Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava panenky

Od: agro odpovědí: 14 změna:

Zdravím mám dotah, v garáži mám starý hydraulický zvedák. Fungoval dobře, zvedl půlku auta a držel na svém místě. jenže.. jednou ho vzal do ruky kámoš a co neudělal - chtěl si vyměnit kolo a jakmile chtěl zvedák spustit, tak ho z nějaakýho nepochopitelnýho důvodu napadlo ten šroub na povolování vyšroubit celej (on ten zvedák nešel při povolení úplně dolů, vždy zůstal pár cm zvedlej a pak nešel vyndat z pod prahu auta). No a co s tím? je to na vyhození, nebo staší jen dolít olej? Já jsem tím šroubem na povolení nalil tlumičový olej, ale už mi ten zvedák nechce držet, při zvednutí tělesa pomalu samovolně klesá. Neví někdo jak na to? Díky

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Jestli to máte permanentně zavzdušněný, tak jste unikát. Ono to v podstatě (permanentně) zavzdušnit nejde. Jo, může tam bejt zbytková bublina vzduchu, ale ta by fungovala jako tlumič (stlačitelná bublina na vrchu sloupce oleje). Pokud je dostatek oleje, vzduch se do válce v podstatě nemá jak dostat. Olejová nádrž je ve dvojitém plášti válce, pumpička v nejnižším místě. Olej se drží dole, vzduch nahoře. Pokud se vzduch pod píst přece jen dostane (po rozebrání, při úniku oleje, převržením heveru apod.), odvzdušnění se provede stlačením pístu do dolní úvrati (při otevřeném přepouštěcím ventilu stačí píst stlačit nohou). V nádrži pak vzduch probublá nahoru a je odvzdušněno.

Takže za prvé: Máte tam dost oleje? Pakliže jde o panenku klasické konstrukce, olej se neleje dovnitř po vyšroubování šroubu přepouštěcího ventilu, ale zátkou na boku. Můžete nalít až po tenhle otvor. Lít víc nemá smysl, lít míň nemusí stačit, ale určitě tam bude rezerva v řádu desítek procent.

Za druhé: Zavzdušněný hydraulický prostor se neprojevuje postupným klesáním, ale trhavým pohybem (v krajním případě to nechodí vůbec). Viděl bych to na propouštějící přepouštěcí ventil. Některé typy mají pod šroubem přepouštěcího ventilku kuličku, tu šroub tlačí do kulového sedla. Pokud tam není, netěsní to. Šroub se nad kuličkou utahuje jen lehce. Utažením na krev nezvýšíte těsnost, ale zkurvíte sedlo a máte vyděláno.

Návod na panenku /...

Asi nejspíše ztratil tu kuličku!

 


0x

Možná je to jenom zavzdušněný.

 

agro

A dá se taková věc nějak odvzdušnit? Taky mě to napadlo, protože ona se občas zasekne a relativně drží.

 

berger*

0x

Zahoďte to a kupte nový. Víte proč? Jsem týpek,kterému je líto něco vyhodit,používám poškozené stroje. Měnil jsem zadní nápravu na autě. Zvedl jsem zadek /auta/,podložil. Po výměně jsem na heveru připumpoval a strčil tam ruku,abych vytáhl podložky. V ten moment hever povolil. Mám devět a půl prstu,půl palce tam zůstalo...

To je mi líto. Kéž by nákup nového heveru byl zárukou bezpečnosti. Co jsem z těch dnešních čínskejch sraček tahal 10 let za těsnění, to snad ani nemá cenu vyprávět. Království za funkční starej.Ovšem, je to jako se vším. Chce to dobrej servis.

berger*

Jj,dobrej servis. Jenže on uvažuje o opravě svépomocí. Chápu ho,jsem také takový,jenže to občas bolí.... Posledně jsem opravoval starou hoblovku,opravil,hobluje. Dva prsty se mi ještě pořádně nezahojily...

Devět šroubů a ocelová dlaha. Kolo z druhý ruky. Asi máme stejnou školu .

 

martl

0x
A hlavně se tam nelije tlumicovy olej ale hydraulický nebo motorový.

 

mkudlacek

0x

Potřebuji radu jak dolít olej do hydraulické panenky?

Nevím zda píst nějak vytáhnout (prostě poloha při vypumpování pístu) nebo stačí dolít olej jen tím výpustným šroubem(ventilem) z boku i když je panenka v dolní poloze?

Dolít stačí při pístu v dolní poloze. Objem nádrže je dostatečný. Pokud píst vytáhnete nahoru, stejně se objem nádrže nezmění a eventuelní olej pod píst jeho vytažením nedostanete, nejse Rambo. Ale nezaráží Vás, kam olej zmizel? Něco je špatně!

Heršoft, teď to čtu znovu a pořádně. Co pořád, lidi, máte s tím vyšroubováním vřetýnka (šroubu) přepouštěcího ventilu? To radí nějakej Číňan, aby prodal ty svý zmetky? At Vás ani nenapadá to vyšroubovávat a lít tudy.

Slušně vychovaná panenka má na boku pláště plastovou záslepku a olej se leje přímo tudy.

profikraft.cz/...

 

harrycallahan

0x

Prosím mám zvedák na motorku kde je klasická panenka. Je to nějaká čína nešlo to nahoru nebo to nedrželo nahoře, tak jsem zvedák rozebral vyčistil a dolil hydraulický olej. Těsnění jseou ok. Nevím proč, ale nyní jde zvedák hrozně pomalu dolu po mm. Zepředu ja páka na nohu, která hever pouští dolu naproti tomu je jeden šroub a hned vedle druhý. Samozřejmě at ladím jak ladim tak bez efektu. Nevím jak funguje ten pístek který pouští hever dolu.

Dokumentace není? Zvedáků na motorku jsem mnoho neviděl a nevěnoval jim nikdy pozornost. Ale že by se motorka zvedala panenkou, to si nedovedu představit. Navíc klasická panenka nemá žádnou páku na nohu. Bavíme se skutečně o tomtéž zařízení? Foto napoví?!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]