Nejste přihlášen/a.
a) Pokud má Fabie originální xenonová světla, tak musí být s ostřikovačema. Problém samozřejmě může být v případě, že tam nejsou originální xenony, ale že nějaký pseudotuner namontuje do obyčejných žárovkových světel xenonovou výbojku . To je samozřejmě zakázáno.
b) Vyhláška stanovuje, že přední boční okna musí mít propustnost vyšší než 70 %. Zatmavovací folie na nich obecně být může, ale musí zůstat zachována ta předepsaná propustnost. Nechte si propustnost změřit, měli by to umět v servisech specializovaných na výměny autoskel. Atest sám o sobě nic neznamená.
c) Ten pruh na čelním skle je proti oslnění. Mívaly to Fabie v nejvyšší výbavě Elegance, ale šlo to samozřjmě dodatečně namontovat i na kteroukoliv Fabii.
vím přesně co je to za světla, už jsem se po nich kdysi díval, zda jde o "tuning"světla, nebo jsou originál
Jsou to ty tovární světla jen s černými neodrazovými plochami.
f1:
Na Fabii mohou být jen originální xenony s tzv. čočkou, vypadají takto:
To, na co odkazuje, je parabolový světlomet a do něj se xenonová výbojka dávat nesmí.
jedine co je na te fabii ok je ten zeleny pruh na okne, bud byly zelene nebo hnede
jinak ty xenony v normalnich svetlech urcite ne ( kdyz vidim idioty co si do jednickove fabie namontujou cinske xenonove mrdky tak bych na miste bral technicaky, u fabie neni cocka ani clonitko takze to sviti protijedoucim vzdycky do xichtu )
folie na prednich oknech urcite taky ne, i kdyby mela deset karticek a atestu tak tam proste nesmi byt, jedina folie ktera by tam byt mohla je uplne cira kterou se tam dava v pripade rozbiti skla, at se nerozsype
pokud tohle proslo technickou za posledni 2 roky tak to bude asi tak trochu jinej gang
Xenonové světlomety (ne žárovky v halogenových světlech) mohou být na autě z výroby nebo v případě dodělání za podmínek
1) origo xenovový světlomet se žárovkama
2) ostřikovače světel
3) náklonové čídlo
z vlastní zkušenosti vím, že náklonové čidlo není potřeba, protože žádný policajt nepoleze pod auto ho kontrolovat. Jezdím tak už 10let
Zamavená boční přední skla mohou být za předpokladu propustnosti těch 85% či kolik to je. Z výroby je sklo už zatmaveno na téměř povolené maximum. V případě dalšího dodatečného zatmavení nesmí překročit danou % propustnost. Hodnoty se tady sčítají. Na skle musí být platný atest.
Co se pruhu na čelním skle týče, pokud není z výroby origo, tak nesmí být žádný dodatečně nainstalovaný. Snižuje se tím zorné pole řidiče. To že je to blbost všeci víme, protože nejvíc nehod je právě z oslnění sluncem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.