Nejste přihlášen/a.
Oprava. Přiznávám, že jsem si dotaz přečetla přesně obráceně a odpovídala tazeteli, který naftu nechce a vybírá z benzinových motorů. Stane se, no.
1.8T , to je celkem bez diskuse, ale.. Pak přícházejí samá ale. Sehnat zachovalého čtyřkového Golfa prodávaného za rozumnou cenu, se kterým všichni předchozí majitelé zacházeli s rozumem, je dost těžký úkol i bez omezení motoru. S 1.8T je to úkol skoro nemožný, protože, stejně jako u ostatních povedených motorů (např. TDI 81 kW), kdo má v pořádku motor i kastli, buď nebude prodávat vůbec, nebo za špatnou cenu. 1.8 Turbo 132 kW je taková legenda, které si každý rozumný majitel váží. Spolehlivý motor s přijatelnou spotřebou, který dává autům, jako je Golf, křídla. Rotačka TDI, byt "v čipu", nemá nárok 1.8T stačit.
Tyhle motory, obzvlášt v G4, z nějakého důvodu lákají zvýšené množství "frajerů", kteří si koupili silný motor, ale zacházet s ním slušně nechtěli (kdo by čekal skoro dvacet kilometrů, než se motor prohřeje a kdo by chladil turbo po dojetí, spěchám, ne?) a na servis už nezbylo (té-dé-íčko v čipu by žralo 5, jedna-osmička mi bere deset, tak olej a filtry musí počkat). Jestli někdo pochybuje, tak ano, vím i o takovém případu ze svého okolí. Na druhou stranu znám i jednoho majitele GTI Golfa, který ho má jako mazlíka, nikdy by ho z ruky nedal.
Takže 1.8T asi ne. Podle aktuálního stavu jde vybírat ze všech motorů, myslím, že žádný nebyl natolik problémový, aby bylo nutné ho vyřadit z výběru. 1.4 moc nejede, spotřeba taky žádný zázrak, ale špatný není. 1.6 8V mají většinou zvýšenou spotřebou oleje, u těch se nejlíp pozná, kdo honil motor za studena. Nevylítaná 1.6 je fajn, spotřeba OK, špatně nejede, no ale na závodění to není. O 1.6 16V a 1.6 FSI toho moc nevím, nejsou to moc běžné motory v G4. Atmosférická 1.8 20V ujde, kdyby se povedlo natrefit na zachovalý kousek, proč ne. O 1.8T, at už 110 nebo 132 kW, jsem psala. 2.0 se asi radši vyhnout, vysoká spotřeba. 2.3 VR5 je na tom podobně jako 1.8 T, možná ještě hůř, protože jich bylo méně. No a o 2.8 a 3.2 nemám informace, těch asi bylo úplně minimum, tak mě třeba ještě někdo doplní.
Tak doplnění. Jakou naftu do G4? To není zase tak složité říct, horší je to provést. Je třeba si rozlišit, jestli je prioritou spolehlivost a nižší servisní náklady, nebo výkon. Motory s PD vstřikováním můžou potkat větší investice než motory s rotačním čerpadlem, ale ani to nemusí být nutně pravidlem. U TDI bude situace ještě horší než u benzinových motorů, protože naftu si nikdo nekoupí na to, aby mu stála v garáži. Za ty léta bude mít i Golf často najeto kolem půl milionu kilometrů.
1.9 SDI bych asi úplně vyřadila, pokud není hlavní kritérium výběru co nejvyšší spolehlivost, jednoduchost motoru a nízká spotřeba. Ten motor vážně nejede.
1.9 TDI 66 kW (ALH i AGR) je skvělou volbou, výkonu sice nemá na rozdávání, ale pokud není člověk závodník, úplně dostačuje. Servis je za podobné peníze jako u benzinových motorů.
1.9 TDI 74 kW, proč ne. Je to PD motor, složitější než "rotačka", a jako takový má svoje nároky na olej i naftu. Špatný určitě není, ATD se montoval třeba i do Fabie, Octavií a dalších aut, takže další plus.
1.9 TDI 81 kW je další klasika, rotační čerpadlo. Skvělý motor, kterého se ale nejspíš nikdo jen tak nezbaví. Slušně jede, málo žere, servis je taky za málo..
1.9 TDI 85 kW má výhodu šestikvaltu, ale taky PD motor, ne zase tak častý.. Proč ne, špatný asi nebude.
1.9 TDI 96 kW je další šestikvalt, ale taky PD motor, převážně v kombi, co mám tak vypozorováno. Taky dost dobrý motor.
1.9 TDI 110 kW se montoval do GTI (vlastně spíš GTD, ale tak se to neznačilo) verze, taky 6 rychlostí, taky PD. Navíc má, myslím, oproti slabším, další vychytávky. Z TDI PD pravděpodobně úplně nejlepší motor, ale zároveň nejméně častý a platí u něj to samé, co u benzinového 1.8T - kdo má hezkého GTD Golfa IV, proč by se ho zbavoval? Skoro rarita, která na ceně spíš získá, než ztratí. No a ten výkon taky může lákat různé "frajery" a pak na tom autě jde všechno do kopru.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.