Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zajetí nových brzdových kotoučů

Od: heterak® odpovědí: 10 změna:

Měnil sem si na autě nové brzdové destičky a kotouče na všech kolech.

Prvních 300km sem brzdil opatrně.

Četl jsem,že nyní bych měl auto pořádně rozjed a prudce zabrzdit. Toto udělat několikrát po sobě.

Je to pravda? Zdá se mi to jako naprostá volovina. Takhle ty kotouče akorát zbytečně odrovnám.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Brzdové destičky měním na 2 autech dohromady cca 3x do roka, k tomu cca 2x do roka kotouče, občas je i stáčím/rovnám. Ještě se mi nestalo, že bych musel brzdy nějakým zvláštním způsobem zabíhat. Prvních několik brzdění je opatrných hlavně proto, abych věděl, jak brzdy sedí a co si mohu dovolit. Pak už jsem vždy brzdil normálně a nikdy jsem si nevšiml, že by rozdíl v brzdném účinku proti původním brzdám byl nějak markantní.

Takže závěr: Nové brzdy prakticky nezajíždím.

Přesně tak.

Na brzdách není co zajíždět, kromě těch pár sekund, než se obrzdí antikorozní nátěr.

09.07.19 19:02

.

Neni co zajíždět?
Třeba to Ate lakovaný kotouče než se sjede ta debilní lakovaná vrstva tak máte v autě pocit že ste na brzdy prohráli 1:0

Nevím, ale brzdy jsem měnil v servisu i svépomocí a vždycky jsem pak sedl a normálně jel (a brzdil).

Já tomu taky nevěřil až ta Volvo zkušenost s ate brzdama mi vyškolila

 

rv*

1x

Do normálního provozu? Když něco dělám na brzdách, tak si opatrně vyzkouším, že je po smontování vše v pořádku a pak jezdím jako předtím.

 


0x
Nové kotouče a desky se vždy musej zajet aby brzdily jak maj
Neznamená to však že by se jim měl dát kouř mohli by se pokroutit
Avšak zmačknout je párkrát do abs neuškodí
Montoval sem brzdy od ATE do Volva V70 a to přední i zadní a po montáži to nebrzdilo vzalo se auto na dálnici a cca 60km se jelo brzda plyn
Sedlo si to a auto brzdí jako dřív

 

asd1

0x

Zajetí brzd si vygoofli, pro každý druh je trochu jiné.. A zajetí rozhodne to není volovina a zbytečnost. Prudce brzdit několikrát = ohřát a "vypálit" pojivo v deskách + vyžíhat kotouč. Důležité u toho je nezůstat stát se žhavým kotoučem, ale chvíli (do ochlazení) pořád jet aby desky nezůstaly v jednom místě (sycení kotouče materiálem z desek, v tom místě pak je kotouč tvrdší a časem se udělá hrb = začne kopat). Info na netu je dost tak si to najdi...

 

jurajjuraj*

0x

tak ono taky zalezi jake mas kotouce a desky, jestli nejake sportovni nebo obycejne

normalni kotouce zajedes proste normalnim zpusobem jizdy, akorat prvnich par km ( u nekoho stovek km - zalezi kolik toho nabrzdis ) to muze trosku min brzdit nez si sednou desky na kotouce , jinak neni treba nic zvlastniho

u lakovanych to trva trochu delsi dobu ale taky zalezi podle toho jak casto brzdis, lakovane ate, textary apod bez problemu sedres lak behem 10km, staci jen casteji brzdit a pak uz normalni jizda

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]