Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odvzdušnění po montáži třmene

Od: viktor33* odpovědí: 18 změna:

Zdravím,

U Felicie musím demontovat třmen přední brzdy, protože je na něm zatuhlý pístek a jde zatlačit zpět pouze o pár milimetrů. Zkusím ho opravit a když to nepůjde, tak skočím na vrakáč nebo do krámu pro jinej. Ale co mě hlavně zajímá. Až tam namontuji ten opravený, respektive jiný zpět, musím odvzdušňovat celý systém, nebo stači odvzdušnit pouze na tom ventilu u té jedné brzdy?

Předem děkuji za pomoc.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

4x
Stačí s citem před demontáží třeba karosařskou svorkou nebo plastovou přímo na hadičky trošku zaskrtit hadičku. Pak vyměnit třmen , dolejt brzdovku a odšlapat do čistý kapaliny...
viktor33*

A stačí to tedy pouze na té jedné hadičce?

Jo, stačí, když to secvaknete, aby to neteklo, tak to ostatní brzdy nijak neovlivní.
break
S přehledem, nezavzdušníš celej okruh. Stačí s citem zmáčknout

 


0x

Výměna brzdového třmenu je až ta poslední možnost. Popíšu Vám nouzové řešení:1. vyndat jednu brzd.destičku - tu která je u pístku - brzdový třmen nasazený jako kdyby tam byly obě destičky

2. mezi brzdový kotouč a pístek zasunout montpáku, nebo větší šroubovák - vyplní se prostor místo destičky

3. odchlípnout prachovou manžetku a stříknout pod ní uvolňovací sprej na zarezlé šrouby (jde to u bez toho,ale se sprejem se to lépe uvolní)

4. pomocník lehce přišlápne brzdu až bude montpáka nebo šroubovák napevno

5. Pomocník uvolní tlak na brzdový pedál a vy pak zapáčíte nástrojem a zatlačíte pístek do třmenu. Zpočátku to jde ztuha.Toto je potřeba několikrát opakovat až půjde pístek zatlačit až na doraz do třmenu. Vyzkoušet pístek několikrát vysunout a zatlačit zpět. Nemusí se odvzdušňovat.

6. Po zpětné montáži brzdové destičky je potřeba několikrát šlápnout na brzdu, protože bude dlouhý krok na pedálu.

Je to nouzové řešní jak rozhýbat "zamrzlý" pístek. Jinak vyměnit pístek i s vnitřním O-kroužkem a manžetkou. Všechny komponenty se dají koupit.

viktor33*

Já se obávám, že bez demontáže to nepůjde. Zkoušel jsem to zatlačovat i takovým tím speciálním přípravkem a po našlapání brzdy to šlo zpátky pouze tak o 3 mm. Tam je nějakej blok.

asd1

3) pod prachovku žádný uvolňovače šroubů ale pouze mazivo na to určené! Např. Breox fluid, který je přesně na mazání/ uvolňování zatuhlýho pístku.. Lepší je ale udělat repas (opravná sada - nové těsnění, prachovka a příp. i píst) Kapalinu nejlíp vyměnit komplet. Montáž třmenu stačí zmáčknout hadici, jemně a svorka by měla být oblá (půlkulatá)

 


0x
Odvzdušni celý systém je to lepší

 


0x

vzhledem k tomu, že brzdovka stojí nula nula prd, a správně se má co dva roky měnit, bych jí zároven s opravou vyměnil a neřešil...ale jinak je to možné udělat jak píší výš

viktor33*

To bych taky rád, ale mám obavy, jestli by se mě pak podařilo povolit šechny odvzdušňovací ventily.

Předky dou většinou bez problémú povolit
Zadky sou na prd odvzdušnovák je slabej a na 7ku klíč
Ja používám samosvorné kleště těma to většinou de
Možná když jukneš k zadním brzdám zjistíš že prasátka protejkaj nebo sou zarezlý a chteli by vyměnit
Nahlídni pod manžety prasatka jak tam bude brzdovka či rez máš praci navíc
olinl

Souhlas s výměnou každé dva roky bez ohledu na ujeté kilometry či stání v garáži.

 

gumid

0x

Systém je dvouokruhový, takže diagonálně (dokříže).

Pokud děláš pravé přední kolo, taak nezapomeň odvzdušnit i levé zadní kolo.

Ideálně vyměnit brzdovku v celém systému. Dělá se to co dva roky!

 

jenda2*

0x
Musite nejdrive zjistit, proc nefunguje. Brzfovym pedalem vytlacite pist a pak uvidite. Asi bude spatna prachovka, je cela opravna sada. Pak vse vycistit, vnitrni vse namazat silikonovym olejem a spravne nasadit prachovku. Ta se dava jako prvni do drazky, teprve pak se vtlaci namazany pist.

 

viktor33*

Když nemám silikonový olej, mohu použít brzdovou kapalinu?

gumid

V žádném případě brzdovou kapalinu! Nesmí přijít pod manžetku na pístek!

Kapalina táhne vodu a vzdušnou vlhkost a místo styku silně skoroduje!

Používá se silikonový olejíček nebo olejíček LUCAS či ATE na montáže brzdových komponentů. V nouzi lze i vazelínu ATE do čepů.

 

pepa12

0x

Osobně bych se do opravy brzd moc nehnal.Dělám to tak,že měsíčně odkládám nějakou tu korunku a jednou za dva roky zavezu auto servisu a vrátí mi ho s opravenýma brzdama a s novou technickou.Ano - připlatím si,ale mám jaksi taksi jistotu,že je to udělaný.Brzdy jsou přece jenom tak nějak základ bezpečnosti provozu.Když koupíte brzdič na vrakoviši-jakou máte záruku,že bude v pořádku?

dejv111neprihl

To je s prominutím rada k ničemu. Dělal jsem si brzdy už dvakrát a pokud víte, co a jak, není problém si je spravit sám. Dnes máte desítky videií na Youtube, kde je vše krásně popsané a ukáží nebo i řeknou, co máte dělat a co naopak nesmíte. Je to stejné, jako by Vás to učil zkušený nechanik naživo v dílně. Samozřejmě podmínkou je určitá zručnost a chut do práce. Ale tím Vás samozřejmě nenutím, at to tak děláte, pokud si na to netroufáte. Ale radit to, co každý ví, že se jinak má dělat, nemá žádnou cenu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]