Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak ušetřit palivo, náklaďák

Od: ekonomy odpovědí: 16 změna:
Done den
Mam otazku ted see zacal uplne prepravnik aut nikdy sem nejezdil s nakladnim vozem a mam otazku jak usporit kazdou kapku paliva mam prumer 38
Litru a chci so dostat na 30litru
Aspon z kopce jezdim bez plynu max motorova brzda be meste jezdim zvolna abych nemussl zastavovat a přidávat. znate nejake typy jezdim nalozeny 8-9kodiaqu na sobě. diky jezdim teprve mesic a mam automat. diky za tipy

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

re4zon

3x
Jezdit plynule, predvidat at nemusis prudce brzdit a zas se rozjizdet, nic jineho nevymyslis.

 


3x

Buď zhoď ty kodiaky, nebo když už je tam máš, tak z kopce na neutrál. To nemysli vážně...

Netuším, proč chceš spořit za každou cenu. Tu naftu si platíš sám, nebo co? Jestli jezdíš měsíc*, tak se nestarej o blbosti, a věnuj se řízení, at někoho nepřizabiješ.

*To je dneska doba. Máš papíry, tak jeď. Před dvaceti lety by tě firma za volant samotného nepustila, já musel jezdit půl roku pod dohledem mazáka, než jsem mohl jet pro šestadvacet tun rour do Chomutova. Serem na lidi, těch je dost, matroš je pojištěnej. Kapitalismus forever.

re4zon
A zase tema, kam jsi prisel machrovat a k veci mas prd co rict. Bud odpovez na to otazku, nebo sem nic nepis. Svoje zivotni moudra jdi vykladat podobnym expertum do hospody.
8-9 kodiaků je už pěknej balík peněz...
Začátečníkovi na korbu? Doufám, že případnou škodu zaplatí i ten, kdo mu to dal vozit.
Předpokládám, že tazatel má zaplacené pořádné pojištění.
Souhlasim s Erniem.Já pred cca 40 roky také začínal pod dohledem zkušeného kamionaka, který momentálně přišel o papiry a byl to rozumny start do světa náklaďáků.Pro zacatek se snažte jezdit hlavně bezpečně. Jako bonus si dále můžete přibrat snahu o snížení spotreby. Nevime co za vozidlo máte, kolik ma najeto, kdy probehlo poslední seřízení motoru, kontrola brzd atd. Ale auto, které uveze 8 velkých osobáků asi nebude jezdit za 8 litrů.Predpokladam, ze je to náklaďák s vlekem, tj to samé jako pro auto plati pro vlek.

Tazatel se ptá na něco jiného, nikoliv na poučení, jak jste začínali Vy. Případně zbytečně atakovat na tazatele.

Pokud to byla od Milancukrar reakce na mně, tak si myslim, že i zde tazatel našel nějaké odpovědi na jeho dotaz. Ohledne mých či jiných začátků, tak to bylo myšleno tak, že na prvním místě při řízení motoroveho vozidla je BEZPEČNOST a teprve pak úspora paliva. Možná byste pochválil odpověď s radou - z kopce vypnout motor. Ano tazatel by sice ušetřil, tj rada perfektní, ale VELMI NEBEZPEČNÁ.
re4zon
@ivanhorseman to mi reknete, jakou radu v tomhle vlakne tazatel nasel. Ptal se na spotrebu a tri lidi mu napsali jak driv museli mit praxi a jak urcite neumi jezdit.

Ivane, i na Vás byla ta reakce. Aby jezdil bezpečně, to není rada na snížení spotřeby.

 

kepler*

1x

Přímo s náklaďáky sice zkušenost nemám, jako mí dva bráškové, ale snad jsou jistá obecná pravidla ekonomické jízdy. První chyba: automat. Je fajn pro komfort jízdy a nemyslící řidiče, ale to je tak akorát vše. Palivo rozhodně neuspoří. Pokud máš možnost manuálního řazení, udržuj otáčky motoru v okolí jeho nejvyššího točivého momentu - viz graf závislosti točivého momentu na otáčkách motoru. Nepřetáčet, nepodtáčet. Úplně nejhorší je šlapat na plyn při nízkých otáčkách, mimo to moderní motory to špatně snášejí a výrazně bys tak snížil jeho životnost. Filozofie jízdy: předvídat, nikdy styl brzda-plyn, maximálně využívat setrvačnosti. No a samozřejmě lehkou nohu.

ekenomy

Ja pri jizde musime premyslet a pozorovat vse mam moznost I manualniho razeni
Ono as pride k sobe
Ja pokud to je pouzivam fyziku adoration se MI povedlo to jenom z 40l na tech 38l prumer
olinl

Jak píše kepler-v automatu to žere víc, ale pro začátečníky než si zvyknou na auto a řazení dobrý..

 

 


1x

Jezdit tak, jako když nefungují brzdy. Jen si všímejte, kolikrát musíte brdit, když jste předtím vozidlo rozjížděl. Pak i život Vás naučí, není totiž univerzální návod pro všechny a všechna vozidla.

 


0x

Spôsob jazdy máš ok.Zostáva technický stav vozidla/napr.brzdová a palivová sústava, pneumatiky a ložiská.../, resp.nahodit strešný spojler, ak ho vozidlo nemá a je možná montáž.A netankovat najlacnejšiu naftu, napr.na ONO, pretože zistíš, že lacná vôbec nie je.Akú spotrebu to má v TP?

 


0x
Základem je umět jezdit úsporně s osobákem, tam bych začal.

 


0x

Nauč sa plynulo jazdit,aby si nemusel zastavovat auto.Nauč sa používat plyn,razantné alebo plné stláčanie plynu znamená radenie vo vysokých otáčkach. Pridaj plyn a až budeš v 1/3 otáčok economy trochu uber plyn a znova trochu stlač plyn.Automat si hodí vyššiu rýchlost už pri nižších otáčkach.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma motorová brzda

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]