Nejste přihlášen/a.
Jaká je v novém autě kapalina do ostřikovačů, nemrznoucí nebo jen letní. Mám Megana, tak co tam ve fabrice lejou.
Jestli to mám na zimu vyměnit?
Chápu, že nové auto je nové auto - ale proč řešíte takový spotřebák, jako je kapalina v ostřikovači. Já běžně spotřebuji v tomto počasí tak 3-5l týdně, což znamená cca 2x dolít. Příští týden mrznout nemá - aspoň ne tak moc, aby zamrzla letní směs, tak prostě příště dolejete zimní a máte klid. Pokud tolik nejezdíte, tak prostě ostřikovače vystříkejte i když bude sklo čisté a dolejte zimní. Mísit se to může. Takže není třeba z toho dělat problém, není to nic slořitého
To je tak snadná laická operace, že bych to vůbec v diskuzi neřešil. Vystříkejte nebo vysajte tu starou a dejte tam zimní. Pokud nejezdíte, tak tam klidně nalejte jen 1l, poku se snažíte za každou cenu šetřit halíře. Pak krátce prostříkejte čelní a zadní okno, popř. ostříkněte světlomety a máte jistotu, že voda nezamrzne ani v hadičkách a tryskách.
okno: Blbost.Vyzkoušeno i při mínus pod dvaceti.A nenamrzal.Asi jste měl špatnou várku a hned to odsuzujete.Vyzkoušejte znovu.
At v novém,nebo starém autě,tak v novém,funguje v létě nejlevněji v ostřikovačích čistá voda.Stačí přidat trochu jaru.Když přijde zima,pak namíchám do vody 5 - 10 % lihu a nemusím mít obavy ,že ostřikovač zamrzne.Jinak všechny náplně obsahují kromě vody ještě nemrznoucí přísasdu,kterou je etylen,nebo propylen glykol.Jestli si výrobce zvolí barvu,pak jen z obchodního hlediska.Poškození , nebo porucha funkce ostřikovačů nehrozí žádnou kombinací.
JABRAKA
Předpokládej že je letní. Jinak Promon - tady mrzne už teď (-1 a sněžilo), takže letní bude ráno v tryskách zamrzlá. A máš nějak moc spotřebu, v dešti ostřikovač netřeba a suchý mouchy je lepší ošudlat na pumpě, tj. ostřikovač taky netřeba. Spotřebu v létě mám tak litr na 2000 km (a to jsem na čistotu skla citlivka)
Spotřebu mám možná vyšší, ale já mám docela rád, když z auta vidím ven, ono se pak líp řídí. V létě rozmatlaný mouchy a teď zase špína z mokrých cest jsou důvodem oná vyšší spotřeby - ale sorry, řešit spotřebu ostřikovače - to je tak spíše námět na silvestrovský gag ! Navíc Pažout má na ostřikovači časový spínač, takže to není tak, že cvrnku o páčku a jen to krátce prskne, tady to valí tak, že se skutečně umyje okno. Ovšem spotřeba kapaliny mě vůbec nelimituje - cena kapaliny je v nákladech na provoz auta naprostá marginálie. Navíc používám ten ,,sirup´´ od Wuerth, do 3 l se dává štamprle, takže cena je skutečně zanedbatelná, krom toho to asi nebude úplná ,,srágorka´´ protože mám opakovaně vyzkoušené, že i když okno auta je natolik omrzlé, že je nutné jej polít teplou vodou (u nás -2°C) tak ostříkovače ani jejich trysky nezamrzly - i když je možné, že ty trysky ta teplá voda rozmrazí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.