Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opel Astra nevysvětlitelná závada

Od: psipacka* odpovědí: 33 změna:
Dobrý den, přátelé, už přes dva roky řeším na Oplu (rv 2001)závadu, kterou neobjevila ani diagnostika a ani nikdo ze čtyř automechaniků, kde to bylo. Jde o to, že při jízdě vypne motor. Děje se to,když klesnou otáčky pod 1000 vždycky stylem brzda - plyn dovezu do servisu, případně někde odstavíme... V servisu samozřejmě hned nemají čas to řešit,takže k tomu přijdou druhý den a auto je naproativ pořádku... Jednou sice závada trvala celý týden,mechanik to odvezl, řekl, že vyplachnul nádrž... Auto nějakou dobu fungovalo. Pak to přišlo zase, dala jsem to do jiného servisu, tam mi řekli,že prokazatelně nikdo nikdy nic s nádrží nedělal, že si ten předešlý jen nechal zaplatit... Oni si ani zaplatit nenechali, protože druhý den auto normálně nastartovalo a jelo normálně...
Bohužel je průšvih, když se toto stane v tunelech nebo na dálnici, kdy nemám vždycky možnosti někde stranou zastavit...
Neznáte někoho, kdo by tu závadu dokázal najít? Auto je sice staré, ale nemá moc najeto a já jinak nemám důvod se ho zbavovat. Děkuji moc!

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

2x

A co se za ty 2 roky vlastne na aute delalo/menilo? Predpokladam, ze zakladni veci typu palivovy filtr, svicky atd probehly? Co cerpadlo, co cisteni nadrze probehlo tedy nebo ne?

Zkousela jste nekdy vyjet nadrz do sucha a natankovat plnou nejakeho "premioveho" paliva? Tankujete pokazde na jine pumpe?

majcoo
Skúšali v servise na koľko barov tlakuje čerpadlo? Aj pridrete čerpadlo môže viest k tomu že netlačí tak ako ma. A potom ako píšu vyššie. Výmena palivového filtra sviečky a podobne.
psipacka*

No když jsem několikrát platila za výměnu filtru, tak mi v jiném servisu přísahali, že na ten filtr nikdo aspoň rok nesáhl... Ono je to těžké, když nedokážu zkontrolovat, co tam opravdu udělalali a co si jen naúčtovali. Nádrž vypláchnut odmítli ve dvou pravnách rovnou s tím, že to tím nebude a že je to u Oplu strašně moc práce...

To výše zmiňované čidlo mechanik měnit nechce, jsou tam stejně dvě a na diagnostice by se ten problém ukázal.

Chtěla jsem vyřešit únik oleje, jen ho dolili a řekli si 500,- ...v podstatě nevlezli ani pod auto, protože byl odchlípnutý kryt motoru a vůbec o tom nevěděli... Představa, že si vyžádám měření čerpadla a budu trvat, že u toho budu, je absurdní...to bych si tam musela sednou na lavičku a celý den čekat, až se to rozhodnou udělat... :-/

Dávám tam benzín bez biosložky a liju před a po tankování líh...

Ještě někdo přišel s možností nějakého vadného relé, ale to mi jen řekli a auto mi vrátlil...

asd1

Diagnostika výladek signálu ukázat nemusí... Stejně tak výpadky pal. čerpadla..

Přidávat líh je zbytečnost - v současném benzínu je lihu víc než dost Smysl má VIF (mmch. ten je jako aditivum v prémiových palivech např. Verva), dávám panáka na nádrž a na 99% to není jen placebo, dájí se dohledat testy včetně fotek zakarbonování ventilů/ rozdíl s/ bez a ty testy nejspíš zfalšované nejsou, když se podívám na svíce tak to fakt funguje + spotřebu mám opravdu nízkou a jen "rukama" to neni, bez VIF jsem se na takovou spotřebu nikdy nedostal, teď bežně...

Práci si ověříš označením dílu, nejlíp barvou která je vidět jen pod UV lampou . Příp. tečka barvou na šroub, na díl na autě apod. Pak víš jestli je měněný nebo ne... Dobrá je i gravírovačka a dávat svojí nenápadnou značku, to se vyplatí i u nových aut např. proti ukradení bezvadného dílu při garančce...

jenda2*

Jeden panák VIF do 50 L nádrže má prokazatelný nevliv ! Množství 0,05L na 50 L je opravdu směšné a neudělá to naprosto nic. Placebo jak prase.

 

ridic

2x

Je to sice laický názor, ale myslím si, že logiku má:

Při vyšších otáčkách a zátěži je větší spotřeba, tedy i průtok paliva z nádrže do motoru, než při volnoběhu. Jestliže tedy motor běží při šlapání na plynový pedál a jízdě (kdy je třeba přivést více paliva), ale nedrží volnoběh (kdy stačí málo paliva), tak asi nebude problém v přívodu paliva.

Pokud je tato úvaha správná, tak asi nebude problém s nečistotami v nádrži, které by ucpávaly sítko, nebude nedostatečný výkon čerpadla, nebude zanešený filtr paliva, ani nikde ucpaný přívod paliva ...

Co závadu způsobuje sice nevím, ale myslím si, že je možné vyloučit příčinu s přívodem paliva.

 

mathew

1x

Tak ten vyměněný ventil reklamujte ne? Teda pokud k tomu máte nějaké papíry... Netuším co na tom tak dlouho řešíte, připojím diagnostiku a jedu se projet. Na grafu musí být vidět co se stalo, jestli byl nizký tlak paliva, vzduchu nebo to prostě zdechlo a tudíž je problém v elektrice... jenže na elektriku dle mého názoru ještě nikdo nekoukal, protože jednodušší je (ne)vyměnit filtr nebo (ne)vyčistit palivovou nádrž než si s hrát z "drátkama"

 


0x
Co v tom je za motor?

