvě a i když se budete soudit,tak si pár roků nezajezdíte ( soud zabaví vozidlo ke zkoumání) než se to vyřeší a potom se může stát že zaplatíte všechno.
nikde neni psano ze rozvod vydrzi 240tkm / 10 let, je psane DOPORUCENA vymena po 240tkm/10 letech
to ze mokre remeny u fordu padaji, klidne i pri 60tkm, jak listi na podzim je vec znama
ono uz litr od forda znamena jedno, kdo chce kam ...
Stačí dobrý právník + znalecký posudek a z prodávajícího to vytáhneš nakonec exekucí včetně nákladů na vymáhání. Resp. pokud uvidí že se umíš bránit tak to menší radši opraví za svoje nebo rovnou vezme zpátky a větší dostane platební rozkaz příp. exekuci.. Posudkem doložíš, že to nebylo nesprávným použitím ani údržbou po koupi, termíny výměny taky neuplynuly tj. skrytá vada to je jednoznačně. Ustanovení v kupní smlouvě pokud odporuje zákonu a je nevýhodné pro kupujícího je neplatné (viz např. kdysi oblíbená větička "jak stojí a leží")..
Tyhle věci bazaristi zkouší hodit na kupujícího a většina lidí jim to sežere a do sporu nejdou, tak se na to vesele hraje..
Mmch tenhle motor patří k tomu lepšímu z moderních motorů...
tak ono je hlavni co podepsal u nakupu a muze mit treba deset pravniku, dneska i autorizaky davaji bezne ke starsim autum predavaci protokol typu vsechno je doporucene zkontrolovat/vymenit
umi cist? je svepravny? nakonec bude platit krome opravy motoru jeste prohrany soud
Plán údržby od výrobce a zákony jsou nad pindama ve smlouvě, takže jeden dobrý právník tu smlouvu roznese na hadr na vyfakování nepoužitelný
V tomhle případě je termín výměny (nebo jen kontroly?) 240kkm/ 10 let, kilometry má na tachometru a let bylo jen 6 tj. pokud skočily tak to je vada. Údržba po koupi správná, způsobem jízdy skočit nemohlo, resp. příčinu doloží znaleckým posudkem. Reklamace, upozornění na vymáhání, soud, platební rozkaz, exekuce. Možná nějaké odvolávky a potvrzení rozsudku. Při správném postupu pokud se bude cukat tak nakonec zaplatí v exekuci klidně pár set tisíc..
Taky bazaru můžou chodit kontroly z finančáku, životního prostředí, od hasičů, policajtů... To se mu vyplatí vyfakovat zákazníka který reklamuje naprosto oprávněně... Je to ca 15 max. 20k za materiál a dva dny práce..
Podobně se cukal Ford když známému skočil rozvod na MK1 před FL, taky to zkoušel uhrát na styl jízdy a nakonec to zatáhnout musel...
Zrovna tohle jde celkem jistě za prodávajícím - termín výměny/ kontroly rozvodů ještě nebyl tj. nemůže jít o běžné opotřebení; v údržbě po koupi chyba nebyla; nesprávný způsob jízdy se vyloučí znaleckým posudkem a za vady prodávající odpovídá ze zákona, takže nějaké pindy v kupní smlouvě "je to opotřebený vrak a dooručujeme výměnu všeho" na odpovědnost za vady nemají vliv.. Jedině že by v kupní smlouvě bylo např. "rozvodový řemen je poškozený a je nutno ho před jízdou vyměnit", ale to tam předpokládám nebylo...
Peter: Pokud zjistíš proč rozvod selhal tak to sem prosím napiš.. Tipuju napínací kladku - vysypaný ložisko nebo prasklý péro napínáku... Případně to byla stočenka s 300+ kkm... Kolik to mělo najeto?
nebudu se tu hadat ale sem si jisty ze u soudu s timhle nema sanci, snad jen kdyby prokazal ze to je stocenka a to taky neni jiste, zhruba 2 mesice zpatky se dosoudil po 3,5 letech jeden zakaznik, koupil 5 let stare auto, do rozvodu zbyvalo 30tkm, rikal sem mu zaklad po koupi, oleje, filtry, rozvody, mel tisic vymluv proc rozvody ne, po 6tkm mu to prdlo, dohadoval se s bazarem, nakonec to dal k soudu a krome opravy auta platil i za ten soud
Peter: Jít s timhle do autorizáku je rozmar milionáře. To fakt jedině pokud to zatáhne bazar, autorizák = 50k vidim jako minimální cenu, ještě naskáče za ventily, zabrušování, rovnání hlavy a podobný blbinky... Dobrý garážník bude za 30 a svépomoc tak 15 - 20 včetně pořízení přípravků...
Přes známého se podařilo vyjednat slevu 20%, Tak že pokud si řeknou 50K, tak to budu mít za 40K. Autorizák proto, protože mají na to přípravky, které servisák mít nemusí. Autorizák to prostě udělá na originálních dílech se zárukou bez nutnosti se pak hádat, kde byla vina. Přijedu, vymění to a hotovo. Tyhle úkony s tímto autem ... mám obavy jít k nějakému servisákovi
Ty přípravky stojí 1,5 - 4k podle toho co máš na dílně tj. z přípravků nepotřebuješ (např. aretace setrváku) Materiál 20k je za kvalitní díly včetně pořízení všech přípravků... Lempl to dělat nesmí, ale osobně mám s autorizákama špatné zkušenosti - dobří mechanici jim zdrhli a zbyl povl který toho moc neuměl.. Jediná výhoda je záruka kterou řeší velká firma, ovšem zrovna Ford taky nic moc - známý z nich celkem jasnou reklamaci musel tahat soudama. Prostě snaha vyfakovat při problému je i od Fordu. Mají sice vybavení a postupy, ale zásadní je kvalita mechanika a aspoň tady to byla fakt bída...Počítej že 50k bude minimální cena a spíš to bude ještě víc, tj. dáš tam i se slevou minimálně 40k. Pokud je někde tebe poblíž "Foki" tak zkus u něj, to je jeden z mála kdo Fordy upravdu umí a nechce raketu...
Nám se to stalo taky. Kdysi jsme měli ve firmě Nivu ... 1,7i - nekonečná pokladnička. Nakonec jsme si nechali poslat jiný motor z Ukrajiny - dovozní clo, vývozní clo, DPH sem, DPH tam, protože ten kdo nám to opravoval to nějak od řetězu nevyčistil, ucpal se olejový jímač a auto se přidřelo. Pak odešla hlava - žralo olej a nakonec to zaměstnaec zadřel úplně. Převodovka se dělala 3 krát, ani borec z Mercedesu to nespravil - řadilo 1,2,3, a 5. Nakonec to opravil nějaký pán od učňů ze Zemědělského učiliště někde u Lysic, Mezinápravová převodovka na Ukrajině 8.000 u nás za 42.000,-. Jo a atuo není 4*4 protože nemá uzávěrky vpředu ani vzadu. Prostě stojíte a točí se vám jedno kolo vpředu a druhé vzadu. STRAŠNÁ KRAKSNA. 1km = 12Kč.
Za 20 let bych mohl psát romány, kde nás všude ochcali. Matičky v převodovce a tak ... Zrovna pán ze Bzence, který Nivy dělá ... si na nás udělal živnost. Třeba taková pojistková skříň za 23.000,- hmmmmm ... Jenže tehdy nebyl čas to řešit. Dnes bych takové auto nikdy nekoupil.
4*4 = to je ta konspirace ... to je ta víra ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.