Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se Vás optat. Nechala jsem si u kamaráda vymenit olejový filtr + olej do auta KIA PICANTO, benzíňák, rok výroby 2006 a včera, když mi předával auto a veškeré strvzenky, tak jsem zjistila že mi tam koupil Motorový olej VISION Diesel 10w40 a samozřejmě mi ho i nalil a teď se ptám ... Vadí to hodně? mám to tam 1 den a ujela jsem na něj + - 40 km a auto normálně jezdí.
Všem moc děkuji za pomoc
Já bych se víc děsil toho nápisu Starline než diesel. Za předpokladu, že jsem našel správný obal. Ovšem v tomhle případě je to asi jedno a motoru by se nic stát nemělo.
Starlina není třeba se děsit. Je to "přebalený" kvalitní olej, specifikace na obalu je v pořádku, a je vyrobený v nejmenované české rafinerii.
Ne vše, co má na sobě nápis Starline, je špatné, často naopak.
V létě asi OK, v zimě bych se ho bál obzvlášt jestli má motor hydroštely.. Jesli koukám dobře tak tam obecně patří 5W30, xW40 není pod -10 °C tj. jde použít jako letní
Podívej se do specifikace pro tvúj motor, pokud splňuje OK, pokud ne tak vypustit a nalít správný olej. Osobně bych to vyměnil hned, filtr bych nechal.. Kamarád je debil.
Je tam kolem 3L oleje (1,0 motor) tj. cena max. 500,- za kvalitní olej, Kamarád práce zdarma, nevhodný olej at si vezme a nebude ho účtovat.. Nejspíš nějaké zbytky co ti nalil do auta jakože v pohodě... Jinak dop. měnit po 10kkm nebo 1 rok, levný olej splňující specifikaci pro motor, filtr kvalitní Mann, UFI apod.
Hmm benzínový motor s hydraulickými zdvihátky ventilů najeto 300 000km stáří 23 let a neviděl jinší olej než 10W40 mj.doporučený výrobcem (10W40 A 15W40) ! druhý diesel (TD-CR) tentýž nájezd ale o 4 roky mladší a dp oleje výrobcemod 5W40 do 10W40! Přičemž oba oleje splňují oborovou normu!
Řídké vodičky typu 0W20 jsou spíš ekokurvítka kvůli nízké spotřebě, husté oleje typu 15W40 už jsou zase spíš "vazelína" do pravěkého motoru. Kompromis pro normální atmosféru na 10 let starém autě je něco mezi, tj. 5W30 nebo 5W40, ovšem záleží na konkrétním motoru a kromě viskozity je důležitá požadovaná specifikace (obzvlášt pro motory s DPF filtrem)
Netuším, co máš za motor. Ale moje motory "zkousnou" oleje od 0W-30 po 10W-40 naprosto bez problému, protože jak už tu padlo, nejsme na Sahaře ani na Sibiři. O těch dieselech je to taky kapitální nesmysl. Oleji jsem se v minulosti dost zabýval a jsou u nich podstatnější vlastnosti, vyjádřené výkonostní specifikací a požadovanými normami výrobce, než je viskozita. Takže bohužel demagogické nesmysly píšeš ty.
@jenda2: Až se naučíš psát věci jednoduše a srozumitelně, možná tvé výlevy pochopím. To, cos napsal teď přede mnou, jsem já jednodušeji a jinými slovy napsal již výše. Takže myslím, že by bylo na místě se přestat nesmyslně dohadovat, popř. urážet, když oba tvrdíme kromě nutnosti dodržení viskozity jinak jedno a to samé.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.