Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, prosím o radu ,
před par dny sem paní prodala automobil, byl po servisu a technické v servisu bylo vyměněno vše kde pan co ho opravoval viděl problém ( vyměnil klinovy řemen, udělal nové rozvody, filtry, olej , vyměnil těsnění pod hlavou prý bylo už staré špatne a raději i nechal vyzkoušet hlavu) s autem sem po servisu jezdila a vždy me bez problému dovezlo. Nyní par dnů po prodeji mi paní píše ze ji svítí kontrolka teploměru, a auto kouři z výfuku ze musí doleva vodu do chladiče když auto déle stojí a ze mělo auto vyšší teplotu a musela ho nechat vychladnout. Auto je audina z roku 2001 je starší to vím i sem upozornila na veškeré problémy ( nebyla už nova baterie apod.) paní auto převzala i tak bez problému a nyní mi píše ze ho chce vrátit, ze ji někdo poradil, ze bude určitě špatný motor a ze sem o závadě věděla. Do auta sem dala cca 10 tis přes prodejem a ještě ji dala slevu a bylo bez problému. Co v takové situaci dělat? Nechápu co se s nim stalo, ale jak se mohlo přehrát, nejde o vracení ale vrátí mi ho ve stavu kdy už ho neprodam, bez dalšího řešení. Dnes mi psala ze na auto koukne soudní znalec. Jsem férovy člověk vím ze sem udelala co šlo abych auto prodala v pořádku. Mužů se nějak bránit? Dekuju za rady .
Na Vašem místě bych nedělal nic. Auto si dotyčná převzala - fungovalo. Chtít zázraky od skoro dvacetiletého krámu je nesmysl. Nevím, za kolik jste to auto střelila, ale tak či tak si myslím, že kupující nikdy neprokáže že jste věděla a zatajila vadné těsnění pod hlavou. Klidně si dotyčná může zavolat deset znalců - když se jí vyplatí řešit starou plečku za pár korun .
Na skrytou vadu, na kterou jste při koupi neupozornila bohužel poskytujete záruku at chcete nebo nechcete. Pokud auto kouří (předpokládám bílý kouř tedy pára), mizí voda a auto se hřeje, je to na 90% nekvalitní opravou - výměnou těsnění pod hlavou. Možná, že kdyby Váš opravář nebyl zbytečně aktivní a těsnění pod hlavou neměnil, tak udělal lépe (záleží, podle čeho usoudil, že je už špatné). Doporučuji se s novou majitelkou dohodnout, že jí auto necháte opravit. Pro Vás by to měla být reklamace. Těsnění pod hlavou bylo měněno a je špatné.
Podle popisu nekvalitní výměna těsnění pod hlavou = reklamovat u toho kdo to dělal. S tím byste paní měla/ mohla pomoct (zakázka byla pro vás, tj. reklamovat musíte vy). Nic víc, nic míň. Pokud jí pošlete do háje tak má smůlu a bude to opravovat sama = znova platit výměnu těsnění hlavy (může být křivá nesrovnaná hlava, nekvalitní těsnění, nekvalitní práce, ruplá hlava nebo i blok motoru atd.)
Dekuji všem, pan co těsnění dělal je velmi spolehlivý a opravuje nám auta několik let, říkal ze bylo staré tak ho raději vyměnil ale úplně nevěřím, ze by to udelal špatne nikdy sem neměla ohledně jeho oprav problém, bydlí kousek od nás a určitě by si nedělal ostudu špatnou práci. Problém je ještě v tom ze paní zatím auto ani nepřevedla na sebe což je pro mě případná další pokuta. Reklamaci mi nenapsala písemne ale zprávou po Facebooku. Auto sem prodala za 44 tis. Plus cca 10 sem dala za to aby bylo v pořádku , takže to pro mě nebylo žádný vydelavani, čekáme rodinu a chci větší takže sem to brala jako menší příspěvek a nečekala ze se to takto pokazí.. také mi přijde za auto uvarila .. nabídla sem ji příspěvek na případnou opravu. Kupní smlouvu jsem stáhla na internetu klasicky vzor a uvedla závady o kterých sem samozřejmě věděla a i o nich paní informovala před prodejem. Netušila sem ze ho bude chtít po par dnech vrátit .. neměla jsem proč dělat složité smlouvy prodávala s tím ze pro auto sem k prodeji udelala maximum .
Ono u dnešních aut je nutné pří každé výměně těsnění hlavu přebrousit, což pan opravář zřejmě neudělal. Pokud máte kupní smlouvu postavenou tak, jak mají v bazarech, není co reklamovat, protože papírově kupující kupuje v podstatě vrak. Ale pokud tam máte "po celkové opravě" nebo nedejbože "po výměně těsnění pod hlavou", pak za kvalitu ručíte. Obecně ručíte za všechny vady, na které jste při koupi neupozornila, takže pokud ve smlouvě bude "vadné těsnění od hlavou", tak kupující je na vadu upozorněn a má smůlu. Ale pokud tam máte pouze "opotřebení odpovídá stáří", pak za to ručíte, protože výměna těsnění pod hlavou není obvyklá věc.
Já bych paní poslal do háje, protože u 20 let starého auta se může rozbít cokoliv kdykoliv ikdyž se s ním člověk zrovna vrátil z dovolené, kde najel bez problémů tisíce km... Když by byla příjemná a já měl dobrou náladu tak bych ji poslal do servisu, kde auto bylo naposledy, ale rozhodně by nedostala ani korunu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.