Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vadná Baterie?

Od: petis odpovědí: 7 změna:

Ahoj,už podruhé jsem běhěm 4 dnů nenastartoval. Nabil jsem tedy už 2x Baterii vydrží 2 v pohodě a pak už nenastartuju.

Myslíte že je závada v baterii?

Nerad bych vyhodil peníze za pokus ,omyl.

Auto je VW Golf IV 1.6 16V.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Pokud je dobíjení mezi 13.8V až 14.3V a klidový odběr z baterie nejde přez 30mA je ta baterie na výměnu

 


0x

A co říká alternátor?

 

asd1

0x

Věštecká koule mi říká, že musíš měřit...

 

jardaa*

0x

Myslím, že to může být kupa věci. Schopnost stárne s věkem. Co tak nechat změřit kapacitu a pak projít komplet instalaci od alternátoru? Ale já bych ji vyhodil, sichr je sichr. Myslíte, že zde bude blyskat?
Jinak je zde kupa dotazů na baterku.

 

mak*

0x

Důležité je, jak dlouho se baterka nabíjí. Pokud je vybitá a po připojení na nabíječku se po půl hodině tváři jako nabitá, tak nabitá skutečně je, ale její kapacita je velmi špatná. Takže stačí 2x nastartovat a je zas vybitá.

 

majcoo

0x
Presne tak. Ja by som to spresnil. Neviem ako si zručný, ale čo sa týka elektriky. Treba zohnat človeka čo sa v tom vyzná. Hneď príklad ráno,ked už auto dlhšie stojí treba skúsit zmerat batériu koľko má Voltov. Mala by sa držat pri cca 12.5V a viac. Potom skúsit povypínat všetky spotrebiče vo vozidle. Otvorit kapotu, zamknút či už kľúčom alebo centrálnom vodzidlo.Odpojit mínus pol od batérie a medzi mínus kábel od karosérie a medzi mínus pol od batérie dat do série ampermeter. Ako písal dabel. Nemalo by to ukazovat viac ako 30mA. Pokiaľ bude viac, môže byt že batériu vybija v kľudovom stave vozidla. Už som videl odber 1.5Ampera v kludovom stave. Ale robilo to zle zapojené autorádio. Ak namerias niečo podobné, tak skus vytahovat jednotlivé poistky a vtedy keď tento prúd klesne po odobrati danej poistky, si podľa manuálu vieš zistit čo ta poistka napája a hneď máš jasno. 2 varianta, ako písali vyššie zmerat alternátor bez zataze, pod zatazou. Teda pozapínat všetky spotrebiče s maximálnym odberom a musí ukazovat minimálne 13.5V podľa druhu vozidla. Niekde ukazuje aj 13.2V príklad mne u opla keď fest všetko pozapinam. Včetne klímy a podobne. Maximálne dobíjacie napätie 14.4V. Ak to všetko bude sediet, tak zistit koľko amperov za hodinu ti dáva nabíjačka pri nabíjani. Príklad jej dobíjaci prúd je 8AMPEROV za hodinu. Máš 60Ah batériu. Takže 60Ah(bateria) deleno 8Amper(nabijaci prúd nabíjačky) = 7.5 hodiny. To znamená, že pri dobíjacom prúde 8Amper musíš 60Ah baterku nabíjat 7hodin 30minut aby sa nabila doplna. Pokiaľ aj toto dodržujes, tak jednoznačne batéria kaput.
majcoo
Ešte môžeš mat aj vadný štartér. Ja som mal na octavia kedysi zlu spínací cievku na štartéri nesoinala ako mala. Veľký prechodov odpor a vždy len stiahla napätie, vynulovalo hodiny km a štartérov ani nepohlo. Treba skúšat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]