Nejste přihlášen/a.
Buď zhoď ty kodiaky, nebo když už je tam máš, tak z kopce na neutrál. To nemysli vážně...
Netuším, proč chceš spořit za každou cenu. Tu naftu si platíš sám, nebo co? Jestli jezdíš měsíc*, tak se nestarej o blbosti, a věnuj se řízení, at někoho nepřizabiješ.
*To je dneska doba. Máš papíry, tak jeď. Před dvaceti lety by tě firma za volant samotného nepustila, já musel jezdit půl roku pod dohledem mazáka, než jsem mohl jet pro šestadvacet tun rour do Chomutova. Serem na lidi, těch je dost, matroš je pojištěnej. Kapitalismus forever.
Tazatel se ptá na něco jiného, nikoliv na poučení, jak jste začínali Vy. Případně zbytečně atakovat na tazatele.
Přímo s náklaďáky sice zkušenost nemám, jako mí dva bráškové, ale snad jsou jistá obecná pravidla ekonomické jízdy. První chyba: automat. Je fajn pro komfort jízdy a nemyslící řidiče, ale to je tak akorát vše. Palivo rozhodně neuspoří. Pokud máš možnost manuálního řazení, udržuj otáčky motoru v okolí jeho nejvyššího točivého momentu - viz graf závislosti točivého momentu na otáčkách motoru. Nepřetáčet, nepodtáčet. Úplně nejhorší je šlapat na plyn při nízkých otáčkách, mimo to moderní motory to špatně snášejí a výrazně bys tak snížil jeho životnost. Filozofie jízdy: předvídat, nikdy styl brzda-plyn, maximálně využívat setrvačnosti. No a samozřejmě lehkou nohu.
Jak píše kepler-v automatu to žere víc, ale pro začátečníky než si zvyknou na auto a řazení dobrý..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.