Nejste přihlášen/a.
@damian: Jistě, varianta je. Ale pochybuji, že budeš rychle mít po ruce sloupový hydraulický hever.
Osobně bych doporučil - pokud máš možnost sežeň si ještě aspoň jeden. Ne vždy se podaří usadit stahováky přesně naproti sobě, pak hrozí, že se jeden sveze a pružina se prohne - napruží do oblouku. Závity stahováku je dobré máznout vazelínou. Utahovat tím co máš po ruce, pokud máš bouchačku tak tím líp - snadněji se pak povoluje matice tlumiče(povoluj až budeš mít jistotu, že je pružina řádně stažená a už na tu matici resp. horní uložení opravdu netlačí). Pokud nemáš tak až si budeš přidržovat tlumič imbusem řádně imbus zasuň at si nestrhneš ten vnitřní šestihran.
Stahováky se umí pěkně prohnout, ale ještě jsem neslyšel, že by někomu závitovka praskla.
Stahuje se celkem o dost (15 cm?). Určitě stáhnout a až pak šroub tlumiče. Montáž - pozor na uložení péra v misce i horní/ dolní strana péra (už jsem viděl péro vzhůru nohama a drhlo o kastli - pro Break - to byl borec ze servisu a chtěl vybouchat kastli aby nedrhlo...). Dobré všechno si nafotit at víš jak to bylo..
Levný stahováky bývají z bláta, mají ostrý hrany (olámou barvu na péru) - stahovák odhrotovat, pečlivě usadit příp. podložit gumou, bacha na vysmeknutí. Můžeš pojistit kurtnou...
Určitě hlavní práci stahovákem. Kurtnou jen případně jistit (kurtnu nepovolíš pomalu, teda povolíš ale musíš vědět jak).. Stahovák povolovat/ utahovat tak aby při smeknutí tě to péro netrefilo = nebýt v ose vystřelení... Ale je to jen strašení když bys to nasadil úplně blbě, to snad nehrozí...
@damian: A to si jako myslíte, že dokážete se samotnými kurtnami stáhnout pružinu?! Kurtnama jen jistíte už stažené pružiny stahovákem, aby Vám to případně nenafackovalo, pokud by došlo k jeho vysmeknutí. Jo a ještě ke způsobu stahování... Nebál bych se kromě klíče použít i akuvrtačku na nízké otáčky (na první stupeň) - pěkně střídavě a musí to jít jako po másle. A namazat závity...
...asd byl rychlejší.
Našel jsem toto téma a co se týká šroubových stahováků, tak ty nelze použít na každé auto. Záleží na počtu závitů pružiny. Např. Toyota RAV4 se chytá pouze na hydraulický stojanový stahovák. V akci nyní stojí 2600 Kč a to je lahoda s tím dělat. Udělal jsem si stahovák z heveru 3kody 120 ale musel se předělat pro stahování k sobě. Původní hever fuguje na roztahování a podle toho má axiální ložiska. pro stlačovní je to přesně opačně a to už nezvládlo horní uložení závitové tyče. Další je délka volné pružiny. V klidu má např. délku 365mm a v montážním stavu o 100mm méně.
Mám dvě sady polských šroubovacích, stahoval jsem jimi pružiny Boxera naprosto v pohodě. Na jednu pružinu jsem dal tři. Sice to není blbuvzdorná práce, ale člověk se základní zručností to musí zvládnout naprosto bez problému. Nerovnoměrné napětí je zřetelně cítit, takže přetrhnout by to mohl jen někdo, kdo neměl nikdy žádný vercajk v ruce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.