 


0x

No...fakt, že auto Vás může zabít, je docela slušný důvod k tomu, abyste se ho zbavil.

 

psipacka*

Technickou má od května...ještě ho chci zachránit...jaký to má motor - nevím přesně, na co se ptáte...normálně bych řekla, že stříbrný se žlutým kolečkem na olej, ale myslíte asi 1,6

 

mnd®

0x

Sice u Fiatu,ale dělalo mi to čidlo otáček.Na diagnostice taky nic.Koupil jsem nové čidlo a od té doby byl klid a auto jezdilo jak nové.Nejhorší bylo,když auto zničehonic zdechlo uprostřed křižovatky.

 


0x

Jak tady píše někdo předemnou, mám taky takovou zkušenost: snímač otáček na klice! A druhý tip: když to přestane jet, tak zkus zda slyšíš po otočení klíčku čerpadlo v nádrži... Někdy to chce trochu citu, nebo i druhou osobu a poslouchat... To je druhá obvyklá závada ... Snímač na klice není zase až taková investice, nechal bych ho stejně vyměnit... Už jen k vůli pocitu, že jsem proto něco udělal... A vypíná to nepravidelně? Nebo třeba po 20 minutách jízdy? Setkal jsem se s tím několikrát, na značce vozidla vůbec nezáleží...

psipacka*

To čerpadlo nedokážu poznat...nastartuje to těžce a pak to musím udržovat v otáčkách, takže s tím jet jde,ale nesmím zastavit...I když i zastavit můžu,ale pod neutralem pořád držet plyn, aby ty otáčky neklesly. Jednou to takhle vydrželo týden ( samozřejmě jsem s tím nejezdila) ale většinou to zmizí do druhého dne nebo i za pár hodin...

tak je asi špatný volnoběžný ventil, když se neudrží volnoběh... ...

psipacka*

Jenže to by asi bylo pořád a ne jen jednou za pár měsíců... :-/

Tak to není žádná pravda... To může být spřažené třeba s teplotou... To mám odzkoušené ten snímač na klice cca 6x a to čerpadlo 3x... Čerpadlo se klidně zastaví, vychladne a zase jede. A ten snímač se tak chová dost často... A přitom je to jenom cívka s konektorem... Já si myslím, že bývá často přerušovaný spoj.. (studený spoj cu vodič cívky na konektor )

 

tomaslad*

0x

Mě pomohli se špekem u Opla Vivaro (duchařina v řídící jednotce, ani ofiko autorizák si s tím neporadil, resp. jen by byl schopen mi za 100.000 vyměnit ŘJ za novou) finálně až u pražského neautorizovaného specialisty na Opely na Praze 5. Když sem dám jeho jméno, tak to zase bude někdo brát jako reklamu na něj...

Tak psipacce napište vnitřní poštou. Jste oba registrovaní.

tomaslad*
28.08.19 09:05

Ok

tomaslad*

Auto Zralý v Praze ve Stodůlkách.

psipacka*
28.08.19 13:50

Díky !

 

optik

0x

Dobrý den,kde auto parkuje?

ridic

Jungmanova 26/263, Uherské Hradiště.

Jaký to má vliv na zjištění závady, když budeš vědět adresu?

Řekl bych, že mu nejde o adresu, ale místo. Venku, v garáži, v kopci, na trávě ...

psipacka*

Tři dny v týdnu v garáži, čtyři dny venku...

Tak jo. Spletl jsem se. Fakt chtěl Optik vědět město.

psipacka*
28.08.19 13:47

V Praze

 

optik

0x

Uherské Hradiště je přes celou republiku.Tak Vám poradím na dálku. Vyšroubujte víčko od nádrže a nastartujte.Nechte běžet motor a uvidíte jestli motor dle Vašich zkušeností chcípne.Jestli ne tak je vadná pružina v zátce a nepropouští vzduch do nádrže. Měl jsem stejnou závadu , autor. servis Ford byl bezradný. V zátce jsem ucvak jeden závit pružiny a závada byla odstraněna.Dejte když tak na email vědět. Hodně štěstí.

psipacka*

A jak dlouho to mám nechat běžet? A v zátce zádná pružina není... jen závit

 

jenda2*

Tím bylo řečeno, jestli nevzniká v nádrži podtlak díky nasávání paliva z nádrže a odvzdušňovací otvor v hrdle nádrže jestli by nemohl být nějakým způsobem ucpaný. Stačí po delší jízdě zastavit a otevřít víčko nádrže. Pokud by to zasyčelo, je to jasné a chyba je tam.

 

psipacka*

Dobrý den,přátelé, po letitém hledání důvodu závady se domnívám, že jsme konečně úspěšní. Problém je "kurvítko" názvem Egr ventil. Vyměněn za 5000,- a stejně i nový je vadný...stále svítí kontrolka motoru a hlásí malý příkon energie. Mechanik, který to měnil dělá mrtvého brouka, takže mě čeká další investice za další ventil...

Doporučím pořádného garážistu co dělá především Oply!

psipacka*

To se vám to doporučuje připomínáte mi kamarádku,která si v 19 letech našla muže,který jí celý život nosí na rukou a dělá, co jí na očích vidí...
A zrovna ona radí, to co vy, svým třikrát rozvedeným a desetkrát podvedeným kamarádkám...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]