Nejste přihlášen/a.
Opravdu se musí nechat srovnat hlava po každém sundání hlavy válců? Jak je možné, že se ta hlava válců sundáním deformuje, je někde nějaký odkaz, kde je to dobře vysvětleno?
dík
Hlava se po demontáži kontroluje na průhyn vlasovým pravítkem. Pokud je mimo toleranci, buď se přebrousí nebo přefrézuje.
Šrouby hlavy válců se mění z důvodu silného namáhání tahem ři dotahování, které je těsně pod mez pevnosti pro tř. 12 G. Proto se mění i šrouby.
Tedy Jendo nevím,dělal jsem hlavu na motoru HDY (1,1ccm 40kW)utahoval předepsaným momentem ,bez momentového klíče bych to utáhnul o dost víc než na předepsaný moment!Jinak u PSA je pro ten který motor předepsaná povolená délka šroubů (pokud je starý delší než je v normě=vyřadit a nový).Já si je preventivně i když je bylo možné použít,raději jsem dal nové.
Hlavu jsem sundával z několika aut a postup při utahování je přímo u nového těsnění pod hlavu. Nejdříve na moment ve spirále a pak to bylo 2x po 90°. A to byl docela masakr. U zažil jsem i přetržené šrouby. Ne v závitu ale ve dříku. Takový je tam tah. Každý šroub se musí namočit řádně do leje, protože by pak nešel povolit. I to je v návodu popsáno.
Šrouby hlavy se MUSÍ namočit v leji. Je to rozdílnost materiálů a zvláště dnes - hliníkový blok - ocelové šrouby. Ocelový šroub velice snadno může potrhat závity v bloku motoru. Každý zodpovědný automechanik zásadně každý šroub namaže. Pokud ne, vícenáklady při demontáži jsou někdy likvidační. Kdo tvrdí, že se nesmí mazat šrouby, je naprostý diletant a nikdy nerozdělával jeté auto ! Už zase převládá diletantismus nad praxí? Máte potuchy, kolik stojí blok motoru? Jinak by jste něco takového nikdy nenapsal. Šroub se namočí, nechá okapat a našroubuje. Nic o tom nevíte a přesto píšete o svornosti. Skvělé..
Breaku neumíte číst?Několikrát si přečtěte moji odpověď abyste pochopil! Pisi že bez m.klice bych to utahl víc!ne že jsem to utahnul na větší než dp moment!trochu rozdíl nemyslíte?
Break, ale odbornik už demontoval několik hlav,měřil je vlasovym pravitkem a možná i nejakou namontoval...to musí znát.
Jste asi ještě neviděli hliník zažranej do oceli když se nemázne Držet se not výrobce ano, ale s rozumem. U převodovýho oleje taky výrobce píše "doživotní náplň" ale těžko tim myslel 15 let/ 500kkm ale spíš 5 let a 200kkm. Obecně pokud neni zásadní důvod montáže na sucho, tak platí namočit v oleji a nechat dokonale odkapat (aby díry v bloku nebyly u dna zalitý olejem, stejně tak příp. zbytky oleje z děr v bloku vyčistit). Šrouby vždy nové. Příp. jde přepočítat koef. tření suché/mázlé a upravit utahovací moment (to už by se po mechanikovi ale chtělo fakt hodně)
Mmch. znám celkem dost případů kdy noty výrobce "nesmí se", "musí se" jsou spíš kurvítka než dobrá rada... Podobně "nelze" a ono to jde v pohodě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.