Nejste přihlášen/a.
Proč by to mělo být málo? Volnoběh řídí ŘJ motoru v závislosti na spoustě faktorů a signálů z čidel a stejně do něj nelze uživatelsky zasáhnout. Nakonec stačí na místě otočit volantem a volnoběh na okamžik stoupne, protože ŘJ vyhodnotí zvýšenou potřebu výkonu pro pohon posilovače řízení. Navíc otáčkoměr na palubní desce má nějakou toleranci a troufám si říci, že v nízkých otáčkách často vysloveně lže.
Nezabývej se tím a v pohodě jezdi.
@otacky: Předně výrobce nepožaduje, výrobce uvádí. K tomu si přečti to, co píšu o přesnosti palubního otáčkoměru v nízkých otáčkách.
@otacky: Jmenuje se to tu poradna. Tak poraď, jak dostat ty otáčky na "požadovanou" hodnotu 750+/-50 1/min. Seřízení geometrie a vůle ventilů není problém. Ovšem dost by mě zajímalo, jak uživatelsky seřídíš kompresi nebo ty volnoběžné otáčky, jejichž hodnoty a průběh jsou dány SW mapou, nahranou výrobcem do ŘJ.
U VW Group lze VAGem nastavit volnoběžné otáčky změnou pamametru. Podobné to je u všech aut, jen je potřeba použít potřebnou diagnostiku nebo zajet do autorizovaného servisu, kde vše nastaví do patřičných parametrů.
Tak u koncernových vozidel to není problém, tak je přístup k vylepšení čí pokažení velmi snadný, ale u jiných značek to není vůbec bežné... Spíš bych hledal chybu, proč to ŘJ tahá tak nízko... Obecně u common-railu, když je pod 600 otáček, tak nejde plynový pedál... Viděl jsem to na Mondeu a i na více značkách...
A u benzínu může být , pokud se to vyžaduje , nezkalibrovaná klapka sání, zanesesená klapka, někdy, má vliv přisávání vzduchu(u benzínu), kdy buď otáčky kolísají, jsou vyšší, nebo i nižší, tedy v kombinaci, zda má motor MAP či MAF...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.