Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přehřívání auta v koloně

Od: cale* odpovědí: 15 změna:

Ahoj všem,

chci se jen zeptat. Mám Peugeota 206 z roku 2001. Nedávno jsem měnil v servise olej a chladící kapalinu. Při normální jízdě po městě, na dlánici či mimo město nemám problém. Teplota je o.k., nebo když stojím na semaforu, trochu se zvedne v tom nechutné vedru, ale pak zas prouděním vzduchu se vypne. Slyším i větrák, jak správně funguje.

Ale! Včera jsem trčel v koloně. Přibližně po 30 minutách cukání se, mi ručička teploměru vyskákala nebezpečně vysoko a postupně se dostala až k červené hranici. Začala mi blikat kontrokla STOP a já jsem auto odstavil a čekal. Kolona se naštěstí rozjela do 20 minut a když jsem opět nastartoval, teplota zas byla na 90 stupních. Teď zas s autem jezdím a při normální jízdě (i na dálnici) vše o.k.

Je toto normální? Že staré auto nezvládne v těchto vedrech se nějakou dobu cukat, či stát na dálnici? Tak jako tak to dám do servisu, ale třeba je to normální. Díky za názor a pomoc všem!

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

smutnyklaun*

4x

Podíval bych se i na chladič,bývá leckdy zanesený nejen zvenku.Někdy pomůže i obyčejné propláchnutí vodou.

 

jezevec*

2x

80% termostat -oprava za pár korun
10% blbnoucí větrák - oprava za pár korun
10% těsnění pod hlavou - raketa jak prase

Koukni se na olejový víčko, jestli na něm není bílý povlak, koukni se do nádobky s chladící kapalinou, jestli tam neuvidíš příměs oleje. Pokud ano, platí varianta "těsnění pod hlavou". Pokud ne, bude to fakt asi ten termostat...

cale*

Dobře, děkuji. Podívám se na to, ale rovnou to šoupnu do servisu. Snad to bude banalita, když při běžném provozu je to v pořádku. Mám auto už přes 2 roky a v kolonách jsem už několikrát stál, i v horších kolonách, ale nikdy jsem takový problém neměl.

asd1

jj, viz Jezevec. + to může být i vodní pumpa - protáčí se vrtule na hřídeli a je pomalejší oběh vody, To taky může dělat jen občas...

A při přehřívání pomůže pustit naplno topení = další chladič, akorát teplo jde do kabiny :D

cale*

O tom jsem věděl, ale v tom "zmatku" mě to nenapadlo. Klidně bych horko navíc přežil, jen abych si nezničil motor. Nejhorší bylo, že ta kolona nestála - takže bych motor vypl - ale popojížděla a to dalo motoru hodně zabrat. Odstavených aut ten den jsem viděl žel víc ...Tak snad to bude jen banalita a ne oprava za velké peníze.

 

clovicek*

2x

U mý 206 se mi tohle stalo a byl to nakonec termostat. Po výměně všecko v pohodě. Známej co měl 206 s klimou tak se mu tohle v kolonách stávalo a bylo to těsnění. U motorizace 1,4 je to prej častější problém než u ostatních.

cale*

Tak to asi budu mít stejné. Tím pádem se mi to stane pokaždé, ale jen v koloně. Při normálním provozu v pohodě. Ujištuji se, protože do servisu auto mohu dát až po víkendu, na víkend jej potřebuju Takže se vyhýbat kolonám, což na českých dálnicích je výzva ...

 


0x

Nevím jak u Peugeota, ale v mém autě sepne el. větrák chladiče. Mohlo by to dělat čidlo, které větrák spíná.

cale*

Já při trochu zvýšené teplotě (nad 90 stupňů) také slyším větrák. Včera v té zácpě také, ale asi to nezvládal.

Tak na chvíli vypnout motor, pokud stojíš.

cale*

Jo, to jsem právě udělal a za 20 minut jsem se rozjel a teplota zas byla v pořádku. I tak to hodím do servisu, abych se nemusel bát, když náhodou vletím do kolony...

Když je vysoká teplota je nesmysl a to nejhorší pro motor jej chcípnout! Kapalina MUSÍ kolovat na lehce zvýšené otáčky + ventilátor + topení v kabině naplno. Okamžité zastavení motoru může mít za následek ještě horší závadu na motoru-motor sice nebude produkovat další teplo ale zejména v rozpálené hlavě pak dost naroste teplota a může ji zmařit.Zastavení motoru je krajní řešení,pokud již nepomůže nic jiného!

Tazatel sdělte pls. typ motoru!.

asd1

To platí když už vaří. Pokud ještě ne a jen jde nad maximum tak je lepší chcípnout motor... Resp. nejdřív pustit topení a chcípnout když to nepomůže, nenechat to uvařit...

cale*

Zazmatkoval jsem. Už jsem vařil, tak jsem to vypnul. Naštěstí v pohodě.
Četl jsem o několika krocích:
> Topení na plné obrátky
> Zastavit, neutrál a minutu sešplánutý plyn na 2 tisíce otáček
> Vypnout motor, otočit klíčkem v zapalování do první polohy a nechat motor vypnutý ochlazovat.

PS-sdělte prosím typ motoru!(nebo v sz VIn)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]