Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolísání hladiny chladící kapaliny

Od: pepek86 odpovědí: 15 změna:
Ahoj, u svého nového, již mnou ojetého vozu Octavia 3 2.0TDI ČR (103tis) těsně po záruce jsem si všiml, že mi kolísá voda v expanzce.
Jeden den jsem koukal a byla lehce pod minimem po jízdě asi 500km,tak jsem ji tedy dolil zhruba 200ml kousek nad max.
Pote jsem ujel asi 200km a vše v pohodě.
Ráno jsem došel k autu a hladina byla přesně mezi min a max, tj níž než jsem ji doleval.
Pak po cestě do práce cca 25km po Praze jsem koukal opět a hladina opět mezi min a max. Zkusil jsem víčko otevřít a hladina najednou vylezla 1cm nad napis max, tj ještě víc než je hladina max, protože je to až nad nápisem max a je to přesně o ten kus, jak jsem to poprvé dolejval těch 200ml.
Koukal jsem na olej a víčko oleje a bez slemu, hladina stejná. Olej ve vodě také není a hadice nejsou nikterak tvrdé, jen o malinko tvrdší než u studeného motoru. Což si myslím, že je v normě.
Celkem mě zajímá, proč ta hladina takhle kolísá. Vodní pumpa funguje, protože voda normálně do expanzky priteka vrchní hadici.
doplněno 10.09.19 08:21: Tak teď jsem koukal opět od doby, co jsem přijel do práce a voda zase klesla na ukazatel max hladiny...
doplněno 11.09.19 06:01: Tak jsem na hladinu koukal včera, když jsem dorazil z práce, byla zároveň se spodkem písmen max, v cca 7 večer tj o cca 4h později a hladina byla stále tam. Dnes ráno jsem přišel k autu v 5:50 a než jsem nastartoval, tak jsem se podíval a hladina přesně na úrovni ukazatele max, tj cca 0,3-0,5cm níže než je spodní část písmen napisu "max". Vidím to tedy asi na to, že sundam spodní kryt motoru a kryt olejové vany, aby do něj nic nesaklo a budu sledovat úniky pod autem. Je minimálně divné, že něco málo uteklo právě přes noc. Nebo se jen ochladil motor, kapalina zmenšila svůj objem a klesla? Ale zase po 4h by kapalina již nemohla mít teplotu požadovanou pro nárůst objemu. No, ne?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Voda ohřátim expanduje, když se jí expandovat nedovolí (uzavře se objem) roste tlak. V autě je udržovanej malej přetlak, aby se posunula teplota varu, když se u zahřátýho motoru povolí vícko, tlak se uvolní, voda nabyde na objemu. Myslim, že to bude ono.

asd1

To by tam musel mít nad 100°C aby při otevření víčka voda nabyla

Sleduj jestli ubývá (vždy při stejném stavu nejlíp za studena), prohlídni pořádně jestli někde neteče - chladič, napojení hadic, vodní pumpa atd., sleduj příznaky těsnění hlavy - bublinky, tlakování, voda v oleji/ olej ve vodě atd.

Kolísání - někde může být zavzdušněno, příp. i spalinama přes netěsnost...

pepek86

Voda v ten moment otevření byla zahrata jízdou na 90c. Bublinky nepozoruji, zápach spalin z vody také nikoliv. Oleje je stále stejně, dým není žádný a mastná oka ve vodě také nikoliv
asd1

Tak jen prohlídni jestli někde neteče (barevně vykvetlé) a sleduj jestli neubývá.. Pokud byla pod minimem tak tam netěsnost bude, pokud ubývá a neteče ven tak to žere motor (což je katastrofický scénář).

@asd1 nemusí. Je tam přetlak a tím jsou lehce nafouklé gumové hadice. Jak přetlak odfoukne , hadice se vrátí do normální podoby a hladina v expanzce tím povyleze.
asd1

Pod minimem předpokládám, že byla za studena/ klidu.. Stejně tak ubývání - vždy za studena a oproti minule jí je míň..

 

mak*

0x

Kontrolujte vodu na studeném motoru. Že po 100tis km něco ubyde je normální a že je hladina jiná u teplého motoru při otevřeném víčku (bez tlaku) nebo zavřeném je taky normální. Pokud byla voda již pod minimem, tak to asi bylo lehce zavzdušněné, proto to z max kleslo na střed.

 

pepek86

Tak jsem šel zkontrolovat teď po 4h od příjezdu a hladinka opět na spodní části písmen max. Takže žádná změna.
Případná zkouška CO2 ve vodě a tlaková zkouška by měla závadu s jistotou odhalit, že?
doplněno 11.09.19 09:58: Autu jsem pri cestě do práce dával docela zabrat, aby se eventuálně něco projevilo.
Samozřejmě za tepla

 

vernon

0x
A tobě nedošlo, že se prostě jen nafukují hadice?
Bože...

 

pepek86

Vernone, to mi samozřejmě došlo. Nicméně mi nepřijde normální, abych najednou měl nějaký kus pod minimem. Chladicí kapalina nemá vůbec žádný nárok na ztrátu, pokud všechny části systému fungují správně.
Tenhle víkend budu dělat pravidelnou, takže uvidím, jak vypadá olej a rovnou, když budu ležet pod autem, tak kouknu na případné prasklinky a deformace hadic, ale myslím, že to není pravděpodobné u relativně nového auta.
doplněno 12.09.19 21:22: Tak jsem ještě celé auto prochazel a všiml si po asi 40km jízdě, že cítím fridex z motorového prostoru. Což hádám, že normální nebude. Takže to vidím na nějaký únik.
doplněno 12.09.19 21:53: V kabině nic necítím, ale když jsem odcházel z auta, tak jsem ucítil ten specifický zápach fridex. Čichl jsem si tedy k mřížce v masce a cítil jsem opravdu hodně fridex.
gumid

Stále dokola.

Zastudena dolej mezi risky MIN a MAX. Na víčko pak nešahej.

Pokud ubyde po nějaké době na MIN, tak sleduj úniky na spojích či radiátoru a chladiči. Může téct i pumpa, pokud někdo mění rozvody a na pumpu kašle.

Při uzavřeném systému je normální, že kapalina mění hladinu, ale zastudena vždy setrvá mezi riskami, kam si jí dolil zastudena.

asd1
Může téct i pumpa, pokud někdo mění rozvody a na pumpu kašleUž několikrát mi tekla nová pumpa, ca po 40 kkm... INA.. Asi smůla na kus, ovšem 50% je už trochu moc Kdybych nechal starou tak na tom nejspíš budu líp :D
gumid

Jestli to cítíte v kabině, tak to bude klidně radiátor v tělese topení/ventilace.

V servisu to přes expanzku v klidu natlakují a únik je lépe vidět.

Klidně mohl střelit kamínek do chladiče vepředu auta i když to spíše odnáší klima chladič, který je na motorovém chladiči nasazen přímo.

Zespoda chladiče je koleno z plastu z kohoutkem na vypouštění chladiče. Klidně je v kohoutku vadný o-kroužek. (koleno s vypouštákem tam je osazeno dle motorizace, ne tedy vždy).

gumid

Tak rozeberte čumec. Chladič bude mít mokrou mapu v barvě chladičky v podobě krystalků.

 

rs

0x
Ahoj, zřejmě hlava motoru - těsnění hlavy motoru. Kapalina se urychleně spálí takze pod autem nic mit nebudeš
Ted jsem ten případ řešil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]